Autor Wątek: [ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach  (Przeczytany 119152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kris1

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #90 dnia: 22 Styczeń 2015, 19:47:30 »
Dziur w wydechu nie ma, trochę skorodowany, więc stwierdzili, że jest ok. Ale będę zgłaszał to co rok, żeby mieć podkładkę na koniec gwarancji. Nie powinno tak być przy tym przebiegu i roku jazdy. Druga rzecz to ustawienie świateł, oślepiałem kierowców jadących z naprzeciwka - wyregulowali, jest ok. Hamulec ręczny - podciągnęli, jest ok. "Myszkowanie" przy V powyżej 110 jadąc prosto. Trzeba cały czas kontrować kierownicą. Jest to trochę męczące szczególnie na dalszych trasach.Odbyli jazdę próbną - TTTM, jak stwierdzili, nie poprawią błędu fabryki. Podobno do I30 było do poprawienia oprogramowanie układu kier. Do IX 35 nie ma. Przy zmianie z 1 na 2 trochę zahaczało, ale też stwierdzili po jeździe, że jest ok. To tyle miałem uwag. Ogólnie z autka jestem zadowolony. zobaczymy jak będzie dalej.

cruel

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #91 dnia: 24 Styczeń 2015, 19:21:17 »
W naszym też musieli regulować światła bo zdarzało się, że nocą mrugali.

xca5tor

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #92 dnia: 26 Styczeń 2015, 14:14:26 »
Cytat: "kris1"

........Jestem już po przeglądzie. Koszt całkowity to 297zł (bez wymiany filtru kabinowego) plus mój olej. Jestem zadowolony.

No rzeczywiście SUPER cena , ja dopiero wybieram się na 1-wszy  przegląd /1.6GDI/
ASO Słupsk - pan z serwisu podał mi cenę 950 pln / ich olej / jak zapytałem czy ze swoim mogę przyjechać to kręcił że nie bardzo- że zrobią wpis w książce gwarancyjnej-  --qrde ja mercedesa kupiłem- to jaka cena będzie za następne przeglądy?
Mieszkam w Koszalinie - coś czuję że serwisować u nich nie będę , zapytałem też ASO Poznań ,Bydgoszcz i Gdynię -zobaczymy jak u nich .

Offline gurszczak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 219
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #93 dnia: 26 Styczeń 2015, 14:20:50 »
xca5tor, nieźle Cię skasowali ...... a z częściami zawsze możesz jechać swoimi taki wymóg UE a dla serwisu to strata kasy.......... więc pisać sobie mogą - u mnie akurat nic nie wpisali że miałem swoje części - w ASO wziąłem tylko olej filtry kupiłem sam.

xca5tor

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #94 dnia: 26 Styczeń 2015, 14:30:06 »
Cytat: "gurszczak"
xca5tor, nieźle Cię skasowali ......

No jeszcze nie  ;-) to był tylko zapytanie info podałem jako ciekawostkę - szukam dalej w rozsądnej cenie -ta cena odpada

cruel

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #95 dnia: 26 Styczeń 2015, 17:47:12 »
To w Łodzi za przegląd po 2latach niecałe 700zł. A ten pierwszy po roku to groszowe sprawy były.

Tornados

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #96 dnia: 26 Styczeń 2015, 21:26:26 »
W Olsztynie pierwszy przegląd 1,6 GDI 850zeta

J_a_r_o_

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #97 dnia: 03 Luty 2015, 20:09:54 »
No to raz jeszcze spróbuję wywołać dyskusję na temat, czy serwisować samochód w ASO, czy nie?
Zatem co myślicie o serwisowaniu auta w nieautoryzowanych serwisach, np. w tym - http://www.superservice.pl/jak-to-dziala ?
Ciekawy jestem Waszych opinii, a może ktoś z Was już ma doświadczenia z podobnymi przypadkami?

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #98 dnia: 04 Luty 2015, 20:41:01 »
Każda ingerencja przez nieautoryzowany serwis skutkuje utratą gwarancji.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO wymienić olej, chociaż tu gdzie go kupuję miałbym wymianę gratis.

J_a_r_o_

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #99 dnia: 05 Luty 2015, 13:18:24 »
Cytat: "Zibi"
Każda ingerencja przez nieautoryzowany serwis skutkuje utratą gwarancji.



Widzisz, nie do końca tak jest, ponieważ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, można dowolnie wybierać czy w trakcie trwania gwarancji będziemy serwisować swój samochód w autoryzowanym serwisie, czy też w warsztacie niezależnym.

Jest bardzo ciekawy artykuł na ten temat na Wirtualnej Polsce, polecam go przeczytać od początku do końca nie pomijając komentarzy do artykułu, cyt:


Cytat: "moto.wp.pl"
Niewielu kierowców ma świadomość, że naprawa i serwisowanie poza ASO nie musi kończyć się utratą gwarancji. Należy jednak pamiętać, że z korzystaniem z usług warsztatów nieautoryzowanych wiążą się trudności z wyegzekwowaniem ewentualnych roszczeń gwarancyjnych. Ryzyko jest wysokie, ale czasem warto je podjąć, bowiem oszczędności mogą być spore.

 Jeśli chcemy korzystać z usług nieautoryzowanego warsztatu w trakcie trwania gwarancji, musimy dokładnie zapoznać się z treścią umowy, zwracając w pierwszej kolejności uwagę na to, czy wymogiem wykonania naprawy jest serwisowanie pojazdu w ASO. Ponadto powinniśmy sprawdzić, czy warsztat, do którego się udajemy spełnia określone warunki, by gwarancja producenta została zachowana. Należy także pamiętać, że wpis w książce serwisowej winien być poparty odpowiednią fakturą, stanowiącą potwierdzenie wykonania wszystkich czynności. ASO może zakwestionować nieautoryzowaną ingerencję mechanika, wskazując na przykład elementy, które nie spełniają poziomu wymagań producenta pojazdu. ASO musi jednak udowodnić, że ma rację.

Poznaj swoje prawa

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, można dowolnie wybierać czy w trakcie trwania gwarancji będziemy serwisować swój samochód w autoryzowanym serwisie, czy też w warsztacie niezależnym. W sytuacji, gdy zdecydujemy się dokonać obowiązkowego przeglądu pojazdu w warsztacie niezależnym, autoryzowany serwis nie może z tego powodu odmówić mu w przyszłości honorowania gwarancji. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy przegląd lub naprawa w warsztacie niezależnym dokonane zostały wadliwie.

Nie tylko krajowe, ale przede wszystkim unijne przepisy zapewniają klientowi prawo wyboru. W czerwcu 2010 roku zaczęły obowiązywać przepisy BER 330/2010 (Block Exemption Regulation) oraz MVBER 461/2010 (Motor Vehicle Block Exemption Regulation), czyli rozporządzenie o Wyłączeniach Grupowych w Motoryzacji oraz zestaw Wytycznych Komisji Europejskiej, dotyczących stosowania w sektorze motoryzacyjnym europejskiego prawa o konkurencji.

Zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Komisji UE nr 461/2010, w § 69 wytycznych wskazano jako zakazane praktyki ograniczające konkurencję: "uzależnianie prawnych lub przedłużonych gwarancji producenta wobec nabywcy od tego, czy użytkownik ostateczny zleci przeprowadzenie wszystkich napraw i konserwacji, również tych nieobjętych gwarancją, jedynie autoryzowanym warsztatom w ramach sieci (…) To samo odnosi się do warunków gwarancyjnych wymagających użycia części zamiennych marki producenta w odniesieniu do wymiany części nieobjętych warunkami gwarancji...". Z zapisu wynika, że gwarancja udzielana przez producenta pojazdu nie może być uzależniona od konieczności dokonywania napraw i przeglądów pojazdu w autoryzowanej sieci naprawczej. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy dilerzy, którzy straszą klientów swoimi warunkami gwarancyjnymi, robią to bezprawnie.

Warunki i zalecenia techniczne oraz specyfikacje ustalone przez producenta samochodu - o co chodzi?

Tak naprawdę ważne jest to, aby dostawca nowych pojazdów ustalił kryteria jakościowe dla autoryzowanych warsztatów należących do jego sieci, a zgodnie z przepisami UE, wszystkie podmioty spełniające te kryteria mogą dołączyć do sieci naprawiających i to bez narażenia właścicieli na utratę gwarancji. Problem jest w tym, że nie chcą oni ujawniać szczegółów technicznych. O wadliwie dokonanym przeglądzie czy naprawie nie może być mowy, jeżeli został on dokonany zgodnie ze specyfikacją przeglądu dla danej marki. Trzeba zatem wybrać warsztat z odpowiednim wyposażeniem, używać części akceptowanych przez producenta auta oraz wykonać wszelkie czynności zgodnie z zalecaną technologią.

Co w przypadku odmowy naprawy pojazdu przez serwis autoryzowany? Najważniejszym pozostaje ustalenie przyczyny odmowy. Czy był nią sam fakt dokonania naprawy w innym warsztacie niezależnym czy też zarzucono, że przegląd przeprowadzony był wadliwie lub w sposób niezgodny ze specyfikacją, bądź też istniały inne powody, niepowiązane z serwisowaniem samochodu. Gdy zostanie to ustalone, klient ma prawo domagać się, aby serwis potwierdził mu swoją decyzję na piśmie.

Oczywiście koncerny samochodowe zastrzegają sobie prawo do odmowy wykonania naprawy gwarancyjnej w przypadku, gdy bezpośrednią przyczyną powstania usterki będzie wadliwie wykonana naprawa poza siecią serwisową, albo też zastosowanie nieoryginalnych części. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to producent ma obowiązek udowodnić taką zależność. Przy naprawie w nieautoryzowanym warsztacie najlepiej zatem szukać takich warsztatów, które specjalizują się w konkretnej marce.

Uwaga na części zamienne
Na rynku jest wielu producentów spełniających unijne normy. Żeby wybrać nieautoryzowany serwis i nie tracić gwarancji, trzeba się dowiedzieć, czy części przez niego oferowane są porównywalnej jakości co oryginalne, o czym powinien klienta powiadomić mechanik lub kierownik warsztatu. Wg GVO do naprawy lub przeglądu poza ASO w czasie trwania gwarancji, mogą być stosowane tylko części zamienne „oryginalne lub podobnej jakości”. Takie oświadczenia producenta powinien posiadać nieautoryzowany warsztat. ASO z kolei może wymagać tych oświadczeń od klienta w momencie udzielania darmowej naprawy gwarancyjnej.

 „Oryginalne” nie oznacza wyłącznie dostępnych w ASO podzespołów. Zgodnie z unijnymi dyrektywami producenci dostarczający części na tzw. pierwszy montaż w większości przypadków mają prawo sprzedawać te same podzespoły niezależnym dystrybutorom pod swoją marką. Tym samym dostęp do nich uzyskują również serwisy niezależne. Dodatkowo dopuszcza się też często montaż zamienników renomowanych producentów, które sklasyfikowano jako części o jakości porównywalnej z oryginałem.

Oryginalne części są to części zamienne takiej samej jakości jak elementy wykorzystywane do montażu samochodów oraz produkowane zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu. Natomiast część o porównywalnej jakości nie oznacza części o jakości identycznej czy porównywalnej z jakością części fabrycznie montowanych w pojeździe. Część taka może mieć jakość porównywalną z jakością części zamiennych określonego asortymentu.

W przypadku, gdyby serwis niezależny wykonał usługę niepoprawnie, ASO nie może zakwestionować gwarancji na cały samochód, może jedynie odmówić uznania gwarancji na usterki związane z niewykonaną czynnością lub czynnością wykonaną źle, i to wówczas gdy udowodni, że te czynności mają swój związek przyczynowo-skutkowy z uszkodzonym elementem.

