Autor Wątek: [i40 VF] Lista problemow I40  (Przeczytany 182835 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline hubi1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Ubywa Płynu chłodniczego
« Odpowiedź #180 dnia: 26 Czerwiec 2017, 10:26:25 »
Witam,
Kupiłem niedawno I40 1,7 crdi 2012 i pojawił się problem typu ubywający płyn ze  zbiorniczka, a przybywa oleju czyli płyn dostaje się najprawdopodobniej do oleju. Samochód normalnie jeździ nic nie kopci zachowuje się ok. Moje pytanie może ktoś miał taki problem i pomoże. Z góry dziękuję

Offline ptasznik00

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #181 dnia: 26 Czerwiec 2017, 11:31:35 »
Nie kopci Ci dlatego bo masz filtr dpf. W moim poprzednim aucie (Peugeot 508) miałem podobny problem. Winna była wydmuchana uszczelka pod głowicą. Również nic nie dymiło, płynu ubywało a oleju przybywało. Sprawdź sobie stan samego oleju (czy nie jest jaśniejszy) oraz korek od wlewu paliwa (czy nie ma nalotu). Raczej bym tego nie bagatelizował bo jeśli się okaże, że to uszczelka to dodatkowo sam filtr dpf szybko Ci się zapcha.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #182 dnia: 26 Czerwiec 2017, 11:35:56 »
Oleju może przybyć przez to, że niepoprawnie zakończona została procedura dopalania DPF - czyli cofa się benzyna do oleju. Ile ubywa tego płynu i w jakim tempie? zauważenie zmiany na bagnecie to jakieś podejrzewam 150 - 200 ml płynu w oleju, a to już chyba pusty zbiornik wyrównawczy. Jestem ciekaw tego objawu, bo sadząc po opisach to dość często spotykane zjawisko...

[ Dodano: 2017-06-26, 11:45 ]
Sprawdź jeszcze chłodnice czy gdzieś nie cieknie, podobno była też jakaś akcja serwisowa na zbiorniczek od płynu chłodniczego dla klientów z problemem "ubywania"

Offline ptasznik00

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #183 dnia: 26 Czerwiec 2017, 12:09:41 »
Weź też pod uwagę sam fakt zwiększania objętości płynu chłodniczego. Sprawdzałeś poziom płynu na zimno czy ciepło. U mnie jak jest rozgrzany to mam poziom maks. Jak jest zimny to schodzi trochę poniżej maksa. Faktycznie zwiększanie się poziomu oleju może oznaczać źle wypalony filtr dpf.

Offline hubi1982

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #184 dnia: 26 Czerwiec 2017, 13:19:40 »
Jak dokładnie wypalić filtr DPF, aby było ok. Stan oleju sprawdzałem na zimnym silniku.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #185 dnia: 26 Czerwiec 2017, 13:30:22 »
A co z tym płynem u ciebie? Masz większy ubytek? Dolewaliśmy już płynu? DPF wypala się sam i chyba bez kompa nie ma szans aby wywołać te operacje samemu

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #186 dnia: 28 Czerwiec 2017, 11:46:11 »
Jakby płyn chłodniczy mieszał sie z olejem silnikowym to olej miałby kolor kawy z mlekiem/zmienił by barwę.
Jakby uszczelka była pod głowicą to prędzej by miał olej w układzie chłodzenia a płyn który by zaciągał ewentualnie na którymś tłoku gdzie uszczelka by szwankowała   odparowałby  i szedłby w wydech a nie zaciągał do oleju silnikowego .
Ubywanie płynu chłodniczego to moze (ale nie musi) być powazniejszy problem, który miały niektóre z 1,7 crdi czyli  pękały ścianki przy szpilkach mocujących cylindry/głowice i powodowało to mikropęknięcia i podciąganie płynu na cylindry/głowice > wymieniane silniki były wtedy na gwarancji.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #187 dnia: 31 Październik 2017, 07:40:10 »
Czy ktoś miał problem ze skrzypiącym pedałem sprzęgła? Żona zauważyła wczoraj, jak się zimniej zrobiło...
Nie wiem jeszcze czy to tylko w kabinie czy pod maska tez słychać. Pytanie co to za ustrojstwo... w tucsonie tez skrzypiał ale na wiosnę przestał:)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #188 dnia: 31 Październik 2017, 08:45:16 »
Spróbuj psiknąć jakimś smarowidłem (WD40) w miejsce mocowania pedała na górze - tam gdzie pracuje - miałem tak w innym aucie i pomoglo.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #189 dnia: 01 Listopad 2017, 18:55:19 »
No więc piszczy, nie skzypi - tak jakby guma jakaś. Po jakimś czasie, nie od razu - tylko wewnątz auta i tylko "w górnej części sprzęgła", czyli na początku wciskania.
Dziś nie chciałem grzebaćl, jutro mu czymś psikne.
Alonzo_, WD40 nie jest za suchy?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #190 dnia: 02 Listopad 2017, 09:02:49 »
To połóż się i słuchaj gdzie Ci to piszczy. WD wg mnie jest do tego OK bo jest rzadki i dobrze wchodzi tam gdzie ni wcisnę smaru. Jak dojdziesz tam z czymś innym/lepszym (aplikator wsadzisz lub dostaniesz sie posmarować tak zeby to lepsze coś tam wpenetrowało) to stosuj coś lepszego/gestszego.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #191 dnia: 05 Listopad 2017, 15:10:31 »
No i WD40 pomógł. Zobaczymy na jak długo - przynajmniej wiem gdzie psikać:)

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #192 dnia: 07 Listopad 2017, 12:42:23 »
To nie problem z I40 ale podzielę się z wami moją przygodą. Otóż jakiś czas temu na nogi pasażera z przodu w moim i40 zaczęła kapać woda .Akurat byłem w trasie. Po jakimś czasie  z okolicy filtra kabinowego zaczęło  być słychać chlupanie :-) Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi ze to napewno zatkany jest odpływ wody z  klimy który w postaci rurki umiejscowiony jest za koła przy przedniej belce. Niestety lało jak diabli, nie miałem szansy wpełzać pod auto . Wracając  zajechałem do ASO i tam faktycznie okazało się że ta ruska się zagięła co powodowało że spuścili tamtędy szklankę cieczy . I wszystko byłoby ok tylko ze przez dłuższy czas  silnik nawiewu pracował w wodzie i co prawda pracuje ale hałasuje .Pewnie dostało w dupę łożysko . Używany kosztuje 100 PLN ale jakby wam się coś takiego przytrafiło to odrazu szukajcie tej rurki. Podobno dość często się zatyka lub zagina.

Offline Francuzzzz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #193 dnia: 14 Styczeń 2018, 12:33:04 »
Witam
Od niespełna roku jestem posiadaczem I40 2.0 177km
Z auta jestem ogólnie zadowolony po za drobnymi mankamentami.
Auto w grudniu skończyła się gwarancja (szkoda) i pojawił się problem dziś na trasie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i dolałem 0,5l. Już kiedyś miałem taka sytuację ale to było zaraz po kupnie i auto trafiło do serwisu na duży przegląd 210km i nic nie stwierdzono. Mam pytanie bo wychodzi na to ze średnio co 10 tyś. trzeba dolewać 0,5l oleju czy to normalne ??? Ktoś miał taka sytuacje bo nie znalazłem nigdzie na forum
Pozdrawiam

Offline Chorazy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #194 dnia: 14 Styczeń 2018, 13:31:30 »
0,5l oleju na 10 tysięcy kilometrów? Takie dawki oleju producent przewiduje dolewać już po tysiącu, widocznie trafił Ci się dobry egzemplarz, to że zapaliła się kontrolka oleju to jest Twoje zaniedbanie, poziomem oleju trzeba się interesować i sprawdzać jego poziom na bagnecie.