Autor Wątek: [Santa Fe SM] Temperatura płynu  (Przeczytany 21060 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Styczeń 2012, 16:36:47 »
Wymiany i sprawdzenia nigdy nie praktykowałem. Myślę, że coś nimi steruje i prawdopodobnie grzeją do czasu osiągnięcia jakiejś temperatury. Mój Sanciak po przejechaniu około 5 km i to przy temperaturze ujemnej już praktycznie osiąga pełną temperaturę. Z tego powodu uważam, że jest ok, gdyż wcześniejsze diesle, które miałem tak szybko się nie nagrzewały.
Swoją drogą chętnie poczytam o sprawdzaniu i sterowaniu tym urządzeniem.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Styczeń 2012, 18:34:34 »
Dzięki, trochę poszukałem i na forum Kijanki znalazłem ciekawe informacje, dla zainteresowanych link: http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=28963

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Styczeń 2012, 19:56:02 »
Dzięki za link. Okazuje się, że można to w razie konieczności naprawić.

Właśnie znalazłem na allegro taki pogrzewacz. Z gwarancją rozruchową 70-80 zł komplet.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Styczeń 2012, 20:40:02 »
No proszę to taniej wychodzi kupić gotowca niż trzy nowe świece :) tylko w jakim będą stanie i jak długo pogrzeją? U siebie to chyba wymienię komplet mam tylko nadzieję, że z wykręceniem nie będzie problemu.
Testowałem ten podgrzewacz i po uruchomieniu robi się ciepły ale wydaje mi się że chyba za słabo jak na trzy świece, a tak z innej beczki to czy na filtrem paliwa tam gdzie wchodzi wtyczka od elektryki nie mamy czasami podgrzewacza paliwa? miałem coś podobnego w starym escorcie i tam był właśnie podgrzewacz ON.

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Styczeń 2012, 16:33:37 »
Ja mam podobnie w Bravo TD i tam na pewno jest to podgrzewacz ON. Z tego co podejrzałem w naszych Santkach jest podobna konstrukcja i prawdopodobnie jest tak jak piszesz.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Styczeń 2012, 18:26:18 »
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Styczeń 2012, 23:58:15 »
Cytat: "zkit"
Ja również potwierdzam, że tak jest. Na marginesie to nasze hultaje szybko się nagrzewają i dobrze grzeją. Jest to zasługa podgrzewacza płynu, który znajduje się za silnikiem.


Z tym dobrze grzeja to nie przesadzaj ;) ja tam na ogrzewanie troche nazekam , ale moze zmarzlak jestem :) ale faktycznie jak na diesla przy -20 osiagniecie pelnej temperatury po ok 4-5 km to wynik rewelacja. I wyjasnilo mi to sklret szybkiego nagrzewania. Jutro pochwale sie tym w pracy , bo koledzy z dieslami , jak mowilem ze nawet po 3 km (trasa) silnik jest cieply, to patrzyli z niedowierzaniem :)

lorarr

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Luty 2012, 16:52:34 »
Potwierdzam, jak użytkowałem 2,0 CRDi to wskazówka nie wchodziła poza połowę. Latem w korkach przy 3/4 załączał mi się wentylator.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Luty 2012, 11:52:42 »
Cytat: "Hulltay"
To okazuje się że pod maską siedzi kolejny przydatny element:) dzięki za potwierdzenie.


ja w swoim Santku też znalazłem to ustrojstwo ale czy działa?? trudno powiedzieć, w takcie jazdy faktycznie odcinek do 4-5km wystarczy żeby wskazówka wspięła się na swoje miejsce ale na wolnych obrotach na postoju to nie bardzo to pomaga  :-( .
W najbliższym czasie odstawie Santka do mechaniora żeby mi sprawdził/wymienił świece żarowe to poproszę go żeby mi ten podgrzewacz sprawdził ewentualnie uruchomił :)

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Luty 2012, 16:30:02 »
Panowie tak w kwestii szybkości nagrzewania silnika, to wydaje mi się że nie można zbytnio uogólniać tematu, ponieważ ma wpływ ma tu kilka czynników: ustawienie temperatury wewnątrz pojazdu, sposób jazdy, temperatura na zewnątrz, działający podgrzewacz. U mnie przy -15 na zewnątrz, działającym podgrzewaczu, temp. wewnątrz ustawionej na początku na 22 st. i spokojnej jeździe (max do 2,5 tys obr) do pierwszej kreski na wskaźniku temp., silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Luty 2012, 18:49:26 »
Moje dane jeśli chodzi o podgrzanie w czasie jazdy podałem z dni kiedy temp nie zeszła jeszcze poniżej -10stopni i niestety ja utrzymuję obroty w granicach 3tyś ale grzanie na postoju to było już -17

spry

  • Gość
[Santa Fe SM] Temperatura płynu
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Luty 2012, 19:58:31 »
Cytat: "Hulltay"
........... silnik potrzebuje 7-8 km aby osiągnąć nominalną temperaturę pracy.

Zgadza się  :mrgreen: ,sprawny silnik i sprawny układ chłodzenia zapewni temperaturę cieczy chłodzacej :80-88 stopni w ciągu 10 minut.Niektórzy userzy bez pojęcia w temacie wypisują bzdury niestety  :-/