Autor Wątek: [ix20] Zawieszenie  (Przeczytany 43026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

larry

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« dnia: 19 Luty 2013, 12:34:26 »
Witam

Aby podsumować zawieszenie ix20 proponuje ankietę  - prośba o udział w niej wszystkich właścicieli ix20 - będziemy mieć obraz odczuć odnośnie zawieszenia.

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Luty 2013, 16:30:25 »
larry  świetny pomysł z ankietą  :!:  
 Każdy użytkownik ix20 uczestniczący na tym forum powinien oddać głos, dzięki temu poznamy skalę problemu.
 Dałem OK ponieważ uważam że jest OK, chociaż przyznam że nasze poprzednie autko ( Mitsubishi Space Star ) miało nieco bardziej komfortowe (tył wielowahaczowe )

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Luty 2013, 20:39:34 »
Oddałam swój głos (u mnie jest OK - jestem zadowolona), zachęcam resztę do głosowania :-)

jack55

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Luty 2013, 21:58:52 »
U mnie wszystko w porządku  i dałem OK. ;-)
W poprzednim aucie Skoda Octavia 2  pomimo wielowahaczowego zawieszenia z tyłu, prowadzenie i komfort o dziwo był gorszy :-(

dekra

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Luty 2013, 23:11:55 »
Dałem beznadziejne - zgłaszałem do serwisu. Nie chodzi mi specjalnie o twardość, czy złe prowadzenie, lecz słyszalne klekotanie, stukanie zawieszenia z przodu nawet na lekkich wypukłościach szosy (nie mówię o najechaniu na dziury w asfalcie). Dwukrotne zgłaszanie w serwisie - jazdy z serwisantem skończyły się stwierdzeniem, że ten "typ tak ma" i nic nie da się zrobić. Z opinii w tym temacie wynika, że nie jest tak u wszystkich użytkowników, lecz widać "fachowcy" uważają, że jak się koło nie urywa, to wszystko jest w porządku i jakieś tam stukanie jest rzeczą normalną w samochodzie, który kosztuje tylko niecałe 60 tys. Dla jasności dodam, że w poprzednich samochodach jakie miałem nic takiego się nie słyszało - no może dopiero po 60-70 tysiącach kilometrów.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Luty 2013, 08:30:54 »
Generalnie daję OK z uwagi na fakt, że więkoszość ulic po jakich się poruszam to w miarę równe asfalty i na nich auto prowadzi się wystarczająco pewnie i przewidywalnie jak na jego konstrukcję.
Przy pozostałych należałoby dać tylko niekomfortowe.
W końcu jest to nieskomplikowane zawieszenie i nie ma co liczyć na pewność  i prowadzenie jak przy wielowahaczowym, szczególnie takim jak w fordzie, które znam z autopsji.
Największą bolączką jest wg mnie niedostateczne wyciszenie podwozia po całości, co głównie przekłada się m.in. na odczucia związane z pracą zawieszenia.

sense

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Luty 2013, 09:57:18 »
głosowanie i odczucia identycznie jak dekra

rekin323

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Luty 2013, 19:58:36 »
Witam,

Mam podobne odczucia co koledzy (cyt. dekra i sense) czy to zima -10 ,czy lato +25; i dalej zastanawiam się co z tym stukaniem z przodu jako ze w serwisie nie wypowiadają dlaczego tak jest.
Orientuję się ktoś z forumowiczów gdzie jest dobry tester amortyzatorów ( przypominają mi się czasy komuny, nadeszła chwila wymiany lub jeszcze nie:))
Przyjmując założenie ze większość naszych ix20 ma przebiegi 5-25tys km zastanawiające są brak odpowiedzi jakie nierówności filtruje nasz przedni zawias' i powoli nadchodzi chwila żeby importer się wypowiedział np od tygodnia modelowego zmieniliśmy to i to LUB wymiana nic nie pomoże. Zalecamy głośniej radio CD

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Luty 2013, 09:12:39 »
Jeździłem poprzednio Suzuki SX4, i odczucia względem zawieszenia mam podobne, nie jest ani lepiej ani gorzej, może przy przejeździe wyższego "policjanta" jest dyskomfort. Wg mnie to twardo zestrojone zawieszenie, amortyzatory o takiej a nie innej charakterystyce. Na dobrej drodze po prostu super. Znowu w oplu meriva, zawieszenie pracuje inaczej, ma się wrażenie jakby nie wybierał każdej dziury, jest cichsze (może lepiej wyciszone). Ma się wrażenie że auto jest dużo cięższe. Jednocześnie szybko padają drążki stabilizatorów i gumy stabilizatorów (u mnie nawet co 20.000-30.000 km). Co jest wg mnie większym dyskomfortem. Czy u Was w ix20 coś takiego padło, chyba nie.

