Autor Wątek: Problem z silnikiem  (Przeczytany 2850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sliwkaxx

  • Gość
Problem z silnikiem
« dnia: 20 Marzec 2009, 07:41:42 »
Witam!!
Chciałem wam opowiedzieć o przypadłości mojego Hultaja. Mam Scoupe Gt'93 przejechane 190000km. Pewnego dnia robiłem usczczelkę pod głowicą i od tamtej pory samochód nie jedzi prawidłowo. Chodzi o to że auto przy lekkim dodaniu gazu jedzie prawidłowo, przy mocniejszym naciśnięciu auto około 3000 traci moc i samochód wogole nie przyśpiesza, tak jak by mu odcinało nagle dopływ paliwa(ale to nie jest raczej to), przy depnięciu gazau na max auto ciągnie poprawnie, poprostu auto około 3000 obrotów traci moc ni nie jedzie wogóle, silnik pracuje jak na biegu jałowym, przy postoju jest wszystko ok ogroty dochodzą do ponad 7000...
 Było wymieniane wszystko uszczelka pod głowicą, uszczelniacze, kable, kopułka, nowy kolektor wydechowy, regenerowana turbina, świece etc...
Poprzednio jak byłem u mechanika samochód pył podłączany do kompa i wyskakiwały błędy na przepustnicy, czujniku wałka rozrządu i przepływomierzu... doszliśmy do wniosku że poprzedni mechanik żle ustawił rozrząd przy wymianie uszczelki pod głowicą, więc został rozebrany jeszcze raz i poprawiony. Samochód po tym zabiegu jedzi lepiej ale cały czas jest ten moment że nagle staje dęba i nie jedzie w tym momęcie około 3500 obr...
Pytanie jest takie czy to jest wina błędów które trzeba będzie skasować(pozostałe po porzedniej rozbiurce rorządu) lub jest taka sytuacja że rozrząd został znowu źle ustawiony? I poprostu będe musiał jechać do jeszcze raz na poprawę rorządu np.do ASO być może oni coś poradzą.
Auto ponad 2 miesiące tak jeździ i nie wiadomo co jest grane. Mam nadzieję że zrozumiecie moją prośbę.
Pozdrawiam.

dzako

  • Gość
Problem z silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marzec 2009, 21:15:29 »
witam
otóż drogi kolego ja Ci dzisiaj nic nie poradzę ale za dzień lub dwa może tak hehe ponieważ właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki itp :D
pękł mi pasek rozrządu i musiałem głowicę wymienić ;/
jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicę to kupiłem nową ale co sie okazało ze nie pasuje bo nie pozwala tłokom na normalna prace
(bloku je )
nowa oryginalna ponoć w sklepie kosztuje kolo 170 zeta , ja dałem niecałe 60 :D
jutro sie okaze czy wszystko działa i jak będę miał podobne objawy to dam Ci znać :D
ps: jak ustawiałes zaplon i pasek względem czego zakładałeś ?

pozdro

sliwkaxx

  • Gość
Problem z silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marzec 2009, 17:35:22 »
Witam!! miałem tą samą sytuację z uszczelką, była za mała i orginalną musiałem kupić około 150zł. Nie wiem według czego mechanik mi zakładał pasek nie było mnie przy tym. W każdym bądź razie nie wiem czy ta cała przypadłość to wina elektryki czy źle dopasowanego rozrządu... daj znać jak u ciebie ta wymiana poszła...
Pozdrawiam

dzako

  • Gość
Problem z silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marzec 2009, 18:56:11 »
witam
no ja juz mam dosc mojego hultaja :D chcesz kupic ? hehe
musze wymienić uszczelkę ale jak bede musial wydac 150 zeta to mnie chu.. strzeli
moze w niedziele wymienie to wszytko bo juz na prawde mam dosyc tego samochodu ;/
z zewnątrz wyglada super ale silnik to złom ;/
napisze jak mi poszło jak naprawie ;/ ale nie wiem kiedy to będzie

ociec

  • Gość
Problem z silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marzec 2009, 19:58:43 »
Sprzedać?
kolor taki jak mój a blacharkę muszę robić :-/ więc jak podejmiesz taką decyzję to daj znać może go odkupię :)

aha, jakby co to mam serwisówkę do rocznika 93 i 95 - po ok 25 Mb /różnią się układem zapłonowym na pewno, czy czymś jeszcze nie wiem/ jakby co to na priv - chyba że mam to gdzieś na forum wrzucić wtedy proszę o instrukcję