Na terenie UE wszystkie części dopuszczone do obrotu muszą mieć homologację, która wskazuje na odpowiednią jakość i spełnienie norm. Jeżeli firma uzyskała homologację, to nie musi już dostarczać oświadczenia o jakości. Uzyskanie tego dokumentu od producentów jest jednak wysoce utrudnione. Zatem w sytuacji, gdy przy naprawie korzystamy z usług warsztatu nieautoryzowanego zadbajmy o to, aby dokonano odpowiedniego wpisu do książki serwisowej informującego jakie wykonano czynności, jakie części zastosowano, jakiego producenta, nr homologacji, itp.

Co w przypadku aut używanych z gwarancją?

Nie chodzi tutaj oczywiście o podstawową gwarancję producenta, ani też jej przedłużenie, zawarte tuż po ostatnim dniu jej trwania. Mowa o gwarancji na samochód używany, którego pierwotna gwarancja dobiegła już końca, a który nie podlega już gwarancji fabrycznej producenta, ale został nabyty w ramach sprzedaży samochodów używanych z gwarancją.

Zgodnie z prawem, nieodpłatne usuwanie usterek w samochodzie na gwarancji może realizować tylko ASO. To salon samochodowy, dysponujący używanym pojazdem, sprzedaje go klientowi z ubezpieczeniem od usterek. Ta gwarancja na samochód używany, jest oferowana na mocy umowy zawartej pomiędzy firmą ubezpieczeniową, a danym salonem.

 O ile samochód nowy można kupić tylko u dealera, to jednak zakupu auta używanego można dokonać w wielu miejscach, co ma kluczowe znaczenie. Dealer chcąc sprawić, aby jego oferta na samochód używany była konkurencyjna może proponować gwarancję, która będzie działać na klientów jako dodatkowy motywator. W takim przypadku sprzedawca zgodnie z prawem może określić gdzie auto powinno być serwisowane, aby nie straciło gwarancji. Zasady konkurencji nie są naruszone, ponieważ nabywca używanego samochodu samodzielnie wybrał akurat taką ofertę spośród innych dostępnych na rynku. Jest to kolejny przykład na to, że należy uważnie czytać to, co podpisujemy.

Naruszenia prawa. Jak z nimi walczyć?

Rozporządzenie UE, dopuszczające możliwość naprawy naszych samochodów poza autoryzowanymi serwisami, funkcjonuje już ponad 2 lata. Mimo tego producentom samochodów zależy, aby wiele osób nadal nie zdawało sobie sprawy z tego, że mogą wybierać, w jakim serwisie dokonają naprawy. Stąd też temat ten jest wciąż aktualny.

Pomimo zmiany przepisów wielu producentów samochodów nadal utrzymanie gwarancji warunkuje dokonywaniem przeglądów w ASO i stosowaniem tylko „oryginalnych” (w opakowaniu producenta pojazdu) części. Podobnie niezgodne z prawem zapisy, jakie stosują producenci to np. informacja, że „każda naprawa poza siecią XX powoduje utratę gwarancji! Może także obniżyć bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny”. Powyższe stanowią typowe przykłady naruszenia prawa. Należy zatem pamiętać, że rozpowszechnianie tego rodzaju informacji może być kwalifikowane jako czyn nieuczciwej konkurencji, jak również praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów. Środkami przeciwdziałania takim naruszeniom mogą być m. in.:
- powództwo przed sądem powszechnym z tytułu nieuczciwej konkurencji,
- postępowanie przed Prezesem UOKiK o stwierdzenie istnienia praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów,
- postępowanie przed Prezesem UOKiK o stwierdzenie niedozwolonego porozumienia (pomiędzy producentem a autoryzowanym dystrybutorem),
- odpowiedzialność z tytułu umowy na podstawie Kodeksu cywilnego.

