Autor Wątek: Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik  (Przeczytany 3206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piotr87

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« dnia: 31 Marzec 2009, 22:06:55 »
witam, po ustawieniu zapłonu silnik odpalił normalnie, pojechałem się przejechać i :
- najpierw mi zgasł podczas dojeżdżania do skrzyżowania, ale udało się odpalić
- podczas jazdy z prędkością ok 60 km/h obroty nagle zaczęły skakać i nie reagował na gaz
- po postoju przejechałem kawałek i zgasł i już nie mogłem odpalić, ale zdjąłem kopułkę poruszałem palec i odpalił ale na krótko
- po każdym poruszeniu palec odpala gaśnie i już nie można go normalnie zapalić
- po odpaleniu chodzi nawet do 5 min ale nagle obroty spadają i gaśnie

Początkowo myślałem że to wina źle ustawionego aparatu, ale poszedłem do mechanika i powiedział mi że to raczej wina gaźnika albo aparatu zapłonowego. Jak sprawdzić gdzie leży problem?

Dodam tylko że przed "regulacją" zapłonu tak się nie działo, kopułka, palec i 3 świece wymienione (świecy w pierwszym cylindrze nie mogę wykręcić) i odpalam i jeżdżę na LPG.

z góry dziękuje za pomoc

Grzesik1

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwiecień 2009, 10:25:09 »
Cytat: "piotr87"
odpalam i jeżdżę na LPG.


Czyli na LPG jest wszystko ok?

piotr87

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwiecień 2009, 10:46:32 »
nie nie, obecnie wcale nie jeżdżę, odpalałem i jeździłem wyłącznie na LPG. Niestety na benzynie nie chodzi mam dziurawe przewody paliwowe.

PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC!

Grzesik1

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Kwiecień 2009, 14:25:22 »
musisz sprawdzić, czy jak już zgaśnie to jest iskra wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Ja się zastanawiam nad cewką zapłonową

piotr87

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwiecień 2009, 18:02:10 »
brak iskry po zgaśnięciu, wykręciłem cewkę i jak mogę ja dokładnie sprawdzić?

jakie cewki pasują do PONY 1,5 z gaźnikiem?

piotr87

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2009, 14:35:53 »
Prawdopodobnie zlokalizowałem problem, wg mnie zepsuł się moduł zapłonowy w aparacie. Ten moduł to bardzo droga cześć (ponad 200 zł) więc chciałbym się upewnić czy to faktycznie on jest zepsuty. Zna ktoś jakieś metody żeby sprawdzić działanie tego modułu?

Delmin

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Kwiecień 2009, 22:59:29 »
Witam
Ja ostatnio też przerabiałem problem nagłego gaśnięcia silnika. Objaw był taki :
Rano wsiadając do samochodu odpalał bez problemu, jak przejechałem około 3- 5 km samochód nagle gaśnie , dusi sie i zanika moc :-/ . Dzięki uprzejmości kolegów z forum, dominikg i T_O_M_A_L_A ( Bardzo im dziękuje za szybką odpowiedz i wskazówki ) zlokalizowałem problem.
 Dokładnie chodziło o przewody WN. Na starych przewodach jeśli sie nagrzały zanikała iskra, sprawdziłem to wieczorem psikając woda na przewody. okazało sie ze przewody mają takie przebicia, że iskry sypały sie po całym silniku. Po wymianie przewodów WN problem znikł :D
Przy okazji wymieniłem tez kopułkę.

Koszt nowych części:
- Przewody WN NGK 99 zł
- Kopułka 33 zł

Pozdrawiam Delmin

Grzesik1

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Kwiecień 2009, 21:40:29 »
szukaj na forum, ktoś kiedyś opisywał jak sprawdzić moduł

piotr87

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Kwiecień 2009, 23:15:08 »
Tak znalazłem opis ale wydaje mi się że dotyczy on wersji z wtryskiem, natomiast ja posiadam wersje z gaźnikiem. Mój moduł wygląda tak jak na zdjęciu poniżej i ma tylko 2 styki.


T_O_M_A_L_A

  • Gość
Silnik nagle gaśnie - Pony 1,5 gaźnik
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Kwiecień 2009, 22:22:02 »
Taki czujnik sprawdza się banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole).

Aparat ma 3 wyjścia + 0 -
pod + podpinasz =12v
pod - masę (czyli biegun ujemny zasilania)
0 - to wyjście impulsów.

Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiędzy + a 0 podpinasz woltomierz (na zakres pomiarowy obejmujący 12v).
teraz powoli kręcisz osią aparatu i miernik pokazuje Ci napięcie zasilania lub brak napięcia na przemian - czyli daje impulsy masy. Kumplowi padł taki HALL w VW (taka sama budowa aparatu) i właśnie w ten sposób stwierdziłem brak impulsów.

To cytat z "elektrody". Wydaje mi się, że konektory w tym hyundaiowskim czujniku to opisywane wyżej + (12V) i 0 (sygnał). Masa czyli minus najprawdopodobniej podawana jest na korpus aparatu zapłonowego i dalej przez metalowe połączenia do samego czujnika Halla (świadczyć o tym mogą metalowe wykończenia otworów mocujących czujnik do płytki).

Co jeszcze wymyśliłem odnośnie Twojego auta. Być może we wszystkim bruździ ta niewykręcona świeca, która mogła się uszkodzić podczas prób wykręcania i robi teraz stałą zworę do masy. Nie wiem tylko czy to możliwe.