Autor Wątek: przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna  (Przeczytany 5085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

y4r3k

  • Gość
przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« dnia: 16 Luty 2013, 14:00:20 »
Chcialbym spytac czy wlasciciele silnikow benzynowych 2.0 maja takie same spostrzezenia jak u mnie. Mam wrazenie, ze przyzwoity (jak na benzyne) moment obrotowy jest dostepny juz od 2000 rpm, przynajmniej do 4 biegu wlacznie. Praktycznie nigdy nie musze robic redukcji na nizszy bieg podczas przyspieszania czy wyprzedzania (chyba, ze z 5 na 4 przy niskiej predkosci). Normalna jazda 2-3 tys rpm wydaje sie dosc dynamiczna.
Inna sprawa to, ze na wysokich obrotach nie czuje dodatkowego kopa w kwestii przyspieszenia i raczej nie krece wiecej niz do 5 tys rpm.

Taka charakterystyka troche mnie dziwi (na plus) po przesiadce z Hondy, ktora na niskich obrotach byla slabsza od Tucsona a na wysokich od niego mocniejsza. Spodziewalem sie tego, ale mimo wszystko bylem troche zaskoczony.

bednar

  • Gość
przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Luty 2013, 15:33:10 »
Porównanie mam tylko z Astrą 1.6 16v (X16XEL) i powiem, że astra była bardziej elastyczna pod tym względem, że zduszona na do 1500 rpm na piątce silnik mniej się męczył (w Tucsonie przy takich obrotach i dodaniu gazu trochę telepie).
Tucson 2.0 jest zrywniejszy na jedynce i dwójce, ale to kwestia przełożeń (krótka jedynka zamiast reduktora). Od trójki w górę jest już jak w większość osobówek.
Co do konieczności redukcji to zależy jak szybko chcę przyspieszyć. Jak spokojnie to faktycznie nie trzeba redukować (po płaskim, bo pod górę to co innego) chyba że mamy ponad 2500 rpm wtedy się zbiera. Ale jak jadę na 2000 rpm i muszę wyprzedzać to już redukcja jest konieczna, a jak jest ciasno to nawet o 2 biegi.
Za to przyspieszanie na piątce na autostradzie powiedzmy z 100 km/h do 140 km/h jest super.
Faktycznie w przedziale 4000 do 5000 rpm jest mniej więcej tak samo, ale to się zgadza z charakterystyką w katalogu z hyundaiengine.com. Więcej go nie kręce, bo i po co.


Tucson 2.0 GL 142 KM, 4WD, BRC Sequent 24 (regulacja mapy w grudniu 2012), opony 235/60R16 Dunlop Wintercośtam 3D.

Ciekaw jestem jakie są różnice w 2WD i 4WD.

y4r3k

  • Gość
przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Luty 2013, 23:09:51 »
Cytat: "bednar"

Ciekaw jestem jakie są różnice w 2WD i 4WD.


Jak piszesz, jedynka jest krotka więc mocna... 2WD potrafi niechcący zamielić podczas ruszania  :D Troche czasu mi zajęło żeby to dobrze wyczuć. Podejrzewam, że ruszanie zimą to jest to co najmocniej ulatwia 4WD.
Tak poza tym to jeżdżę na wielosezonowkach  i nie mam z tym żadnego problemu tej zimy( jednak zaznaczam, ze poruszam sie tylko po miescie).

bednar

  • Gość
przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Luty 2013, 23:33:44 »
Masz rację, ale chodziło mi o inną rzecz. A dokładnie o to czy straty mocy na obracanie dodatkowego wału i tylnego dyfra między wersją 4WD i 2WD są odczuwalne przy naszych silnikach 142 KM. Np. czy przyspieszenie jest inne!>@>@?

michal1142

  • Gość
Re: przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Marzec 2013, 09:28:45 »
Cytat: "y4r3k"

Taka charakterystyka troche mnie dziwi (na plus) po przesiadce z Hondy, ktora na niskich obrotach byla slabsza od Tucsona a na wysokich od niego mocniejsza. Spodziewalem sie tego, ale mimo wszystko bylem troche zaskoczony.


Hondy maja wysokoobrotowe silniki. W mojej Skodzie moge nie przekraczać 2000 obrotów i jestem dynamiczny.

Ile Wam palą Tuscony w benzynce?

bednar

  • Gość
przyspieszanie z silnikiem 2.0 benzyna
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Marzec 2013, 00:52:12 »