Autor Wątek: Uszczelka głowicy  (Przeczytany 8716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« dnia: 02 Kwiecień 2013, 16:02:08 »
witam, od jakiegoś czasu obserwowałem lekki ubytek płynu w chłodnicy, następnie pod korkiem wlewu oleju i na bagnecie wytworzyło się dosłownie masełko, konsystencja budyniu i kolor kremowy, stawiałem na uszczelkę głowicy, jeżdżę na LPG, gaz zamontowany w aucie prawie od nowości i liczyłem się z tym, tak więc po opinii mechanika
szybki zakup uszczelek w zaprzyjaźnionym sklepie internetowym:
uszczelka głowicy,
kolektora ssącego i wydechu,
pokrywy zaworów,
szpilki głowicy,
pasta uszczelniająca miski olejowej
Olej castrol magnatec 5W40 5 litrów z niemiec + koncentrat do czyszczenia silnika
filtr oleju
koncentrat płynu chłodzącego Castrol ANTI-FREEZE NF + woda destylowana,
2 dni z planowaniem głowicy i będzie ok

y4r3k

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwiecień 2013, 22:33:18 »
Uszczelka moze byc... aczklwiek ubytek plynu chlodzacego i majonez pod korkiem nie musza tego oznaczac. Jest jeszcze kilka objawow, ale pewnie mechanik wie.
Majonez moze sie robic zima o prostu od jazdy na krotkich odcinkach a chlodniczy moze uciekac delikatnie na jakims zacisku. Daj znac co i i jak sie okaze, moze mnie to kiedys czeka :)

Hants

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Kwiecień 2013, 00:47:37 »
Cytat: "y4r3k"
majonez pod korkiem nie musza tego oznaczac


Zgoda.

Cytat: "Grubby"
i na bagnecie


A to juz na pewno oznacza...wydatki :-/

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Kwiecień 2013, 13:36:36 »
zgadza się panowie uszczelka pod głowicą, miałem kilka samochodów na LPG i w każdym prędzej czy później uszczelka była do wymiany, też myślałem, że krem pod korkiem to jeden z objawów jazdy typowo miejskiej na niedogrzanym silniku i na krótkich odcinkach, lecz majonez na bagnecie oraz badanie próbnikiem potwierdzają jak wyżej.
Wymieniam całość uszczelek, żeby nie bawić się z zakładaniem starych i nie mieć problemów latem, koszt uszczelek oryginalnych wraz ze szpilkami głowicy i profesjonalna pastą uszczelniającą miskę olejową to około 400 zł z wysyłka, olej 5 l castrol magnatec 5W40 + filtr oleju knecht 100 zł, koncentrat doczyszczenia silnika wewnątrz 20 zł, planowanie głowicy i robocizna zobaczymy

y4r3k

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwiecień 2013, 21:11:58 »
U mnie troszke chlodniczego ucieka, chyba kolo 200ml na pare miesięcy (i pare tyś KM). Latem majonezu nie bylo, teraz zima się pojawił pod korkiem. Jednak zadnego cisnienia, oleju czy babelkow w chlodniczym nie widac. Odpala leciutko i spaliny sa przezroczyste (i dobre wg. standardowego badania).
Czy sa jakies inne metody diagnozy ? Generalnie mam plan poczekac do lata i zobaczyc czy pudding zniknie :)

btw. Kilka mies temu mialem straszny wyciek chlodniczego, ale to puscil zacisk na wężu. Dolewałem chyba co dwa dni i ok 100km. Wcale nie bylo widac zeby sie lało pod samochodem... ot malutkie kapanie po postoju w jednym miejscu.

Czy wymiana UPG w Tucsonie to jakas typowa sprawa i kazdy mechanik powinien sobie poradzic ?

