Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Problem z przełączaniem na LPG

(1/2) > >>

niebrzydal:
Witam, po regeneracji listwy wtryskiwaczy (instalacja niby Tartarini etagas gen III) zacząłem mieć problemy z przełączaniem zasilania na gaz. Może ten problem nie spowodowany jest przez ingerencje w listwę ale pojawił się po tym.
Dokładnie to wygląda to tak: po uruchomieniu i kilku minutach pracy przy butli słychać stukanie jakby otwieranie i zamykanie cewki tj. tyrkotanie, i zaczyna lekko śmierdzieć gazem w okół auta.
Przełączam tylko na benzynę, żeby komputer nie próbował przełączyć na gaz i tak po przejechaniu kilku kilometrów jak się zagrzeje to przełączam na gaz i przełącza się bez problemu. Kłopot w tym że muszę przejechać te kilka kilometrów na benzynie jak jest zimny i chla troszeczkę.
Normalnie było tak że jak zapaliłem to po kilku minutach jak się zaczynał rozgrzewać słyszałem jedno stuknięcie w butli i po 20 sekundach drugie równocześnie gdzieś pod maską i przełączał się na gaz, a teraz mam właśnie problem j.w.

Hants:

--- Cytat: "niebrzydal" ---Dokładnie to wygląda to tak: po uruchomieniu i kilku minutach pracy przy butli słychać stukanie jakby otwieranie i zamykanie cewki tj. tyrkotanie
--- Koniec cytatu ---


Może cewka elektrozaworu otwierającego butlę się kończy, albo ktoś naruszył jej kabelkologię podczas wymiany wtryskiwaczy. Komora silnika się nagrzeje, przewody lepiej kontaktują...


--- Cytat: "niebrzydal" ---zaczyna lekko śmierdzieć gazem w okół auta.
--- Koniec cytatu ---


A to już trochę poważniejsza sprawa. Zawór bezpieczeństwa, jak i cały wielozawór jest w hermetycznej plastikowej puszce, podłączonej ze swiatem zewnętrznym ;)

Zdejmij osłonkę i poniuchaj. Jesli komora smierdzi LPG to najprawdopodobniej skończy się wymianą wielozaworu.

niebrzydal:
Butla jest podwieszona i całe szczęście elektrozawór jest na wierzchu. Problem tkwił w obluzowanej cewce, od góry na śrubkę na kluczyk 7. Ale śmierdzi nadal gazem, jakaś część instalacji puszcza gaz przy przełączaniu.

Hants:
Przygotuj sobie miske z Ludwikiem, czy jakas inna Dosia. Pedzel do reki i opedzluj mydlinami wszelkie polaczenia LPG w komorze silnika. Zwlaszcza miedz dochodzaca do kolejnego elektrozaworu. Obejrzyj przewod pod autem - moze jest gdzies zalamany, otarty.

Hint: Czesto obluzowywuja sie niechlujnie nagwintowane (jesli w ogole..) wezyki przy kolektorze.

Z gazem nie ma zartow - znalezienie i naprawa wycieku powinna byc teraz Twoim priorytetem.

niebrzydal:
Niestety za szybko się ucieszyłem, nadal stuka w butli i się nie przełącza, tyrkoczecze, dopiero jak się zatyrkocze to w kończu załapie, nie wiem czy cewka czy zawór.

[ Dodano: 2013-04-03, 20:04 ]
Zastanawiam się czy przed cewką jest przekaźnik i czy to on może byłby przyczyną terkotania cewki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej