Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156551 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline grem13

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Wrzesień 2016, 16:47:25 »
Witam, posiadam I40 od początku sierpnia, auto z dość słusznym przebiegiem 191tys. Od samego początku na postoju ekonomizer wskazuje spalanie maksymalne tj 30l/100km, średnie spalanie auta to 6.5l. Przejechałem nim osobiście ponad 3tys km, spalanie cały czas podobne wahania o 0.2l/100km. Auto było na diagnostyce komputerowej w prywatnym warsztacie i parametry filtra wydaja się prawidłowe. Zawartość popiołu to 4g a różnica ciśnienia na wolnych obrotach 5-6mg i oczywiście wzrasta z obrotami. Poziom oleju od 3 tys się nie zmienia. Nigdy nie zauważyłem wzrostu spalania podczas jazdy, caly czas utrzymuje się równe. Czy to są normalne objawy, wasze I40 tez się tak zachowują ?

prezespl

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Październik 2016, 18:42:20 »
Na postoju to normalne, że pokazuje ekonomizer maksymalne wartości.

Spalanie 6,5 nie jest chyba nad wyraz duże. Wszystko zależy od jazdy. Jak jeździsz po mieście lub gonisz 160 km/h po autostradzie to spalanie jest według w normie.

Offline grem13

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Październik 2016, 16:37:28 »
Kilka dni po napisaniu postu zapaliła się kontrolka od silnika, okazało się, ze recyrkulator spalin się nie rusza. Po jego czyszczeniu spalanie spadło do 6l no i co ważniejsze, check się nie zapala :)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Czerwiec 2017, 21:12:36 »
Wprawdzie niepokojących objawów żadnych nie mam z DPF - auto ma 193 tys, nie wiem czy coś kiedyś było robione przy nim (sam zrobiłem już prawie 4,5 tys). Pytanie czy stosowanie np. STP do DPF (dodatek do paliwa) może jakoś dodatkowo wydłużyć jego jak dotąd bezawaryjność? Ktoś stosował?
Czy to dodatek który pomaga jak umarłemu kadzidło?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Czerwiec 2017, 21:44:39 »
Nie mam dpf-a,ale podobno dobre efekty daje olej 2t dolewany do ropy rzadsze wypalanie.
Ja leje do 2.0 crdi.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Lipiec 2017, 21:52:25 »
Zaaplikowalem środek STP z serii profesional (czerwona nakrętka). Zrobiłem właśnie trasę 700km - filtr dopalało się na pewno ze 4 razy. W tym 2 razy trafiło na "eske" gdzie jechałem stałe powyżej 2500 obrotów. Zobaczymy. Wydaje mi się, ze często się wypala , co jakieś 120-140 km. Teraz w urlopie mam za cel by go poprzeganiac.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Lipiec 2017, 06:27:33 »
A gdzie znajduje się czujnik różnicy ciśnień? Nie wiem czy dobrze napisałem. Ktoś to już czyścił? Efekt jakiś jest? Gdzieś czytałem, ze DPF częściej odpala na paliwie premium.. ze niby "okazji ma więcej" i robi to bardziej efektywniej...

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Wrzesień 2017, 19:18:05 »
Czujnik różnicy ciśnień - czy dam radę sięgnąć od góry i go wykręcić w celu ewentualnej wymiany/czyszczenia lub wpuszczenia jakieś chemii do DPF?

Dodatkowo czy ktoś jeździ i40 z wyciętym gratem? Zrobiony macie przelot czy dziury? Dymi? Czy w sofcie modyfikacja czy jakiś emulator?


Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Wrzesień 2017, 20:26:33 »
kosmos2011, szacun. Wielki szacun. Dzieki

[ Dodano: 2017-09-09, 18:38 ]
Przyglądałem się i faktycznie wszystko pod ręka. Pytanie czy ktoś coś sam wstrzykiwał do DPF? Czyścił te wężyki i sam czujnik?

Generalnie środek K2 to jakieś 45 zł-masakry cenowej nie ma, a podobno wg opini to same pozytywy...

