Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Stuki z tylnego kola  (Przeczytany 23123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

clubdk

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Luty 2013, 21:42:24 »
dzieki kosmos -beer-  jak przejda mrozy to sie zabiore za robote i mam nadzieje ze cos pomoze . jak masz jeszcze jakies dobre rady chetnie je poczytam

Ron24

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Luty 2013, 15:01:23 »
miałem to samo w największe mrozy przyszła odwilż i nic nie stuka:)

clubdk

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Grudzień 2013, 20:20:17 »
Troche bylem zabiegany i nie mialem czasu  , ale napisze  co bylo powodem i jak

pozbylem sie  tych uciazliwych stukow w tylnym zawieszeniu ,  moze przyda sie

komus na przyszlosc :)


Na pierwszy ogien poszly do wymiany poduszki amortyzatora ( nic nie pomoglo )

nastepnie zostaly wymienione stare amory  na nowe ( kyb ) chwila prawdy ....

wyjazd z garazu i ?  ciszaaaaa , nic nie stuka , nic nie puka .  

Czas pracy 1,5

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz TB] Stuki z tyłu
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Styczeń 2016, 19:14:57 »
Witam kolegów forumowiczów
Od wczoraj słyszę dość głośne i mocne stuki z tyłu samochodu. Mróz, śnieg zatem nie  bardzo mam mozliwosci żeby podnieść i zajrzeć pod auto. Opróżniłem bagażnik jako częstą przyczynę stuków 😉 ale one nadal są. Obstawiam, że cos ze sprężynami mogło sie stać w związku z mrozami
Macie jakieś inne pomysły?
Ile wytrzymują czy raczej powinny wytrzymać sprężyny z tyłu? Samochód nie jest przeciazony. Jest butla LPG ale najczęściej jeździ nim moja żona -sama (45 kg żywej wagi).

Offline Tiesto83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 72
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #19 dnia: 20 Styczeń 2016, 14:08:02 »
Miałem to samo. Jazda jakbym amortyzatorów nie miał. Pomogło przegarażowanie samochodu. Pewnie do następnego wychłodzenia.

kris166

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Styczeń 2016, 16:26:22 »
............

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Styczeń 2016, 21:06:06 »
U mnie korozję widać na sprężynach i tylnej belce. Koreance jednak mają jeszcze kiepską technologię zabezpieczeń antykorozyjnych. Mój Gacek był już kilka razy u blacharza, ma już wymieniony błotnik bo poprzedzeni zżarła rdza, spawany i szpachlowany dach bo korozja wdarła się w okolice anteny, że mało nie wpadła ona do środka. Progi lecą, belka silnika to w ogóle porażka. Jednak Gacek przypadł do gustu żonie i jest z niego mega zadowolona. Ja taczam się Renault Espace, co prawda dwa lata młodszy od Getza ale rdzy nie uświadczysz nigdzie ani grama.
Wracając do meritum sprawy - czy te stuki są niebezpiecznie w sensie, że coś w drodze może paść i samochód zostanie unieruchomiony? One nie za bardzo przeszkadzają żonie, a pogoda - przynajmniej u nas - kompletnie nie nastraja do grzebaniny przy aucie.

kris166

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Styczeń 2016, 21:54:22 »
Amortyzator nie unieruchomi auta, sprężyna nie unieruchomi auta. W hamulcach raczej nie ma co pukać. Ewentualnie można na parkingu poszarpać oburącz za koło lewe i prawe. Ale nawet jakby łożysko miało luz to by huczało, a nie stukało. Jakby były to tuleje na belce to też nie wyrwie się nic. To oczywiście tylko przypuszczenia bazując na typowych przypadkach. Jeżeli bardzo się obawiasz to możesz podjechać na stację kontroli pojazdów i powinni Ci za jakieś 20zł sprawdzić tył na szarpakach i obejrzeć z kanału.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1732
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Styczeń 2016, 21:58:57 »
Najczęściej stukają amortyzatory lub przez wybite górne gumy od ich mocowań. Co do blachy to chyba teraz normalny temat w różnych markach bo blacha pewnie robiona w Chinach jak dawniej w maluchach elegantach.
A getzie co widzę, mimo ocynku robi się purchel pod lakierem z jakby wodą a ocynk robi się czarny i potem wychodzi rdza. Więc blacha nie rdzewieje od uszkodzenia a tak po prostu.
Cóż mamy ere ekologii. Lakiery bez ołowiu miękkie że latem szmatką się rysuje a synonim bezawaryjności mercedes już także już potrafi ulegać biodegradacji.

kris166

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Styczeń 2016, 22:09:15 »
Szczerze mówiąc jak opisałeś stan blacharski swojego to aż nie dowierzałem jak czytałem. U mnie fabryczny lakier na całym aucie, progi jak salonu, podłoga salon, zawieszenie czarne, bez nalotu rdzy. Ani jednego purchelka gdziekolwiek, błotniki, ranty tył - salon. A diesel i przebieg ori 252tys.

