Dobra. Analizując wszelkie opcje:
1. kupuję kostkę od Deawoo. Koszt ~10zł + przesyłka => ~20zł + (3-4)h roboty.
2. kupuję przejściówkę na ebayou => ~45zł
Nowa opcja kupuję przejściówkę na allegro. 12zł + przesyłka => ~20zł. Z tym, że ta opcja jest bardzo podejrzana. Aukacja pojawiła się po tym jak spytałem gościa czy ma taką przejściówkę i opis aukcji jest jakby przepisanym moim pytaniem o kostkę. Poza tym gościu ma ze 100 negatywów z kłótniami typu:
-Nie polecam. Miałybyć wtyki pozłacane, a są zwykłe. Sprzedawca kombinator.
-W treści aukcji zastrzegłem, że kolor sprzedawanego przedmiotyu może różnić się od zdjęć.
Więc chyba tą opcję sobie odpuszczę. Postaram się to zamówić przez allegro.
[ Dodano: 2013-03-05, 18:42 ]Etap drugi -montaż.
Tutaj jednak wypowiedziałem się zbytnio pesymistycznie. Samo radio oryginalne ma normalny standardowy wymiar jeśli chodzi o szerokość jego blach. Tylko ten widoczny w aucie panel radia oryginalnego jest szerszy od samego radia. To znaczy, że z montażem nie ma aż takich wielkich problemów.
Przynajmniej ja nie miałem. Ramka montażowa nie jest potrzebna. Radio przykręca się jak oryginalne do plastikowej ramki konsoli, oryginalnym kontownikami. U mnie odległość otworów od frontu nowego radia była ok, więc podejrzewam, że to jakiś standard jest. Na zdjęciu z przymiarki widać, że kątownik trochę odstaje - po odgięciu "haczyka" na jego końcu i przykręceniu nie odstaje. Fotka z przymiarki:
Problemem okazała się jedynie wielkość otworów w nowym radiu. Oryginalne śruby miały w moim przypadku za małą średnicę. Dopasowałem jednak z zasobów śrub dwie odpowiednie. Porównanie śrub na zdjęciu:
Te większe to te pasujące do nowego radia, te mniejsze to te oryginalne. To spowodowało, że trzeba było poszrzyć otwory w kątownikach. Jakaś elektryczna szlifierka z Lidla i około 15-20min czasu na otwór. Porównanie tego co było i tego co "stworzyłem":
Jak już wspominałem w oryginalnym radiu panel przedni radia jest szerszy niż w radiu o standardowym wymiarze 1DIN. Nowe radio przykręcone bez panelu delikatnie wystaje poza obrys konsoli. Delikatnie to znaczy, że plastikowa ramka montażowa (taka plastikowa maskownica co z radiami jest w zestawie) na styk wchodzi na radio i nie jest wypychana przez konsolę. Po bokach tej plastikowej ramki tworzą się otworzy o szerokości 3-5mm. Wygląda to tak jak na fotce niżej. W pokoju to wygląda średnio w aucie pewnie te otwory nie bedą tak widoczne. Może w przyszłości pokombinuję z dopasowaniem ramki, któa będzie miała szerszy obwód po bokach.
Wciąż czekam na kostkę Hyundai-ISO. Kupiłem ją przez ebaya (dzięki
kosmos2011). W Polsce nie udało mi się tego znaleźć, a trochę szukałem.
Rozkminiłem chyba różnicę w instalacji jaka jest u mnie a w nowszych Ponych. U mnie masa od radia jest(była) podpięta osobnym kablem do obudowy (konektor, który się nasuwa na wystającą blaszkę od obudowy fabrycznego radia). Osobnym to znaczy poza kostką i chyba bezpośrednio do akumulatora. W każdym razie na pewno to było fabryczne rozwiązanie. Myślę, że w nowszych masa jest już w kostkę puszczona, więc jedyny większy problem z montażem radia w nowszych Ponych jest wyeliminowany.
-------------------------------------------
Odbiegając od tematu. W Ponym jest podświetlenie szufladki pod radiem oraz gniazda zapalniczkowego. O tym pierwszym wiedziałem, a o istnieniu tego drugiego dowiedziałem się parę dni temu :shock: To drugie świeci się na bank przy światłach mijania i zapalonym silniku. Fotka instalacji od tych podświetleń i zapalniczki:
To pierwsze u mnie się psuło średnio co 5-50km i samo naprawiało po kolejnych 5-50km. Przydatne wieczorami było, a tak to wgl niezauważalne. Tutaj na fotce jest to już naprawione myślę na zawsze. Problem gaśnięcia jak podejrzewam był spowodowany spalaniem się żaróweczki co tam fabrycznie była i jej "zaskakiwaniu" co sprawiało, że znów działała. Teraz jest tam upchany kawałek taśmy LED na 12V. Będzie świecić mocniej i wstrząsy na bank mu nie będą przeszkadzać.
[ Dodano: 2013-03-13, 21:59 ]Kostka przyszła, zmontowane. Działa wszystko poza podświetleniem szufladki i nie mam pojęcia dlaczego.
[ Dodano: 2013-03-16, 13:28 ]Ostatnie informacje w temacie. W szczelinę z lewej i z prawej włożona szara pianka/gąbka. Szczelina nie razi po oczach, jest prawie nie widoczna. Podświetlenie szufladki nie jest zależne od pozycji kluczyka. Wystarczy, że na przełączniku zespolonym mamy włączone światła postojowe bądź mijania. Mi po zmianie na diodę nie działało tylko dlatego, że przy wkładaniu konsoli wyrwałem kabel masy od diody, naprawione. Taka jeszcze mała rada:
Zawsze, ZAWSZE lepiej jest przed montażem sprawdzić czy mamy dobrze podłączony + podtrzymania pamięci oraz + zasilania radia by nie trzeba było rozkręcać konsoli po raz drugi. Wiedza zdobyta na błędach.