Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Ramię wycieraczki - tył  (Przeczytany 23423 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Czerwiec 2014, 17:51:02 »
To może inaczej wielkość i krzywizna tylnej szyby oraz silniczek wraz z ośką dla wszystkich wersji i roczników były takie same.

Piootrek

  • Gość
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Czerwiec 2014, 23:38:51 »
Dzięki za pomoc.

Z innej beczki albo raczej z drugiej strony gacka, warto bawić się w czyszczenie i malowanie ramion przednich wycieraczek (niewielkie punkty korozji i miejsca bez farby) czy też od razu inwestycja w nowe? Mam na myśli także odniesienie do kosztów. Komplet ramion z tego co zorientowałem ok. 150-160 zł.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Czerwiec 2014, 16:47:46 »
Jak kupisz nowe ramiona (lewe=prawe) to na kilka lat bez korozji starczy. Ja co roku bawię się w malarza, a i tak rdza wychodzi. Piaskowanie+malowanie proszkowe starczyłoby pewnie na dłużej.   http://www.fox.rzeszow.pl/ramie-wycieraczki-szyby-przedniej-lewe-Hyundai-Get(4,250825,257804).aspx

Piootrek

  • Gość
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Czerwiec 2014, 20:04:44 »
Po sąsiedzku za miedzą mam ten sklep ;)

lewe=prawe miało być?

Bo tu widzę dwa różne: http://www.fox.rzeszow.pl/ramie-wycieraczki-szyby-przedniej-prawe-Hyundai-Ge(4,254045,253414).aspx

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Czerwiec 2014, 20:08:12 »

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Październik 2014, 18:26:24 »
Jako że jest jesień i zima za pasem, to wymieniłem pióra wycieraczek z przodu i ramię kompletne wycieraczki z tyłu. Z przodu założyłem pióra firmy Bottari, kupione za kilkanaście złotych w Realu i na razie jestem z nich zadowolony. Przed wymianą obejrzałem sobie instrukcję filmową i jakoś poszło.


Z tyłu założyłem ramię od Kia Picanto polecane przez kosmos2011, kupione w sklepie Korean Parts w Gdańsku za 55 zł. Również przed wymianą ramienia wycieraczki z tyłu obejrzałem film i też nie było problemów.


Stare ramię było jeszcze w niezłym stanie, więc zeszło z trzpienia po spryskaniu płynem TOP 5 firmy Molydal i paru lekkich uderzeniach młotkiem w nakrętkę. Ramię ściągnąłem ręcznie, bez użycia jakichkolwiek ściągaczy. Nowe ramię weszło pięknie na swoje miejsce i pracuje tak, jak trzeba. Dobrze dolega do szyby i dobrze zbiera wodę. I do tego pięknie się prezentuje.
 

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Październik 2014, 19:56:33 »
Dokładnie chodzi o ramię+pióro+zaślepka http://www.sklep-kia.pl/ramie-wycieraczki-tylnej-picanto-ii-p-2862.html aktualnie cena 63 pln.

Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Październik 2014, 20:31:02 »
Cytat: "kosmos2011"
Wydaje mi się że wcześniej nie było na tylnej klapie niebieskiego lotnika.


Był czarny, ale klapa była lakierowana i zrobił się na niebiesko.  ;-)
Poza tym to nie lotnik. Co by to było, gdyby lotnicy wyskakiwali z samolotu?  :roll:

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Październik 2014, 22:43:20 »
Nie wiedziałem jak napisać spadochroniarz więc wymyśliłem na szybko tego lotnika  :-D  

Jak lotnika zestrzelą to jest spadochroniarz  :lol:

[ Komentarz dodany przez: tekla: 2014-10-22, 23:58 ]
Jak lotnika zestrzelą, to zazwyczaj jest dżem w aerozolu.

Offline pablomaxim

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
[Getz TB] Mechanizm tylnej wycieraczki - userka- konserwacja
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Maj 2016, 18:55:13 »
Od jakiegoś czasu tylna wycieraczka w Getzie coraz wolniej się poruszała. Myślałem , że to pada silnik. Po zdjęciu plastikowej osłony i odkręceniu ramienia wycieraczki okazało się , że oś  mechanizmu ( na którym trzyma się ramię wycieraczki ) jest zatarta przez utleniający się metal czyt. korozję. Wpuściłem środek penetrujący aby odkręcić śrubę pod ramieniem i przy użyciu niewielkiej siły urwała się  obudowa wraz z zaśniedziałą śrubą. Obudowa jest aluminiowa a nakrętka metalowa. Tak się " zespawały" że nie ma szans na jakiekolwiek odkręcenie. Niestety pozostał jedynie zakup innego ( używanego ) mechanizmu wraz z silnikiem. Cena w serwisie to około 600zł .
Sprawdziłem w znajomego w innym Getzie i sytuacja wygląda podobnie choć nie tak dramatycznie jak u mnie. Proponuję zerknąć u siebie i zakonserwować ten element wcześniej aby nie doprowadzić do awarii. Poniżej poglądowe foto. Już po częściowym usunięciu nalotu.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
[Getz TB] Ramię wycieraczki - tył
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Maj 2016, 22:47:08 »
U mnie jest podobnie. Wycieraczka aż stawała a po rozebraniu ukręciła się ta nakrętka. Oczywiście owe aluiminium utleniło się jakby było zrobione przez prywaciarza polskiego za czasów malucha.
Założyłem ponownie wycieraczkę bez tej nakrętki i śmiga jak ta lala. Więc nie trzeba nawet demontować silniczka a tylko posmarować i jakoś się trzyma kupy.