Autor Wątek: dym z rury na rozgrzanym silniku  (Przeczytany 1110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« dnia: 14 Marzec 2009, 18:40:27 »
witam

Niedawno światła wewnątrz teraz dym z rury. Dym z rury jest tez gdy auto jest rozgrzane. Nie jest to dym czarny ale raczej biały. Olej sprawdziłem i mam nieco prawie max na zimnym silniku natomiast na rozgrzanym mam olej rowno na max. Płynu chłodniczego teraz w zbiorniku wyrównawczym mam tez nieco ponizej max. Choc wczesniej bylo powyżej maxa i odlałem nieco. Jak odpalę auto to dym leci i jak przejadę pare kilometrów to tak samo na rozgrzanym aucie. Dodam ze w Clio kiedy odpale to nawet na zimnym silniku dym nie leci. Juz mnie zaczyna wkurzac ta elantra choc szkoda mi sie pozbywac auta bo sporo w niego wlozylem i kasy i pracy.
Co można dodatkowo sprawdzić aby sie zorientować co sie dzieje ?

Grzesik1

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2009, 20:23:31 »
Jak spalanie benzyny? rozumiem, że płynu chłodzącego nie ubywa?

Nagraj filmik tego dymu jeśli masz możliwość.

tictac

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marzec 2009, 23:54:14 »
Mój też dymi na biało i to całkiem nieźle.
Do pewnego czasu denerwowało mnie to, ale po pojechaniu na spotkanie łódzkich Hyundai zauważyłem że wszyscy na skrzyżowaniu zostawialiśmy białe chmury za sobą...

Może ten typ tak ma...

rufuz

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marzec 2009, 08:46:20 »
Ostatnio ubylo nieco oleju ale przejechalem ok2200 km w trzy dni. Na niektorych odcinkach dosc ostro jechalem. Zrobilem dolewke i czkam co bedzie.
Dzis zobacze na zimnym aucie a potem pojade ok 50-60 km i zobacze po przejechaniu tych parudziecieciu kilometrow czy nadal dymi. Ostatnio mialem za duzo plynu chlodzacego tzn sporo powyzej maxa w zbiorniczku wyrownawczym. Odessalem i teraz jest w normie. A ten plyn chlodzacy jak szybko powinien ubywac ? Ostatnio dolalem tez na pelen zbiornik paliwa srodek z serii STP do benyzny aby wypalic wode z ukladu paliwowego. Moze ten STP cos zaszkodzil ?
Obejrzalem caly silnik i wyciekow oleju nie widac. Oleju dolalem tak aby na zimnym silniku bylo prawie na max. Wyczytalem z czeskiej instrukcji obslugi.
http://www.lantraweb.net/garaz/diy/kontrola_oleje_motoru.html
Nalalem Mobil1 polsyntetyk.
A tak na marginesie jaki olej najlepiej lac do elantry ? Bo slyszalem ze nawet najlepszy olej moze zaszkodzic.


ok nagram filmiki i wysle na maila. Prosze o podanie maila kolego grzesik1
moj mail r.dziurka@gmail.com

P.S. A ja bylem w Lodzi tydzien temu bo wymieniałem zawieszenie i szyby przyciemnialem.

Pozdrawiam

wlad

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marzec 2009, 10:48:23 »
Cytat: "rufuz"
A ten plyn chlodzacy jak szybko powinien ubywac ?

u mnie w accencie przez 2 lata nie ubylo ani kropli.podobnie jest w atosie i teraz w elantrze.
Cytat: "rufuz"
Bo slyszalem ze nawet najlepszy olej moze zaszkodzic.

bez przesady-lejesz olej taki jaki zaleca producent i nie zawracasz sobie glowy takimi rzeczami.

rufuz

  • Gość
dym z rury na rozgrzanym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marzec 2009, 21:24:25 »
w niedziele przejechalem 60 km i po ok 20-30 km juz nie dymil. Tak sie pytalem bo np kiedy jade do sklepu pare kilometrow to silnik sie juz rozgrzeje do normalnej temperatury a dymi.
Czlowiek naczyta sie w necie kupe informacji a potem p...a dostaje.
Czy olej Mobil półsyntetyk bedzie dobry do elantry 1.6 GLS ? A co myślicie o oleju Motul ?


Pozdrawiam