Sporo zależy od egzemplarza, ja ze swojej str bym perforację Hyundai'a ocenił pozytywnie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Styczeń 2016, 22:41:53 »
Cytat: "kris166"
ja ze swojej str bym perforację Hyundai'a ocenił pozytywnie.


Popatrz u Siebie na ten element:

https://www.drive.net/l/7438093/

http://getz-club.ru/forum/lofiversion/index.php/t76414.html

Offline valdi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Styczeń 2016, 22:50:49 »
W mojej Elantrze z zewnątrz wszystko wyglądało pięknie. Ale wahacz "zgnił" sobie podstępnie od środka. Nie mówię oczywiście, że wszystkie Hyundaie z tamtych lat mają problemy z korozją podwozia. Ale uważam za swój obowiązek przestrzec ich właścicieli. Korozja, której nie widać, jest bardzo niebezpiecznym wrogiem.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Styczeń 2016, 05:23:51 »
Cytat: "kris166"
... Jeżeli bardzo się obawiasz to możesz podjechać na stację kontroli pojazdów i powinni Ci za jakieś 20zł sprawdzić tył na szarpakach i obejrzeć z kanału.

Żona mi nie dała spokoju i musiałem jechać o 22.00 na stację diagnostyczną ;)
Na szarpakach nic nie wyszło niepokojącego, diagnosta dość długo sprawdzał i uznał, że problem jest w górnym mocowaniu amortyzatora. Jak się okazuje sam amortyzator jest sprawny, trzyma bez problemu.

[ Dodano: 2016-01-23, 05:29 ]
Cytat: "kris166"
Szczerze mówiąc jak opisałeś stan blacharski swojego to aż nie dowierzałem jak czytałem. U mnie fabryczny lakier na całym aucie, progi jak salonu, podłoga salon, zawieszenie czarne, bez nalotu rdzy. Ani jednego purchelka gdziekolwiek, błotniki, ranty tył - salon. A diesel i przebieg ori 252tys.

Sporo zależy od egzemplarza, ja ze swojej str bym perforację Hyundai'a ocenił pozytywnie.

Może i masz rację.
Ale znajoma ma dokładnie takiego samego groszkowego Getza jak w twojej fotce profilowej i u niej nie ma już progów praktycznie. Są przeżarte na wylot, rdza odpada płatami. Rocznik 2004.
Z progami problem polega na tym, że dość często podstępnie żre je od środka. Miałem tak w Fordzie Focusie. Z zewnątrz nic nie widać było ale przy próbie podniesienia lewarek schował się w progu a samochód nie ruszył się w górę ani na centymetr.

Clubdk

  • Gość
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Styczeń 2016, 16:53:34 »
Cytat: "marrgoss"
Na szarpakach nic nie wyszło niepokojącego, diagnosta dość długo sprawdzał i uznał, że problem jest w górnym mocowaniu amortyzatora. Jak się okazuje sam amortyzator jest sprawny, trzyma bez problemu.


Ja mialem podobny problem , po wymianie gornego mocowania amortyzatora nic sie

nie zmienilo .  Dopiero jak wymienilem amortyzatory nastala cisza , nawet zima nic

nie stukalo a tez mi mowili ze sa w dobrym stanie , ale jak widac nie byly :)

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz TB] Stuki z tylnego kola
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Styczeń 2016, 04:10:50 »
No właśnie też tak myślę, że fabryczne amory mogą mieć jakąś wadę i łomoczą mimo, że zachowują sprawność.
Inna sprawa, że od dawna mam do wymiany pokruszone odboje ale nie dobrałem się do nich bo miałem problem z odkręceniem dolnego mocowania amortyzatora, śruby pozapiekane a nie chciałem ich urwać.