Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] gaśnie

(1/2) > >>

tjswitka:
witam !!
Mam taki problem gaśnie mi santa  podczas jazdy , odczekam  z trzydzieści sekund i odpala normalnie i ujade z 200 m i znowu gaśnie ale potym pali sie check i jade dalej byłem u muchanika wymienił mi trzy czyjniki ćiśnienia paliwa na listwie albo tak gadał dałem rzeby zrobił rozrząd wyjechałem od mechanika i znowu mi zgasł i znowu pali sie kontolka ale cienszko pali na zimnym jak i na ciepłym ; wymieniłem jusz pompke paliwa przy baku,  uszczelniłem pompe wysokiego ciśnienia ,filtr paliwa i te czujniki na listwie oczywiście robił to mechanik i niewiem co teraz dalej robić myśle o wymianie czujnika połorzenia wału czy to ten czujnik omrze szwankować

barzuc:
Jak mniemam paliwo to ON?

Z kolei - jeśli kopci (w dosłownym znaczeniu) po odpaleniu na zimno albo po daniu mu ostro gazu / obciążeniu - sprawdź raczej wtryski... a ja zmieniłbym również mechanika.

stolek6:
Temat byl poruszony na starym forum. Biorac pod uwage ze sf ma uklad c.r. Boscha podobne objawy moga dotykac rowniez inne auta. Pierwsze co mozesz zrobic , samemu bez kosztow ( mi pomoglo ) to wyczyscic sitko w zbiorniku ( pod tylnym lewym siedziskiem , nadcinasz troche wykladzine, odkrecasz wizjer i wyciagasz plywak z sitkiem ) nastepna jest wstepna pompa paliwa, nad zbiornikiem, ( jak wydaje trzaski to jest do wymiany) zeby ja sprawdzic nalezy podpiac manometr do przewodu paliwowego przed filtrem paliwa i  sprawdzic cisnienie podawanego paliwa. ( wartosci nie pamietam , w necie mozesz poszukac jakie powinny byc dla pompy common raill, wydaje mi sie ze min 3,5 a ja mialem 1,5) jesli tu jest ok , no to zaczynaja sie koszta. Pierwszy to czujnik cisnienia na listwie, druga pompa common rail ( sprawdz czy nie cieknie , taka mala po prawej stronie listwy)  a trzecie to wtryski. Zanim je oddasz do regeneracji , mozna je najpierw sprawdzic w wyspecjalizowanym warsztacie.

Waldemar:
Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.

Pozdrawiam Waldek

barzuc:

--- Cytat: "Waldemar" ---Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.
--- Koniec cytatu ---


Przede wszystkim (jeśli nie było to jeszcze robione) proponowałbym najpierw pojechać gdzieś gdzie podłączą auto pod kompa na chodzącym silniku - powinno od razu być widać (która z tych 3 rzeczy, a może jeszcze coś innego). Jeśli parametry będą wskazywały na wtryski - jest podobno coś takiego jak "test przelewowy" - metoda podobno bez rozbierania totalnie wszystkiego. W jednym z ASO w mojej okolicy coś takiego robią za koło 200zł.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej