w hyundaiu nie ustawisz zaplonu dopóki nie zmasujesz kostki adj (wprowadza auto w tryb serwisowy co skutkuje tym, ze ECU nie steruje przyśpieszeniem zapłonu )
Standardowo z ECU przy ustawieniu kąta wyprzedzenia na 5st (wg serwisuwek 5st +-2) jak byś sprawdził lampą stroboskopową zobaczysz ok 10st, dopiero po zmasowaniu masz 5st.
Wielu mechaników nie wie o tym fakcie a kręci zapłonem we wszystkie strony, co nie przynosi żadnego efektu, bo ECU koryguje to ustawienie. Dlatego jeżli ktoś grzebał przy zapłonie to proponuje sprawdzić czy jest dobrze ustawiony.
Ja podczas regulacji obrotów masuje kostke adj i obroty reguluje tylko raz... skutecznie.
Ale pamiętaj, żeby wszystko było lala to:
1.Zapłon wyregulowany 5st (jak masz lpg to 7st)
P.S. Kosta ADJ zwisa sobie w okolicach aparatu zapłonowego, jesto to jednoprzewodowa zaślepiona kosteczka, powinna być na niej naklejka adj/ <- nie pamiętam co tam jest po ukośniku

są jeszcze 2 inne, jedna to "purge pump" do uruchomienia pompy paliwa i kolejna 2 przewodowa która nas nie interesuje.
Jak znajdziesz kostke adj, to podłączasz do niej mase, najlepiej z akumulatora
2. Czysta przepustnica
3. sprawny krokowy
4. Sprawny ECU ( nienapuchnięte kondensatory, )
To są podstawy.
Jeśli po czysczeniu przepustnicy regulacji zapłonu i wolnych obrotów dalej masz falowanie, to zostanie ci sprawdzenie ECU. i ewentualna wymiana kondensatorów, tym bardziej że twoj hultaj ma ponad 15 lat