Autor Wątek: Klimatyzacja  (Przeczytany 14920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wrota

  • Gość
Klimatyzacja
« dnia: 07 Luty 2013, 15:13:51 »
del.

piotrkiller

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Luty 2013, 18:56:37 »
przy jakiej temperaturze zewnętrznej próbowałeś włączyć klimę? mi się włącza przy plusowej temperaturze na zewnątrz , nie ma co panikować tylko poobserwuj jak bedzie cieplej powinno byc ok. jest tez mozliwośc ze ci sie klima rozszczelniła i spręzarka nie załącza klimy bo np nie ma ciśnienia.

wrota

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Luty 2013, 21:40:16 »
Pomijając klime.
Co w takim razie z nawiewem zimnego powietrza, które też nie działa? Bez różnicy jaką temp ustawię to tylko grzeje.

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Klimatyzacja
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Luty 2013, 10:15:00 »
Cytat: "wrota"
Pomijając klime.
Co w takim razie z nawiewem zimnego powietrza, które też nie działa?


Nie ma czegos takiego jak "nawiew chlodnego powietrza", po coz komu tez takie szczescie.
Cieple jest z nagrzewnicy, chlodne z klimatyzacji.
Klimatyzacja wylacza sie, gdy na zewnatrz jest <= 2 st. C.

Wyglada na to, ze wszystko u ciebie w aucie jest ok.

Chlodne powietrze poleci zanim sie silnik nie rozgrzeje.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
Klimatyzacja
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Luty 2013, 13:34:42 »
Cytat: "seboc"
Nie ma czegos takiego jak "nawiew chlodnego powietrza", po coz komu tez takie szczescie.


Jako żart dobre, jako stwierdzenie faktu, raczej nieprawdziwe. Ale zawsze mogę się mylić.  :roll:

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Klimatyzacja
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Luty 2013, 20:25:10 »
Czemu zart? Najnizsza mozliwa temperatura mozliwa do ustawienia w sterowniku klimatyzacji to (chyba) 17 st.
Znasz moze zastosowanie dla wpompowywania do wnetrza samochodu powietrza bezposrednio z zewnatrz. Jak dzisiaj np. -11 st. C?

synex

  • Gość
Re: Brak chłodnego nawiewu
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marzec 2013, 15:12:09 »
Cytat: "wrota"

Domyślam się, ze problem tkwi w jakieś klapce która się nie otwiera/zamyka przy dmuchawie za schowkiem?
Może jest ktoś bardziej obeznany w temacie i mógłby mnie nakierować co gdzie i jak?


Hej, miałem coś podobnego przy czym u mnie problem był nie z ustawieniem temperatury z kierunkiem nawiewu - szyba/nogi itd. U mnie nie stykało złącze na całym tym zespole dmuchawy - znajduje się ona nad nogami pasażera. By się do niej dobrać trzeba zdemontować schowek. Może u Ciebie też coś nie styka.

Hants

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marzec 2013, 15:41:18 »
Cytat: "seboc"
Znasz moze zastosowanie dla wpompowywania do wnetrza samochodu powietrza bezposrednio z zewnatrz. Jak dzisiaj np. -11 st. C?


Gdybym miał na sobie kozuch i czapkę uszankę, to przecież byłoby mi za gorąco.   :mrgreen:

A tak na powaznie - niektórzy po prostu nie lubią klimy: zuzywa paliwo, za bardzo wysusza powietrze, etc..

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Klimatyzacja
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Marzec 2013, 22:36:31 »
Klimatyzacje po prostu mozna wylaczyc. Wzdrost zuzycia paliwa po wlaczeniu klimy jest raczej pomijalny. Na mrozie i tak nie dziala.

Hants

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marzec 2013, 23:28:52 »
Cytat: "seboc"
Wzdrost zuzycia paliwa po wlaczeniu klimy jest raczej pomijalny


Jakies 10%...

Offline seboc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 142
Klimatyzacja
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Marzec 2013, 07:39:22 »
10% - skad to wziales?

spidigon

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Kwiecień 2013, 11:06:45 »
Nad nogami pasażera jest moduł sterujący klapą od nagrzewnicy.U mnie był uszkodzony silniczek w tym module i w samochodzie było cały czas zimno(mimo że nagrzewnica działała).Może u Ciebie uszkodził się w pozycji otwartej stąd cały czas czujesz grzanie.
Moduł można rozebrać.Niestety silniczek jest trudny do dostania.Ja dopasowałem silnik od wysuwania szuflady od starego magnetowidu VHS.Typ silniczka dla zainteresowanych to:RF-370C-12560.Ten sam typ silniczka steruje też pozastałymi klapami kierunku powietrza i obiegu wewnętrznego.

wrota

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Kwiecień 2013, 20:04:33 »
Problem jednak większy jakby mogło się wydawać.
Na dniach pojechałem do serwisu klimy i facet mówił, że miałem 570g czynnika i ledwo 6g oleju - tyle maszyna wyssała z obiegu.  Normalna wartość czynnika to 510g i 15g oleju.
Przy okazji sprawdzania szczelności i sprawności gość mówił, że dosyć niskie ciśnienie jest (od niebieskiego węża czyli jakby od strony sprężarki) lecz trzymało się w dopuszczalnych normach.  Facet kazał jeździć na klimie i temp Low.
Dziś na mieście nagle zaczął się straszny pisk coś w stylu wytartego łożyska w sprężarce - wyłączenie nawiewu niweluje piszczenie. Znak, że pora rozglądać się za nową sprężarką klimy? Jakieś numery seryjne bądź info od czego takowe mogą pasować jeszcze? Po pierwszym rzucie oka widzę, że KIA ma podobne i zamienne.

Pozdrawiam i zazdroszczę działającej klimatyzacji :)

NieAmator

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Kwiecień 2013, 22:10:15 »
Jakie 15 g oleju co za głupoty gada sprężarke by przemieliło. W chłdnicy zostaje dużo leju  a 510 g w Hyundaiu to nie tak mał może padł ci zawór rozprężny i ciśnienie na ssaniu zbija do 0. Współczuje klientą ,,nabijaczy" tak rozglądaj się padło Ci sprzęgiełko. Co za baram pompuje 15 g leju podziwiam głupote

wrota

  • Gość
Klimatyzacja
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Maj 2013, 18:13:19 »
Pytanie z innej beczki
Czy wie ktoś czym różnią się sprężarki 10PA15C i 10PA17C i która będzie odpowiednia do D4EA ?