Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] gaśnie
tjswitka:
witam !!
Mam taki problem gaśnie mi santa podczas jazdy , odczekam z trzydzieści sekund i odpala normalnie i ujade z 200 m i znowu gaśnie ale potym pali sie check i jade dalej byłem u muchanika wymienił mi trzy czyjniki ćiśnienia paliwa na listwie albo tak gadał dałem rzeby zrobił rozrząd wyjechałem od mechanika i znowu mi zgasł i znowu pali sie kontolka ale cienszko pali na zimnym jak i na ciepłym ; wymieniłem jusz pompke paliwa przy baku, uszczelniłem pompe wysokiego ciśnienia ,filtr paliwa i te czujniki na listwie oczywiście robił to mechanik i niewiem co teraz dalej robić myśle o wymianie czujnika połorzenia wału czy to ten czujnik omrze szwankować
barzuc:
Jak mniemam paliwo to ON?
Z kolei - jeśli kopci (w dosłownym znaczeniu) po odpaleniu na zimno albo po daniu mu ostro gazu / obciążeniu - sprawdź raczej wtryski... a ja zmieniłbym również mechanika.
stolek6:
Temat byl poruszony na starym forum. Biorac pod uwage ze sf ma uklad c.r. Boscha podobne objawy moga dotykac rowniez inne auta. Pierwsze co mozesz zrobic , samemu bez kosztow ( mi pomoglo ) to wyczyscic sitko w zbiorniku ( pod tylnym lewym siedziskiem , nadcinasz troche wykladzine, odkrecasz wizjer i wyciagasz plywak z sitkiem ) nastepna jest wstepna pompa paliwa, nad zbiornikiem, ( jak wydaje trzaski to jest do wymiany) zeby ja sprawdzic nalezy podpiac manometr do przewodu paliwowego przed filtrem paliwa i sprawdzic cisnienie podawanego paliwa. ( wartosci nie pamietam , w necie mozesz poszukac jakie powinny byc dla pompy common raill, wydaje mi sie ze min 3,5 a ja mialem 1,5) jesli tu jest ok , no to zaczynaja sie koszta. Pierwszy to czujnik cisnienia na listwie, druga pompa common rail ( sprawdz czy nie cieknie , taka mala po prawej stronie listwy) a trzecie to wtryski. Zanim je oddasz do regeneracji , mozna je najpierw sprawdzic w wyspecjalizowanym warsztacie.
Waldemar:
Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.
Pozdrawiam Waldek
barzuc:
--- Cytat: "Waldemar" ---Ja myślę jak mechanik faktycznie wymienił to co piszesz i uszczelnił pompę to wydaje mi się że poszły Ci wtryski ja bym zaryzykował i dał mechanikowi od pomp i wtrysków na sprawdzenie na stół.
--- Koniec cytatu ---
Przede wszystkim (jeśli nie było to jeszcze robione) proponowałbym najpierw pojechać gdzieś gdzie podłączą auto pod kompa na chodzącym silniku - powinno od razu być widać (która z tych 3 rzeczy, a może jeszcze coś innego). Jeśli parametry będą wskazywały na wtryski - jest podobno coś takiego jak "test przelewowy" - metoda podobno bez rozbierania totalnie wszystkiego. W jednym z ASO w mojej okolicy coś takiego robią za koło 200zł.
Nawigacja
[#] Następna strona