samro59

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Wrzesień 2017, 17:37:13 »
Witam. Widzę, że kolega ma fachową wiedzę odnośnie pdfu w Hyundaiu.  Mam i40 1,7 116 KM z listopada 2011 roku. Samochod  był w jednych rękach od nowości do 2016 roku.  Mam go  już prawie 2 lata. Olej wymieniany powinien być co 30 tys km  Shel dedykowany C3. Na miarce oleju widac zuzycie chromu wskazujące na  wyższe o 2 cm stany oleju od maksimum. To mi uciekło jak kupowałem. Jednak wymiania 1 i po 10 tys. oleju przybyło o 15 mm. Sam olej zmieniam. Troszkę mechanikuję. Zainteresowało mnie to skąd więcej oleju od nalanego. Odkryłem temat PDFu. Oczywiście rozumiem, że  paliwo rozrzedza olej silnikowy i własnie dokonałem wymiany. Interesuje mnie czy nad tym przechodzeniem paliwa do oleju mozna zapanować? Auto jezdzi i po mieście i po trasie. Tu piszą  inni, że rozpoznaja  moment wypalania pdfu. Ja nie. Istotnie czasem auto ma średnie spalnie po trasie ciut wieksze w granicach 6,3 ale standartowo to zależy od trasy, wzgórz itp.  Czy spalanie rozpoczyna się poza nami czy tez prędkośc auta i obroty sa katalizatorem  ?  Po mieście jezdzi się 59 ale są  odcinki na 79. Najwidoczniej spalanie  w PDFie  czasem zaczyna sie w mieście a nie na trasie. Stąd po odcinku 79 km/h  powoduje właczenie spalania ale jazda taka trwa  5-10 min i są zatrzymania i posotoje i wtedy ta nadwyżka paliwa  dostaje się do misiki olejowej przez tłoki jak domniemam. Nie chciał bym PDFu wycinac gdy własnie jest medialna nagonka na diesle ale brak jest wiedzy o warunkach  lub mozliwości poprzez komuter sterowania spalaniem sadzy w PDF.  Istnieje jakas złota myśł?  Bo mechanicy na ASo Hyundaia  raczej mają mniejszą wiedze o aucie niż ja. Pozdrawiam

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Wrzesień 2017, 05:16:41 »
Oczywiście DPF nie PDF ;)
Co do wychwycenia chwili wypalania to tylko podczas hamowania silnikiem pasek spalania chwilowego nie schodzi do zera.. na postoju u mnie silnik tez inaczej pracuje, czasem falują obroty. Te dopalania to katorga, u mnie są za często. Boje się chemi użyć bo potem może byc ciężko z regeneracja w takim piecyku (podobno chemia niszczy wkład ceramiczny), z drugiej strony chemia nie rozpuści popiołów, chyba ze o czymś nie wiem?
Oczywiście mam na myśli chemię bez wyjmowania DPF

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Wrzesień 2017, 07:58:56 »
Panowie , musimy pamiętać że do działania pracy DPF-a muszą działać prawidłowo : CZUJNIK RÒŻNICY CIŚNIEJ oraz CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN. Z mojego doświadczenia wiem że czujnik nie musi być ewidentne zepsuty lecz może przekłamywać i tym samym inne wartości pokazywać . I tujest lipa. Oczywiście komputer błędu nie pokaże .  Jeżeli CZUJNIK RÓŻNICY CIŚNIEŃ będzie pokazywał ze DPF jest pełny będzie co chwile go wypalać  choćby był czysty jak łza . A jeżeli wysiądzie nam CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN procedura wypalania DPFu się skończy ( zostanie przerwana ) bo nie będzie osiągnięta temperatura taka jaka powinna być . U mnie czujnik pokazywał 180 stopni po kilku minutach gdzie powinno byś z 600 ! ( przy procedurze wypalania )

Pojechałem do jednego smolucha  i po podpieciu pod tester oczywiście błędu nie było . Smoluch wypiął wtyczkę od kompa i powiedział ze błędu nie ma i jest wszystko ok.

No kur..... przecież jeżeli mi auto paliło 6.5 a pali np 8.5 to nikt mi nie powie że jest wszystko ok.

Ale później to już wszystko ogarnąłem.

[ Dodano: 2017-09-13, 08:06 ]
Kupiłem rok temu Czujnik Temperatury Spalin na Alledrogo rok temu . " ORYGINALNY " hmmmm..... bez wtyczki , opakowania i jakichkolwiek numerów ... ciekawy oryginał.... Po roku się skończył i znowu pokazuje 180 Stopni C . Nic innego wtedy nie znalazłem wiec musiałem się zadowolić . Ja i tak jeżdżę prawie tylko dłuższe odcinki wiec póki co się nic nie dzieje ale rozważam kupno oryginału . Co oryginał to oryginał.

samro59

  • Gość
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Wrzesień 2017, 13:35:06 »
Witam wszystkich.
Mogę smiało powiedzieć, że wszystkie firmy - salone sprzedające nowe auta oszukują kupujących co do wartości towaru.  Nikt nie wskazuje na problemy z DPFem czy EGR czy turbiną bo aut im nie kupi nikt a to jest ukrywanie  wad towaru. Nie znam samochodu , który obecnie nie szwankuje na skutek DPFu czy turbiny. Pożyczając żónie, koledze czy koleżance auto tego typu powinniśmy  wyłożyc im  informację o sposobie jazdy itp. Przecież nieświami  pracy turbiny wskoczą na autostrade. pogonią 139  te 100 km po czym zjazd na parking i wyłączenie silnika i....  i  można  zobaczyć jak za chwile na  wyjezdzie dymi  turbina. Koszmar!

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Wrzesień 2017, 05:33:27 »
Piotras85, jak sprawdziłeś ten czujnik temperatury? W ogóle w torque  można chyba ( aplikacja na telefon), ale jakie dokładnie czujniki tam trzeba wybrać?