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Luty 2013, 15:03:05 »
oddałem swój głos jako odpowiednie żadnych problemów z nim nie mam .

rekin323

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Luty 2013, 17:29:51 »
W temacie zawieszenia chodzi wszystkim o komfort pracy zawieszenia;
akceptuje hałas powstały jadąc na nawierzchniach kostka brukowa, szyny,50-65 km/h,betonowa katowicka 120km/h, nawet wolniej na płytach betonowy w drodze na działkę wiadomo mini Van, ale na Boga wystarczy przejazd przez próg spowalniający 15-30km/h a najbardziej każde zapadnięcie drogi "łyżeczka"w wysokości 10-15cm lub dziura powoduje taki huk jakby za chwile miało się coś urwać...

Za  niecały miesiąc już Wiosna nadzieja czas przemyśleń, ale dobry czas na zebranie argumentów za i przeciw

ps. pochwalę się zawieszeniem nie obniżam już mowie czemu 2dni temu lekko się przykopałem zawracając przed posesją działka 12cm śniegu i lód więc niżej się nie da dzięki sprytowi 2razy rozbujane auto i 2 razy zgasło ;-)  myślę ESP off i wyjechałem po 5minutach :-D dziekując ze nie mam diesla wiadomo nadpalone kupplung

dekra

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Luty 2013, 22:14:14 »
Cytat: "rekin323"
Witam,

Mam podobne odczucia co koledzy (cyt. dekra i sense) czy to zima -10 ,czy lato +25; i dalej zastanawiam się co z tym stukaniem z przodu jako ze w serwisie nie wypowiadają dlaczego tak jest.

Wg. mojej opinii to przyczyna tego klekotania nie są amortyzatory, a "oszczędnościowe" rozwiązanie górnego mocowania przednich amortyzatorów. W innych modelach - np: i30, i40 górna poduszka jest na stałe mocowana trzema śrubami do nadwozia, natomiast w ix 20 trzon amortyzatora trzyma się nadwozia tylko poprzez ściśnięcie wytłoczonej blachy dwoma gumami. W zależności od jakości tych gum i dokładności przetłoczenia powstają luzy przy lekkim uginaniu się sprężyn i stąd te akustyczne efekty. Dlatego też jedne egzemplarze są ciche, a inne nie - sprawa przypadku. Jak doświadczył zresztą jeden z kolegów wymiana amortyzatora i innych elementów na takie same nic nie dała. A Hyundai "rżnie głupa" wciskając kit, że "jest to normalna praca zawieszenia", bo sami nie wiedza jak to rozwiązać.

Henryk58

  • Gość
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Luty 2013, 01:15:16 »
Przejechałem 18000 km i jest coraz gorzej.Dudnienie na nieruwnościach w przednim zawieszeniu coraz bardziej staje się uciążliwe. Mam zamiar wymienić przednie amortyzatory wraz z elementami tłumiacymi z Vengi. O rezultatach poinformuję.

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Luty 2013, 08:45:30 »
No niestety...... muszę się z kolegami zgodzić. Praca zawieszenia, stukot, a nawet huk na niewielkim wybrzuszeniu, szczególnie na śpiącym koledze z MO jest nie do zaakceptowania. Nie starałem się jakoś do tego przywiązywać uwagi, ale staje się to uciążliwe. Skoro tak wielu z nas dostrzega ten problem - to musi on faktycznie istnieć.
Smuci tylko to, że producent takowego nie zauważa.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] Zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Luty 2013, 09:01:36 »
Wydaje mi się że wzorowanie się na Vendze nic nie da, ta sama przypadłość.
Na forum vengi ostatnio doszli do wniosku, że winne są gumy stabilizatora i drążki stabilizatorów - jest nawet opis jak to wymienić, razem z kosztami.
Niektórzy wymieniają też silentblock wahaczy. Koszty nie są wysokie, a podobno jest poprawa.
Taka ciekawostka  innego forum:
"Rosjanie doszli do wniosku, że oprócz stanu dróg, Venga ma złą konstrukcję zawieszenia i opracowali nowe /sprężyny, amory, odbijacze itp/ oraz zmienili punkty mocowania w celu zmiany kątów. Prawdopodobnie zmieniło to całkowicie charakterystykę zawieszenia i jego pracę. Inżynier, który w warunkach  garażowych przekonstruował zawieszenie, został zaproszony do Korei i tam wprowadza swoje zmiany. Ciekawe czy zostaną one zastosowane na linii produkcyjnej. Koszt to ok. 1500-3000 zł., w zależności od głębokości zmian."