Autor Wątek: [i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk  (Przeczytany 21404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

.wojtek

  • Gość
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« dnia: 07 Marzec 2013, 11:35:40 »
Witam,
właśnie eksperymentalnie zweryfikowałem, że rzeczone kluczyki-scyzoryki mają ograniczoną żywotność składania/rozkładania (nie polecam jak ktoś się 'lubi bawić' rzeczami pod ręką ;) ).

W skrócie - wyłamał się kluczyk z mechanizmu rozkładania - wspomniany ruchomy element (aluminium?) po prostu pękło. Teraz pytanie - da się po prostu wymienić tylko ten jeden element? Jeżeli tak to gdzie go szukać (niestety przeczesywanie interenetu pod kątem 'kluczyk scyzoryk i30' skutkuje głównie wynikami o przeprogramowywaniu a mniemam, że tego mogę raczej uniknąć?). A może próbować to skleić?

Wyglada to tak:

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2013, 08:55:42 »
Nowy kluczyk widziałem na Allegro w cenie 120 zł, z zaprogramowaniem nie powinno być problemu  ;-)

.wojtek

  • Gość
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marzec 2013, 10:33:17 »
Czyli opcja minimalistyczna wymiany uszkodzonego elementu nie wchodzi w grę? ;-)

a za zaprogramowanie to mniej na ile trzeba się nastawiać? I lepiej w ASO czy szukać gdzieś poza?

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marzec 2013, 12:23:27 »
Zadzwoń sobie pod ten nr 32 2088042, 507 404 772 gość urzęduje w Selgrosie w Katowicach na ul. Lwowskiej programuje kluczyki (podejrzewam że co 3 punkt dorabiania kluczy oferuję taką usługę) dowiesz się o cenę kiedyś widziałem ze miał kluczyki do i30. Nie wiem czy jest sens naprawiać ten kluczyk, pytanie jak długo wytrzyma po naprawie.

azory1

  • Gość
Lepiej późno niż wcale
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpień 2013, 16:57:14 »
Troche późno ale może ten post przyda się innym osobom którym złamał sie kluczyk. Przedstawiony na zdjęciach problem jest to jak okreslił pan z punktu dorabiania kluczy "typowy dla i30". HMP dokładnie wie że jest to wina fabryczna ale podobnie jak w przypadku łuszczących sie kierownic, pękających ciegien otwierania od wewnątrz drzwi kierowcy, beznadziejnych spryskiwaczy, które zimą przy temp. poniżej -15st. zagrażają bezpieczeństwu jazdy (!!!) i paru innych rzeczy udaje, że to NIE JEGO problem. Wracając do kluczyka. Miałem identyczną sytuacje i w takim przypadku nie ma potrzeby przeprogramowywania kluczyka. Wystarczy przełożyć elektronikę do nowej obudowy. - W Krakowie robi to pare punktów - adresy w internecie. Koszt - 120-200zł w zalezności od punktu. Aha - próbowałem sklejać kluczyk. Wytrzymał około miesiąca i ponownie pękł. Tak więc ...

Lucressi

  • Gość
Re: Lepiej późno niż wcale
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpień 2013, 22:47:13 »
Cytat: "azory1"
, beznadziejnych spryskiwaczy, które zimą przy temp. poniżej -15st. zagrażają bezpieczeństwu jazdy (!!!)


Ciekawe zdanie  ;-) Co masz dokładnie na myśli ?

azory1

  • Gość
Re: Lepiej późno niż wcale
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Sierpień 2013, 17:32:22 »
Cytat: "Lucressi"
Cytat: "azory1"
, beznadziejnych spryskiwaczy, które zimą przy temp. poniżej -15st. zagrażają bezpieczeństwu jazdy (!!!)


Ciekawe zdanie  ;-) Co masz dokładnie na myśli ?


Zdarzyło mi się pare razy podróżować w tak niskich temperaturach i pomimo użycia różnych, podkreslam różnych producentów spryskiwaczy (z tem. krzepniecia do nawet -30st) w trakcie jazdy na szybie tworzyła się warstwa lodu. Pomijam fakt, że w dolnej części szyby, w miejscu gdzie "biją" dysze spryskiwaczy powstawał wał lodu. W serwisie powiedziano mi, że wszystko jest w porządku a to że ja po przejechaniu 40-50 km musze sie zatrzymać żeby zdrapac tę warstwe lodu, żeby cokolwiek widzieć to ich nie obchodzi.

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpień 2013, 18:23:46 »
Nie miałem takiego przypadku a jeżdżę baaardzo dużo, nawet jak by doszło do takiej sytuacji co z tym wspólnego mają spryskiwacze :?: temat dotyczył kluczyka nie spryskiwaczy  ;-)

Offline speedmaster

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 831
    • http://www.omega.biz.pl
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Sierpień 2013, 18:49:47 »
2009 rocznik nie był już po lificie? może wtedy zmienili spryskiwacze  :?:

Offline Yaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1007
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Sierpień 2013, 19:17:00 »
nie wydaje mi się żeby zmienili spryskiwacze

Offline jendrzej

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Sierpień 2013, 02:06:00 »
Po lifcie są i30 z 2010 r. A co do spryskiwaczy to u mnie działają bez zarzutu. W zimie nie było z nimi problemu.  ;-)

azory1

  • Gość
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Wrzesień 2013, 15:11:32 »
Cytat: "Yaro"
Nie miałem takiego przypadku a jeżdżę baaardzo dużo, nawet jak by doszło do takiej sytuacji co z tym wspólnego mają spryskiwacze :?: temat dotyczył kluczyka nie spryskiwaczy  ;-)


Dlatego o spryskiwaczach to było tylko wtrącenie :-)

Offline shadow

  • phpBB -#Moderator
  • Wiadomości: 704
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Wrzesień 2013, 15:41:12 »
Proponuje wrócić do głównego wątku inaczej zamykam.

psmalec666

  • Gość
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Październik 2013, 10:47:09 »
wracajac do głownego watku
zeby wymienic połamane mocowanie grotu trzeba rozciac fabrycznie sklejona obudowe... obudowy co prawda sa dostepne na polskim rynku ale wszystkie sa gorsze niz orginał. wiec jezeli uda sie ladnie otworzyc orginal to lepiej wymienic sama koncowke.. jak ktos wam mowi, ze ma orginalne obudowy - to klamie.. wszystkie to zamienniki..
jestem kluczykarzem z bialegostoku
dla forumowiczow pomoge rada i jak trzeba w dobrej cenie naprawie to i tamto
pozdrawiam

Mahay

  • Gość
[i30CW] złamany kluczyk - scyzoryk
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Styczeń 2014, 21:26:59 »
Witam
Jestem posiadaczem Hyundaia i30 z 2008 roku. Wobec problemu łamiącego się kluczyka postanowiłem kupić jeden z zamienników obudowy dostepnych na polskim rynku. Przełożyłem transponder oraz dorobiłem grot jednak występuje brak komunikacji transpondera z immobilizerem (samochód kręci, ale nie odpala). Proszę o pomoc

Pozdrawiam