Autor Wątek: [Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie  (Przeczytany 6189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hajp

  • Gość
Witam,

mam dwa pytanka do was. Pytania dotyczą auta: Acccent X-3 , rok produkcji 1996, 1.3 12v. , przebieg: ~200 000. Pochodzenie: Włochy.

1) Rano jak odpalam klepią popychacze (auto zalane polsyntetykiem Mobila). To raczej standart w tych silnikach, wydaje mi sie, ze nie byly one nigdy wymieniane. Czy ktos z Kolegow/Kolezanek wymianiel popychacze? Jakiej firmy zalozyl? Jaki jest mniej wiecej ich koszt? ile zaplaciliscie za robocizne? Czy polecacie jakis warsztat w okolicy Lodzi?

2) Chcialbym podlaczyc samochod pod komputer. Czy ktos sie bawil w cos takiego? jakie zlacze jest potrzebne - OBD czy OBDII? jakim programem mozna odczytac bledy i parametry z czujnikow?

Pozdrawiam
Marcin

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: [Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w auci
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Marzec 2013, 17:29:12 »
Cytat: "hajp"
2) Chcialbym podlaczyc samochod pod komputer. Czy ktos sie bawil w cos takiego? jakie zlacze jest potrzebne - OBD czy OBDII? jakim programem mozna odczytac bledy i parametry z czujnikow?


Przeczytaj dokładnie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1661

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marzec 2013, 18:54:19 »
hajp, nie masz czasem za mało oleju ;> wydaje mi sie że to normalne, z rana olej jest bardziej gęsty, ma prawo troszke przyklepać.

hajp

  • Gość
[Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marzec 2013, 19:13:47 »
Cytat: "kosmos2011"
Przeczytaj dokładnie http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1661


dzieki, przeczytam.


Cytat: "skali"
hajp, nie masz czasem za mało oleju ;> wydaje mi sie że to normalne, z rana olej jest bardziej gęsty, ma prawo troszke przyklepać.


olej zawsze full, czesto sprawdzam i dbam zeby nie brakowalo. rozumiem, ze moze poklepac ale czasami klepie pare minut i dosc donosnie

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Marzec 2013, 22:01:46 »
Może zrobienie płukanki silnika  http://zmienolej.pl/oferta/dodatki/amsoil-engine coś pomoże i ponowna wymiana oleju. Możliwe jest że jakiś kanał olejowy się przytkał i olej nie dochodzi. Jeśli przyjdzie jednak do wymiany popychaczy to znalazłem najtańsze po 23 pln/szt(innych producentów średnia cena ok 50 pln/szt) firmy Ajusa czyli przyzwoite. OEM 24610-22020.



http://sklep.misbis.pl/popychacz-popy

Hants

  • Gość
[Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Marzec 2013, 16:37:13 »
Inny silnik, ale zasada działania i czyszczenie jest identyczne.


KAROL208

  • Gość
[Accent X3] Popychacze + diagnostyka przez złącze w aucie
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Marzec 2013, 18:29:28 »
hajp, Bratowa ma taki sam model i  nic pod niego nie podchodzi mam ELMA327, VAG, i palma i niczym nie łączy mimo że ma już gniazdo OBD 16pin

alien125

  • Gość
[Accent X3] Problem z popychaczami
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Marzec 2015, 09:13:24 »
Witam,

Kupiłem accenta 1.5 12V '95 z teoretycznym przebiegiem 140 tyś, który wg sprzedawcy maił lekko kopcić tylko na zimnym. Było tak faktycznie do momentu wyjechania poza miasto gdzie mogłem nowy nabytek trochę przycisnąć na wyższych biegach. Okazało się że samochód nie "lekko kopci" a zostawia za sobą zasłonę dymną. Uszczelka pod głowicą do wymiany pomyślałem więc nic więcej tylko zabrałem się za robotę. Zrzuciłem, głowicę, wyjąłem tłoki (okazało się, że pierścienie olejowe też praktycznie nie istnieją) i wszystko wyczyściłem. Obecnie czekam na części.
Przejdźmy lecz do meritum sprawy ponieważ uwagę moją przykuły popychacze zaworowe. Niektóre z nich ładnie sprężynują pod palcem, a niektóre stoją jak kamień. Sądzę , że nie powinno tak być. Po kąpieli w nafcie wszystkie zaczęły pracować lecz te stojące bardzo mizernie. Czuć ruch, ale bardzo mały i raczej skokowy.
Teraz pytanie czy się bardzo tym przejmować, oraz czy da się jakoś popychacze zregenerować? Dodam, że podczas jazdy(przejechałem ok 100 km przed rozebraniem silnika) terkotania silnika nie słyszałem.