Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 165194 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline TomSzy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #60 dnia: 01 Listopad 2017, 17:23:26 »
yankee30, nie ma reguły, dużo zależy od stylu jazdy, rodzaju tras (miasto, autostrada..), stopnia zapełnienia, itd. itp... :roll:  według instrukcji, książek i wszystkich eko to raz na kilka tysięcy (kilkaset) km, ale rzeczywistość jest często inna i potrafi to być nawet kilkadziesiąt km  :-x

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #61 dnia: 01 Listopad 2017, 18:39:06 »
Cytat: "weuek"
Ilekroć czytam o depeefach, tylekroć gratuluję sobie, że nie kupiłem auta z tym gniotem na pokładzie. I nie kupię.

też tak mówiłem, tez tak narzekałem.
Nie chciałem gazu - kupiłem, założyłem - nie załuje.
Nie chciałem diesla - kupiłem i mimo DPF nie żałuje.
Wiadomo, każdy Żyd swój towar chwali.
Tylko Ty masz jakąs chyba fobię :) nie cierpisz diesli, nie cierpisz oświetlenia auta po otwarciu z pilota :)

[ Dodano: 2017-11-01, 18:41 ]
Cytat: "TomSzy"
potrafi to być nawet kilkadziesiąt km  

No i tu chyba tak nie powinno być. Regeruję właśnie dlatego, że za częśto dopala - a nie, że są z nim jakieś inne problemy. Częste dopalanie ma swoje wady i to duuuuże. Zauważ,. że DPF jest blisko turbiny, co jakiś czas dodatkowa grzałka 650 stopni to też nie jest dobre

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #62 dnia: 01 Listopad 2017, 18:59:34 »
Jeszcze nie jesteśmy skazani (bez wyboru) na filtry cząstek stałych, więc takie gadanie, że nie chciałem, a kupiłem jest dla mnie niezrozumiałe. A jak przyjazny jest w użytkowaniu, to sam tu przecież piszesz:

Cytat: "waszek_rmc"

Dopala coraz częściej, oleju nie przyzbywa ale wk***ia mnie juz modlenie się i saprawdzanie podczas gaszenia auta


:-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #63 dnia: 01 Listopad 2017, 19:05:14 »
No fakt :)
Tylko, że nie chciałem kiedyś jak szukalem tucsona, a kupiłem gdy trafił się i40 z dieslem - bo cała reszta naprawdę OK. Tak więc mam, świadomie kupiłem ale coraz częstsze dopalanie jest wk**, a skoro jest sposób by naq kilkadziesiąt tysięcy km o tym zapomnieć to z niego skorzystam :)

Offline siemaniec

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #64 dnia: 06 Listopad 2017, 21:12:08 »
Cytat: "waszek_rmc"
a skoro jest sposób by naq kilkadziesiąt tysięcy km o tym zapomnieć to z niego skorzystam :)

Przecież jest sposób żeby się z tym "wziąć rozwód" na dobre. I polecam :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline siemaniec

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #66 dnia: 06 Listopad 2017, 21:25:49 »
Nie no Onet jest bardzo wiarygodny  :mrgreen: W ciężarówkach to bardziej AdBlue niż DPF. DPF to nic innego jak zajeb.... ty biznes, oczywiście kosztem kierowców.

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #67 dnia: 06 Listopad 2017, 22:20:23 »
Polecam wycięcie tego dziadostwa. U mnie po przejechaniu 5 tyś kilometrow musiałem odciągnąć z silnika 2 litry oleju, filtr ciągle sie wypalał. Wyciołem filtr ora zrobiłem chipa przy okazji na 180 koni. Autko śmiga jak marzenie i spalanie spadło o ponad litr.

Offline siemaniec

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #68 dnia: 06 Listopad 2017, 22:57:59 »
Cytat: "Przemek"
Polecam wycięcie tego dziadostwa.

DPF jest jak pampers. Walisz w niego na maxa i wyrzucasz. Gów..no zostaje gdzieś wyrzucone. Gdzie tu ekologia.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #69 dnia: 07 Listopad 2017, 05:15:58 »
Chip można zrobić bez wycinania, u mnie oleju na szczescie nie przybywa, jeszcze. Mam nadzieje ze przez 3 tyg do planowanej regeneracji to się nie zmieni. Miałem jednostkowy przypadek ale to od wymiany było za dużo (200 ml) Nie jestem przeciwny wycinaniu, ale skoro coś jest zaprojektowane ze ma być to cała reszta jest zestrojona po to aby działało. A co z softem w waszych silnikach? Nie ma chyba wersji bez DPF wiec skąd zmodyfikowany soft? Ktoś na czuja powyłączać wszystko co z DPF związane? Czy może macie emulator?
DPF zrobiony przelot ( podobno dymi) czy dziurawiony? Koszt regeneracji jest jednak chyba niższy jeszcze, a planując jeździć 2-3 lata to jedno i to samo, chyba :)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #70 dnia: 07 Listopad 2017, 09:45:13 »
Mnie zastanawia jedno. Mam wrażenie, że u nas coraz częściej czytam o tych złych spalinach i normach potrzebnych (to raczej efekt ogólnej nagonki na dizle) i zastanawiam się kiedy zaczną trzepać tak uczciwie auta na przeglądach i na drogach  z analizatorami i zabierać dowody?
Tylko to mnie powstrzymywac będzie przed wycięciem tego jak przyjda problemy.
Choć przyznam szczerze, że z wiekeim i kilometrami jak widzę  i wdycham czasami z niektórych powycinanych chmury czarnego to zaczyna do mnie docierać że te filtry to nie jest taka do końcu głupia sprawa  ;-)

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #71 dnia: 07 Listopad 2017, 10:07:30 »
Gdzie ta ekologia jak przed wycieciem mialem spalanie 7.3 litra na sto kilometrow a po wycieciu mam 5.5 litra.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #72 dnia: 07 Listopad 2017, 10:33:39 »
A dlaczego wyciąłeś? Bo był zatkany, bo sprawiał problemy... Podejrzewam, że regeneracja spowodowałaby ten sam efekt...

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #73 dnia: 07 Listopad 2017, 11:21:34 »
Cytat: "Alonzo_"
jak widzę  i wdycham czasami z niektórych powycinanych chmury czarnego to zaczyna do mnie docierać że te filtry to nie jest taka do końcu głupia sprawa  ;-)

Pewnie widzisz takie, które tego filtra fabrycznie nie miały, jak mój. :-)

Offline Przemek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #74 dnia: 07 Listopad 2017, 11:33:55 »
Byl juz tak zabrudzony ze ciagle sie wypalal przez co przybylo mi oleju w silniku. Przez 5 tysiecy ponad dwa litry. Dobrze ze zajrzałem do silnika bo inaczej coś by puścilo. Odciągłem olej z silnika i dałem do wycięcia filtra. Regeneracja podejrzewam że kosztuje tyle co wycięcie jak nie wiecej a i tak będzie się wypalał co ileś kilometrów. Zauważ że przy wypalaniu filtra jakaś ilość ropy dostaje się do oleju, tak wiec nie jeżdzisz na oleju tylko na mieszance oleju i ropy. W takiej sytuacji szybszemu zużyciu podlegają turbina, panewki, oraz inne elementy które powinny mieć dobre smarowanie.
  Jeszcze jedna sprawa, proszę nie mylić regeneracji filtra  z jego serwisowym wypaleniem, to są dwie rożne rzeczy.