Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Regulacja hamulca ręcznego - naciąganie linki

<< < (2/4) > >>

felkner:

kosmos2011:
Pod tunelem środkowym koło dzwigni hamulca ręcznego jest nakrętka która naciąga lewą i prawą linkę.

 

felkner:

jurek62:
Witam, klocki są do hamowania zasadniczym hamulcem, bez względu na rodzaj napędu w tylnych kołach są i szczęki i bębny jednocześnie, szukaj :mrgreen: to są tarczo bębny :lol: .

volcan:

--- Cytat: "felkner" ---Jesteś kolego Kosmos2011  Wielki .
 Jutro lecę rozbierać .
--- Koniec cytatu ---


Jako że temat ostatnio przerabiałem a nikt tutaj nie opisał jak się zabrać do roboty, pozwolę sobie na zamieszczenie krótkiej instrukcji naprawy ;-)

Na początek odkręca się dwa wkręty znajdujące się po bokach tunelu środkowego (mniej więcej na wysokości kontaktu konsoli środkowej z tunelem środkowym), potem wyszarpuje się element otaczający dźwignie ręcznego hamulca i zmiany biegów - najłatwiej zacząć od otworu na zatrzask klapy podłokietnika. Jak już pójdzie, to po jednym zatrzasku wypina się i zdejmuje się całą pokrywę tunelu środkowego. Trzeba uważać na złączkę kabla do regulatora wysokości świateł / przycisków podgrzewania foteli.

Powodzenia z nakrętkami na lince ręcznego ;) Też chciałem podciągnąć ręczny i poległem (chociaż nie powiedziałem ostatniego słowa jeszcze ;-) liczę na potęgę WD40) - nie udało się ich odkręcić (są oczywiście dwie - zakontrowane). Ograniczyłem się do wymiany żarówek podświetlających PRND i +/- (jakby co - W3W - 2 sztuki - po jednej z każdej strony - najlepiej kupić gotowe z zielonym kapturkiem - ze starych, spalonych praktycznie nie da się zdjąć kapturków - można też użyć zamienników LED). Do wymiany tej po stronie kierowcy (PRND) najwygodniej jest odkręcić zapadkę sprężynującą dźwigni zmiany biegów - rysować nie będę ;-) łatwo się zorientować o czym piszę.

Powodzenia :-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej