Od jakiegoś czasu tylna wycieraczka w Getzie coraz wolniej się poruszała. Myślałem , że to pada silnik. Po zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu ramienia wycieraczki okazało się , że oś mechanizmu ( na którym trzyma się ramię wycieraczki ) jest zatarta przez utleniający się metal czyt. korozję. Wpuściłem środek penetrujący aby odkręcić śrubę pod ramieniem i przy użyciu niewielkiej siły urwała się obudowa wraz z zaśniedziałą śrubą. Obudowa jest aluminiowa a nakrętka metalowa. Tak się " zespawały" że nie ma szans na jakiekolwiek odkręcenie. Niestety pozostał jedynie zakup innego ( używanego ) mechanizmu wraz z silnikiem. Cena w serwisie to około 600zł .
Sprawdziłem w znajomego w innym Getzie i sytuacja wygląda podobnie choć nie tak dramatycznie jak u mnie. Proponuję zerknąć u siebie i zakonserwować ten element wcześniej aby nie doprowadzić do awarii. Poniżej poglądowe foto. Już po częściowym usunięciu nalotu.