Adw. Anna Kasolik, Katarzyna Gumula-Kubicka
Kasolik, Pawlus, Porzuczek Kancelaria Prawna Adwokaci i Radcowie Prawni
www.kancelarie.krakow.pl

Źródło



I co o tym wszystkim myślicie użytkownicy Waszych Hyundai-ów?
Ja mówiąc krótko, mam póki co mętlik w głowie?

PinioJ

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #100 dnia: 15 Luty 2015, 15:41:04 »
Ja mam auto kupione tutaj (Niemcy) i serwisowane tutaj Własnie jestem po pierwszym przeglądzie i zapłaciłem 165 euro Czyli myslę nie najgorzej

J_a_r_o_

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #101 dnia: 16 Luty 2015, 21:30:42 »
Widzę, że forumowa brać mało ma do powiedzenia na temat serwisowania swoich pojazdów a zwłaszcza na temat serwisowania w nieautoryzowanych serwisach?
Szkoda, miałem nadzieję na ambitną rozmowę...

vqsoft

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #102 dnia: 18 Luty 2015, 20:51:55 »
nikt nie chce się zderzyć ze ścianą w przypadku poważnej naprawy ...
tym bardziej że ceny serwisu nie są wysokie.

Xymox

  • Gość
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #103 dnia: 23 Luty 2015, 13:05:30 »
Hey.
Właśnie jestem przed pierwszym przeglądem czyli po 12 miesiącach użytkowania auta. Chciałem się z Wami podzielić historią jaka przydażyła mi się gdy próbowałem się zorientować w kosztach tego przeglądu.
Zadzwoniłem do salonu gdzie kupiłem auto czyli Auto Zięba w Katowicach gdzie miłym głosem pani poinformowała mnie, że koszt tego przeglądy wynosi ok. 850pln.
Wcześniej oczywiście zaciągnąłem języka w innych okolicznych salonach czyli w drugim w Katowicach i jeszcze jednym w Zabrzu, gdzie poinformowano mnie, że koszt przeglądu po 12 miesiącach to ok. 500pln a w przypadku gdy bedę miał swój olej to ok. 290pln. Na moje pytanie skąd taka róznica pani równie miłym głosem powiedziała, że od razu wymienią mi rzeczy, które są przewidziane do wymiany przy przeglądzie po przejechaniu 30tys. km. I teraz tak. Po jaką cholerę mam wymieniać płyn hamulcowy w momencie kiedy mam przejechane 18tys. km gdy jest to przewidziane przy 30tys. km? Co w przypadku gdy 30tys, km stuknie mi np. po 18 czy 20 miesiącach użytkowania auta? Znów mam jechać na przegląd a potem za cztery miechy na następny (po 24 miesiącach)? Pani powiedziała, że tak właśnie należy zrobić. Nie wiem czy chcą mnie naciągnąć czy ja czegoś nie rozumię? Póki co powiedziałem pani w serwisie, że nie interesują mnie żadne dodatkowe wymiany, które niby wynikają z przebiegu 30tys. km ponieważ mam przejechane dopiero 18 tys. km i, że mają się ograniczyć tylko do czynności związanych z przeglądem po 12 miesiącach. Czy mieliście jakieś podobne doświadczenia?

Offline gurszczak

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 219
[ix35 EL] przegląd gwarancyjny po 12 miesiącach
« Odpowiedź #104 dnia: 23 Luty 2015, 13:24:00 »
nic takiego nie miałem pojechałem ze swoimi częściami po przelocie 22kkm na etykiecie i w książce serwisowej mam zapis że następny przegląd za 20kkm czyli przy 42kkm więc nie wiem, byłem w międzyczasie w serwisie na wymianie łącznika i jakiegoś napinacza pasów (akcja serwisowa) nic mi nie proponowało a było to przy przebiegu 37kkm. Jednam mam też pytanie 42kkm będę miał za jakieś 2 miesiąc czyli jakieś 4 miesiące przed przeglądem 24 miesięcznym - co w takiej sytuacji czy wymienić tylko olej czy już robić przegląd jak to u was wygląda - ciężko się wbić z tymi przeglądami.