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2013, 11:02:24 »
Miałem podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, dlatego pojechałem zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym, był minimalny przedmuch na uszczelce, do tego ubytek płynu chłodzącego i majonez pod korkiem wlewu oleju, na szczęście płyn chłodniczy czysty bez oleju, w tedy bardzo trudno olej usunąć z układu chłodzenia.
A co do robocizny ten silnik nie jest skomplikowany, mam mechaników i każdy bez problemów podejmuje się tej wymiany...jak to oni mówią są o wiele wiele gorsze silniki których boją się tknąć :-D , nie miałem objawów kopcenia na biało, wywalania płynu chłodniczego przez zbyt wysokie ciśnienie w układzie, żadnych problemów z odpalaniem ,obrotami i spadkiem mocy...po prostu jestem na to uczulony po kilku samochodach na LPG, przyszedł czas na Tucsona trzeba to zrobić dopóki brzydka pogoda i tyle.

bednar

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Kwiecień 2013, 14:21:41 »
Czy miałeś poprawnie ustawiony skład mieszanki LPG i mimo to uszczelka poszła?

Daj znać po naprawie czy pomogło i jakie były koszty robocizny.
Powodzenia.

BTW: Czy możesz podać spalanie LPG i ew. PB w mieście w poniższym wątku?
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1496&postdays=0&postorder=asc&start=30

z góry dziękuję za info.

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Kwiecień 2013, 21:58:52 »
autko zrobione :mrgreen: , wymieniłem uszczelkę głowicy, kolektora ssącego i wydechu, pokrywy zaworów, głowica splanowana była nierówność na niej i z tąd ten przedmuch płyny chłodzącego do oleju, szpilki też były jakby wyciągnięte,( niemożliwe byłoby wkręcenie starych) uszczelka głowicy metalowa na oko trudno określić czy coś z nią było nie tak, zresztą nieważne i tak trzeba było wymienić na nową..nie wiedziałem, że do Tucsona ta uszczelka jest z trzech warstw blach, blaszana jeszcze była inna uszczelka lecz nie pamiętam która. Tak więc silnik i układ chłodzenia wyczyszczone, nowe uszczelki, nowy płyn chłodnicy, nowy olej i filtr oleju, całkowity koszt imprezy :-( , z zakupionymi uszczelkami,nowymi szpilkami szt 8, olejem , płynem, ustroistwem do czyszczenia silnika, planowaniem głowicy, sprawdzeniem szczelności.....czyli rozebraniem silnika :mrgreen: wyniósł 1000 zł.
Instalację LPG marki VSI Prins serwisuję dwa razy w roku pod kątem ustawienia składu mieszanki LPG i raz w roku wymieniam dwa filtry gazu, czyszczę układ LPG, sprawdzam szczelność itd, co 15.000 km wymieniam świece NGK, przewody wymieniałem w tamtym roku.

y4r3k

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Kwiecień 2013, 23:00:22 »
Nieźle, sądziłem, że troche więcej wychodzi,
czy tak niska cena wynika z robocizny po znajomości czy poprostu niedrogich  części ?

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Kwiecień 2013, 10:33:13 »
części czyli uszczelki i szpilki kupowałem oryginalne Hyundai, nie stać mnie na tańsze podróbki papierowe ;-) , olej i płyn do płukania silnika z Niemiec, reszta to robocizna z planowaniem.
części około 400 zł
olej, z filtrem i płynem 120 zł
reszta robocizna u znajomego mechanika

NieAmator

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Kwiecień 2013, 11:06:12 »
Było rozrząd zmienic przy okazji roboty dużo więcej nie było. bo wszystko na wierzchu

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Kwiecień 2013, 11:23:28 »
Cytat: "NieAmator"
Było rozrząd zmienic przy okazji roboty dużo więcej nie było. bo wszystko na wierzchu


rozrząd wymieniany 30.000 km temu jeszcze mam czas :-D

y4r3k

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Kwiecień 2013, 18:16:10 »
Ponieważ zrobiło sie cieplej sprawdziłem po dłuższym czasie jak wygląda korek oleju... majonezu juz nie ma :) Wygląda więc, że u mnie powodem były zimowe, krótkie odcinki.

Grubby

  • Gość
Uszczelka głowicy
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:04:39 »
Cytat: "y4r3k"
Ponieważ zrobiło sie cieplej sprawdziłem po dłuższym czasie jak wygląda korek oleju... majonezu juz nie ma :) Wygląda więc, że u mnie powodem były zimowe, krótkie odcinki.

i oby tak dalej :)