Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Rzuca kierownicą jakby koło było zósemkowane

(1/2) > >>

danielszczepan:
Witam.
Problem jest taki jak w temacie, a mienowicie w przedziale prędkości 50-65km/h zaczyna mi w santku rzucać kierownicą w prawo i lewo. Objaw taki jak w rowerze przy tzw. ósemce na kole. Z autem nic się wtedy nie dzieje specjalnego tylko kierownica ożywa. Sprawdziłem zawieszenie, koła wyważyłem, końcówki i wszelkie gumy przodu ok, zero jakiegokolwiek luzu z przodu. Płyny w układzie kierowniczym są, wspomaganie działa, żadnych wycieków. Co ciekawe przy żadnej innej prędkości tak się nie dzieje i wszystkko jest ok. Opony nokian-całosezonowe( ostatni sezon i wymiana).Jedyne co zauważyłem to to że auto pływa w koleinach ale pływa od początku użytkowania i mam wrażenie że to kwestia rozstawu, wcześniej jeździłem tucsonem i też pływał.  Jeśli ktoś coś może podrzucić to bardzo prosze i z góry dziękuje.
santa fe 2004
4x4
2.0crdi

ozzyhw:
Witam.
Miałem podobny problem, choć może przedział prędkości trochę niższy - u mnie to było ok. 35-60km/h.
Pierwsze tropy (wg googla) to przeguby (wewnętrzne) lub krzyżak na wale. Jednak w moim przypadku problemem były... opony!
Choć zewnętrznie wyglądały dobrze to dwie były uszkodzone na opasaniach - objawem było właśnie "bicie' oraz nieznacznie większe zużycie na części obwodu (tj. tam gdzie była "buła" :-) czy jak tam to nazwać).
Widać to w czasie jazdy (na postoju niewidoczne), ja użyłem prymitywnej mini kamerki przymocowanej do błotnika. Na filmiku zobaczyłem bicie, które zanikało wraz ze zwiększeniem prędkości.
Pozdrawiam

danielszczepan:
Dzięki kolego za radę i podpowiedź. Faktycznie uszkodzenia wewnętrznego wyważarka nie wykryje, w sobote zamienie tył z przodem i zobacze co się będzie działo

weldon:
A zbieżność, a raczej jej brak,  nie daje podobnych objawów?

Pozdrawiam

danielszczepan:
Też tak myślałem na początku,że zbieżność poleciała, ale na forach innych samochodów piszą że brak zbieżności objawia się w całym zakresie prędkości, do tego ściąga, auto leci bokiem przy hamowaniu i tym podobne objawy występujące razem. Jutro przełoże tył na przód i będzie wiadomo czy to opony.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej