Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (144/168) > >>

hyubi:
gulgulq. Z tego co czytałem o filtrach, to piszą że w samochodach francuskich z mokrym filtrem FAP, ma wpływ tankowanie na wypalanie, zaleca się tankować samochód pod korek.
Nie wiem jak to działa, bo nigdy nie miałem samochodu z mokrym filtrem.
W naszych samochodach jest filtr suchy DPF, wypala się dopiero wtedy gdy nazbiera się w filtrze sadza i wzrośnie odpowiednie ciśnienie, więc tankowanie nie ma wpływu na wypalanie.

Kabestan:
U mnie dpf wypalał się co 250km. Wiosną po chrzczonym paliwie zaczął się wypalać co 100km. Miesiąc temu przyszedł czas na wymainę filtrów i oleju. dpf zaczął się wypalać co 150km. Trasa 2 x 25km do pracy.
Na autostradzie pierwsze wypalenie po 200km potyem 250, kolejne 2 x 275. Teraz na standardowej trasie 2 x 25km wypala się co 150km.
Oddaję auto do czyszczenia egr. Zobaczę czy to pomoże.

hyubi:
Kabestan. Czy nie jest przypadkiem tak że zimą rzadziej filtr się wypala a latem częściej? nawet wcześniej chyba ktoś pisał o tym w poście.
Jest to mój pierwszy samochód z filtrem DPF i mam go dopiero od stycznia, więc dużej wiedzy na temat  DPFa nie mam, ale wydaje mi się że zimą wypala rzadziej a latem częściej.
Nie wiem czym to może być spowodowane, czy różnicą temperatury, czy paliwem lato zima.

przemekM:
wlasnie w lecie wypalalo mi co 200km a  jesien 400 km  na tej samej trasie czym to jest spowodowane?

robaszek127:
Z obawy na idące mrozy paliwo ma mniej bio dodatków lub typu "od siebie". Latem nawet najgorszy syf przejdzie bo nie ma mrozów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej