Autor Wątek: nowy akumulator pada  (Przeczytany 4610 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« dnia: 15 Marzec 2009, 21:59:39 »
samochód stał 9 dni i padł nowy akumulator... jaka może być przyczyna??

Roman_d

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Marzec 2009, 22:25:08 »
1. Alarm
2. Radio
3. Drobne uszkodzenie instalacji elektrycznej- zwarcie.

Najprościej podłączyć miernik pod wyłączony Aku i zmierzyć ile poszczególne odbiorniki biorą. Wyłączając je przez bezpieczniki.

Witek

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2009, 22:24:10 »
2) Radio, nawet wyłączone pobiera prąd (pamięć itd.). Można temu zapobiec robiąc dodatkowy wyłącznik - tak zrobiłem w Atosie.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marzec 2009, 07:00:41 »
tak myślałem że to może być radio... na razie odpiąłem jedną klemę, bo znowy będzie stał parę dni mój hultaj

kml

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marzec 2009, 07:22:43 »
metjan, ciągłe odpianie aku to też nie jest rozwiązanie. Za każdym razem komputer musi się zaprogramować etc.

IgoReCzeK

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marzec 2009, 09:38:41 »
Witam. Z tego co pamiętam, to nie tak dawno problem był poruszany, a szczegóły są tutaj. Na początek proponuję zmierzyć pobór prądu z akumulatora przy wyłączonych wszystkich urządzeniach. Jeśli będzie ponad normatywny (przekraczający 0,5 A – choć to i tak już dużo), to zaczyna się zabawa w szukanie urządzenia, które go zbyt wiele pobiera. Można to ustalić poprzez wyciągnie bezpieczników, ale tutaj przestroga, nie zalecam wyciągania szczególnie tych, które są od poduszek powietrznych, bo będzie później kosztowny problem przy kasowaniu błędu w komputerze. Na szczęście instalacja elektryczna w Twoim samochodzie nie jest tak skomplikowana jak w obecnych modelach i tą metodą można sobie samemu ustalić co się dzieje. Być może ktoś ma jeszcze inny pomysł, to zapewne dorzuci kilka słów do tematu. Pozdrawiam Igor.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Marzec 2009, 13:21:10 »
mój accent ma najuboższe wyposażenie więc nie ma problemu z komputerem...

kml

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marzec 2009, 13:53:37 »
metjan, komputer od sterowania silnikiem - no chyba, ze masz gaźnik.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marzec 2009, 15:53:57 »
ale chodzi o sterowanie poduszkami i inne...

kml

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marzec 2009, 15:56:43 »
Cytat: "metjan"
ale chodzi o sterowanie poduszkami i inne...


Chodzi o wszystko co nazywamy osprzętem samochodu a nie sprawami związanym z szerokopojętym komfortem. Jak za każdym razem odpinasz bateryjkę to komp musi uczyć od nowa parametrów pracy silnika etc i to nie jest dobry pomysł moim zdaniem.

IgoReCzeK

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Marzec 2009, 20:58:35 »
Cytat: "kml"
komputer od sterowania silnikiem - no chyba, ze masz gaźnik.

Witam. Accenty I genetacji tak jak i II generacji mają wielopunktowy wtrysk. metjan, Ty nie widzisz tego komputera, bo on jest schowany pod kolumną kierowniczą i służy do obsługi silnika, jest w nim między innymi dynamicznie utworzona mapa wtrysku paliwa pozwalająca na optymalizowanie pracy silnika i jego zużycia paliwa. Jeśli będziesz systematycznie pozbawiał energii ów komputer musisz liczyć się ze zwiększeniem zużycia paliwa ( akurat ta pamięć przy braku napięcia ulega niestety wykasowaniu ). :-/ Zachęcam do podjęcia próby zlokalizowania nadmiernego poboru energii elektrycznej, jest to dużo wygodniejsze rozwiązaniem niż odpinanie i zakładanie klemy, która jest ołowiana i nie przystosowana do częstych manipulacji. Pozdrawiam Igor.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Marzec 2009, 08:56:59 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Cytat: "kml"
komputer od sterowania silnikiem - no chyba, ze masz gaźnik.

Witam. Accenty I genetacji tak jak i II generacji mają wielopunktowy wtrysk. metjan, Ty nie widzisz tego komputera, bo on jest schowany pod kolumną kierowniczą i służy do obsługi silnika, jest w nim między innymi dynamicznie utworzona mapa wtrysku paliwa pozwalająca na optymalizowanie pracy silnika i jego zużycia paliwa. Jeśli będziesz systematycznie pozbawiał energii ów komputer musisz liczyć się ze zwiększeniem zużycia paliwa ( akurat ta pamięć przy braku napięcia ulega niestety wykasowaniu ). :-/ Zachęcam do podjęcia próby zlokalizowania nadmiernego poboru energii elektrycznej, jest to dużo wygodniejsze rozwiązaniem niż odpinanie i zakładanie klemy, która jest ołowiana i nie przystosowana do częstych manipulacji. Pozdrawiam Igor.

czyli ta skasowana pamięć się od nowa nie zaprogramuje od nowa??

IgoReCzeK

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Marzec 2009, 09:51:14 »
Cytat: "metjan"
czyli ta skasowana pamięć się od nowa nie zaprogramuje od nowa??

Witam. Oczywiście, że się zaprogramuje, ale z takimi parametrami z jakimi wykorzystywałeś samochód w danej sytuacji ( na przykład tylko jazda po mieście ), które nie są optymalne w innych sytuacjach. W pamięci są zapisywane różne zdarzenia i im jest ich więcej tym optymalnej pracuje silnik. Nie jest to wadą krytyczną, że pozbawiasz ECU napięcia na dłuższy czas, ale też nie jest praktycznym rozwiązaniem ze względu na fakty jakie poruszyłem we wcześniejszych moich postach. Pozdrawiam Igor.

metjan

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Marzec 2009, 10:40:41 »
więc spróbuje znależć żródło problemu i najwyżej wyciągać odp. bezpiecznik... to chyba lepsze rozwiązanie

xardas

  • Gość
nowy akumulator pada
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Marzec 2009, 09:58:39 »
Moim zdaniem prócz zwarcia itp, to może być zawieszający się bendix. Jak wsiadasz do auta, to sprawdź, czy gdy przekręcisz kluczyk w stacyjce i jest on na pozycji drugiej to czy słychać takie "tykanie" jeśli tak to to. Jak gasisz auto to też zwróć na to uwagę, żeby nie zostawić go w takiej pozycji bo rano nie pojedziesz.

A używałeś auta przez te 9 dni, czy stało a ty się nie dotykałeś cały ten czas ??