Autor Wątek: [Accent MC] Za wysoka temperatura płynu chłodzącego, zimny p  (Przeczytany 11389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vesoly

  • Gość
Mam następujący problem.
Zauważyłem od pewnego czasu, że przełączanie na LPG (instalacja sekwencyjna IV gen Landi Renzo) następuje dużo później i bardzo słabo działa ogrzewanie w samochodzie. Przy obrotach poniżej 2000 w kabinie jest zimno i z nawiewów leci zimne powietrze. Gdy obroty wzrosną powyżej 2000-3000 zaczyna lecieć cieplejsze powietrze ale  nie gorące.
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej pokazuje wszystko tak jak kiedyś czyli po przejechaniu około 2-3 km osiąga połowę skali czyli pewnie jakieś 90-95stC. Jednak przy odczycie danych ze złącza OBD widzę, że temperatura płynu chłodzącego wynosi często ponad 100stC a momentami bez problemów wzrasta do 115-117st.C. Po zatrzymaniu samochodu po nawet dłuższej jeździe (30km) okazuje się, że zarówno płyn w zbiorniku pod maską jak i dochodzące do zbiornika rurki są zupełnie zimne. Poziom płynu w zbiorniku jest prawidłowy.
Liczę, że ktoś z Was podpowie z czego wynikają moje problemy i co mogło się uszkodzić.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
Może czujnik temperatury płynu chłodzącego wariuje, podaje złe wartości do ECU.... tak gdybam.

sasek94

  • Gość
Podepnij " komputer" od sekwencji do lapka... sprawdź czy czasem nie przestawiła Ci się temperatura przełączania.
Troche wysokie masz spalanie lpg. Przynajmniej jak na mój gust.
Ew. Termostat jeszcze lub zapowietrzony układ chłodniczy.
U mnie w Lc2 1,616v  spalanie lpg w granicach 7,5-9/100km.
Średnia prędkość( wyliczona z czasu działania instalacji[liczy godziny kiedy kluczyk na On] i kilometrów wychodzi jakieś 58km/h więc na emeryta nie jeżdzę).
Mam instalacje 4plus.. Jak coś to pytaj;) może bd umiał pomóc.

Hants

  • Gość
zapchana chłodnica, padnięta pompa wody, zapowietrzony układ, walnięty termostat - trochę ciężko tak wróżyć..

stalowiak

  • Gość
vesoly, układ chłodzenia odpowietrzony? Termostat sprawny? Obstawiam na którąś z tych dwóch rzeczy.

vesoly

  • Gość
Ostatnio troszkę przestały te temperatury tak mocno szaleć (podglądam przez OBD2 Bluetooth + program na Androida TORQUE PRO). Gdy temperatura wzrośnie to potem szybko zostaje obniżona (w ciągu kilku sekund) i znów zaczyna narastać przez kilkanaście sekund czyli system chyba wie że jest za ciepło i umie sobie włączyć i wyłączyć wentylator. Nadal bardzo słabo grzeje ogrzewanie i praktycznie tylko gdy jadę z obrotami powyżej 2000obr/min to leci ledwo ciepłe powietrze z nawiewów. Stojąc w korkach cały czas leci ledwo ciepłe powietrze. Po zatrzymaniu samochodu płyn w zbiorniku jest zimny ale jak odpalę silnik na postoju to jedna z tych aluminiowych rurek robi się lekko ciepła.
Może jakaś rada (Zbyszek - może Ty wiesz bo też masz ten sam model samochodu) co odkręcić aby odpowietrzyć układ. Naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciałbym aby wszystko mi się wylało na ziemię :)

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
Cytat: "vesoly"
Może jakaś rada (Zbyszek - może Ty wiesz bo też masz ten sam model samochodu) co odkręcić aby odpowietrzyć układ. Naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia a nie chciałbym aby wszystko mi się wylało na ziemię :)


W poprzednim Accencie układ odpowietrzał się niejako sam. Nie wiem jak to wygląda w naszych obecnych bo może być różnie a szczerze mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Mogę spróbować jutro zadzwonić (o ile nie zapomnę) do gościa, który wykonywał mi przegląd po zakupie również z wymianą płynu i zapytać jak to jest z tym odpowietrzeniem. Gość pracował wiele lat w ASO naszej marki i dużo wie.

pawliksz

  • Gość
miałęm podobny problem, że rury do i od clodnicy jak i sama clodnica byla zimna a silnik sie gotuje. Okazało się że bylo za mało plynu w chlodnicy, może i u Ciebie też to będzie.

vesoly

  • Gość
Raczej nie. U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.

stalowiak

  • Gość
Cytat: "vesoly"
U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.
sprawdzałeś poziom na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym, to źle. Musisz wychłodzić silnik i sprawdzić poziom na zimnym silniku, najlepiej odkręcając korek.

pawliksz

  • Gość
ja wlałem płyn bezpośrednio do chlodnicy pod korek.

vesoly

  • Gość
Cytat: "stalowiak"
Cytat: "vesoly"
U mnie jest w tej chwili poziom jakieś 80% licząc między Empty a Full w zbiorniczku pod maską więc raczej nie jest za mało.
sprawdzałeś poziom na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym, to źle. Musisz wychłodzić silnik i sprawdzić poziom na zimnym silniku, najlepiej odkręcając korek.

Sprawdzałem zarówno na zupełnie zimnym silniku jak i na ciepłym.

kml

  • Gość
Wymyśliłeś coś? Ja stawiam na stary płyn, termostat i pompę wody. Jeżeli dawno nie zmieniałeś płynu to zacząłbym od tego. K2 Kuler jest ok i w dobrej cenie :)

luk_forever

  • Gość
[Accent MC] Za wysoka temperatura płynu chłodzącego, zimny płyn w zbiorniku, bra
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Czerwiec 2013, 14:42:12 »
vesoly napisał/a:
Cytuj
...(podglądam przez OBD2 Bluetooth + program na Androida TORQUE PRO)...


Vesoly mam pytanie jakiego modułu OBD2 Bluetooth używasz?
Jestem przed zakupem, a słyszałem, że nie wszystkie są kompatybilne.