Forum > Galloper / Terracan

[Terracan]

(1/3) > >>

Leszek_S.:
[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-10-25, 23:06 ]
Treść postu została usunięta przez autora.

barzuc:
Jak na razie do "pewniaków" dokładam:
- tarcze hamulcowe (1 szt. od 200 zł w górę - poniżej wg mnie nie warto patrzeć, wbrew pozorom jest z czego wybierać)
- klocki hamulcowe przód od 150pln za zestaw 4szt (na oba koła) - raczej dobierać do rozmiaru tarczy (różnią się delikatnie rozmiarami)
- zestaw naprawczy do zacisków - same gumki (na 1 zacisk - dla 2 tłoczków) ~30zł / zestaw
- tłoczki do zacisków nowe (na jeden zacisk 2 tłoczki) ~25zł/szt (producent fermkit) - można też "trafić okazyjnie" za 150 zł/ szt - dlatego warto poszukać
- olej do przedniego mostu: Castrol Axle EPX 80W90 lub po prostu 90 (parametry mają prawie identyczne - najważniejsze, że oba API GL-5), 40zł za litr, potrzeba 2l
- zacisk hamulcowy do przodu - nie do dostania "od ręki", teoretycznie tylko oryginał (brak zamienników), ceny od 800zł / szt do 1500zł / szt (tu najtaniej wypadło ASO - całe szczęście nie muszę kupować).

Teraz uwaga:
- są 2 rozmiary tarcz do przodu: fi 280mm i 303mm (ja w swoim mam 303mm, w katalogach gdzie nie dzwoniłem mieli tylko 280mm)
- są 2 rozmiary tłoczków fi 43mm i zdaje się 56mm. Uwaga na zamawianie tłoczków w serwisie pod nr VIN - okazuje się, że pod katalogowym nr części kryją się tłoczki fi 45mm (u mnie tak było - nie znaczy że zawsze tak jest).
- olej do tylnego mostu - trzeba uważać, bo o wzbogaconych olejach o dodatek do mostów z LSD mało kto słyszał (i o zgrozo - nawet w sklepach z dobrą renomą, które istnieją od lat).

Leszek_S.,
znasz procedurę czyszczenia? W sensie czy zacisk trzeba wyciągać, wszystko rozbierać itp?

barzuc:
Kolejne oleje:
- mechanizm różnicowy: Castrol Transmax Dex III (55zł / litr, potrzeba 2)
- tylny most: Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 (70zł / litr, potrzeba 3)

barzuc:
Kolejne elementy - pasują z katalogu sklepów / ASO, nie trzeba uważać na różne wersje:
- filtr powietrza (zastępnik): 35zł
- filtr kabinowy, jednoczęściowy, oryginalny: 55zł
- uszczelka zaworu EGR (na łączenie zaworu z pozostałymi elementami) oryginalna (ASO): 15zł (2 szt)
- osłona zbiornika paliwa oryginał (ASO): 260zł

barzuc:
Będę wymieniał we wtorek najprawdopodobniej (raczej będzie wymieniana - nie chce mi się samemu z tym walczyć)... teoretycznie (wg schematów) - zbiornik i osłona wiszą na jednych śrubach... w osłonie są niby dodatkowe uszczelki / podkładki pomiędzy osłoną i zbiornikiem - ale podejrzewam, że bardziej na zasadzie wygłuszenia ew. wibracji. Podsumowując - odkręcając osłonę - odkręcasz i sam zbiornik, z kolei wszystko wskazuje na to, że sam zbiornik może spokojnie wisieć i bez osłony (choć mnie nastraszyli w ASO w Bydgoszczy, że to jedno i odpadnięcie osłony może spowodować i zgubienie baku - swoją drogą odradzam wizytę w tym ASO).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej