Forum > Tucson JM
Klimatyzacja
seboc:
10% - skad to wziales?
spidigon:
Nad nogami pasażera jest moduł sterujący klapą od nagrzewnicy.U mnie był uszkodzony silniczek w tym module i w samochodzie było cały czas zimno(mimo że nagrzewnica działała).Może u Ciebie uszkodził się w pozycji otwartej stąd cały czas czujesz grzanie.
Moduł można rozebrać.Niestety silniczek jest trudny do dostania.Ja dopasowałem silnik od wysuwania szuflady od starego magnetowidu VHS.Typ silniczka dla zainteresowanych to:RF-370C-12560.Ten sam typ silniczka steruje też pozastałymi klapami kierunku powietrza i obiegu wewnętrznego.
wrota:
Problem jednak większy jakby mogło się wydawać.
Na dniach pojechałem do serwisu klimy i facet mówił, że miałem 570g czynnika i ledwo 6g oleju - tyle maszyna wyssała z obiegu. Normalna wartość czynnika to 510g i 15g oleju.
Przy okazji sprawdzania szczelności i sprawności gość mówił, że dosyć niskie ciśnienie jest (od niebieskiego węża czyli jakby od strony sprężarki) lecz trzymało się w dopuszczalnych normach. Facet kazał jeździć na klimie i temp Low.
Dziś na mieście nagle zaczął się straszny pisk coś w stylu wytartego łożyska w sprężarce - wyłączenie nawiewu niweluje piszczenie. Znak, że pora rozglądać się za nową sprężarką klimy? Jakieś numery seryjne bądź info od czego takowe mogą pasować jeszcze? Po pierwszym rzucie oka widzę, że KIA ma podobne i zamienne.
Pozdrawiam i zazdroszczę działającej klimatyzacji :)
NieAmator:
Jakie 15 g oleju co za głupoty gada sprężarke by przemieliło. W chłdnicy zostaje dużo leju a 510 g w Hyundaiu to nie tak mał może padł ci zawór rozprężny i ciśnienie na ssaniu zbija do 0. Współczuje klientą ,,nabijaczy" tak rozglądaj się padło Ci sprzęgiełko. Co za baram pompuje 15 g leju podziwiam głupote
wrota:
Pytanie z innej beczki
Czy wie ktoś czym różnią się sprężarki 10PA15C i 10PA17C i która będzie odpowiednia do D4EA ?
Nawigacja
[#] Następna strona