Autor Wątek: [Lantra J1] Potrzebny ECU do 1,8 DOHC automat :(  (Przeczytany 5494 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fbli515

  • Gość
[Lantra J1] Potrzebny ECU do 1,8 DOHC automat :(
« dnia: 31 Styczeń 2013, 14:13:56 »
Witam
Auto ostatnio zgasło w czasie jazdy i nastał jego koniec, wymiana filtrów i świec nic nie dała, zaintrygowało mnie dziwne strzelanie przekaźników, po wyjęciu ECU okazało się że płyta przepaliła się już na wylot w jednym miejscu.
Moje pytanie brzmi jakie ECU mogę włożyć do tego modelu ?
Pierwsza część symbolu to 39110, reszta niestety nieczytelna !
W internecie znalazłem 39110-33050, tylko że jednej stronie pisze że to do modelu 1,6 a na drugiej 1,8 i nie jestem już pewien czy może być taki moduł ?
A może ktoś wie czy jakiś moduł od Mitsubishi by nie pasował ?

(dodam że PCB już się nie da naprawić, za duże zniszczenia)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J1] Potrzebny ECU do 1,8 DOHC automat :(
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Styczeń 2013, 15:12:50 »
Sprawdż tutaj http://koreacat.ru/hyundai/ po numerze VIN dokładną datę i miejsce produkcji.
Ja znalazłem takie numery:39110-33453,39110-33463.Czy na obudowie widać pieczątkę J11?




matunio20

  • Gość
[Lantra J1] Potrzebny ECU do 1,8 DOHC automat :(
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Luty 2013, 16:20:51 »
Widze ten sam silnik i skrzynia. colty/mirage miały montowane 1.8 4g67, a to jest to samo co u nas. myślę że coś od colta dało by radę dobrać. Miałęś jakies objawy tego ze ecu sie przepala?

fbli515

  • Gość
[Lantra J1] Potrzebny ECU do 1,8 DOHC automat :(
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Luty 2013, 19:46:22 »
Co do objawów to zaczęło się kilka miesięcy temu od losowego rozładowywania się akumulatora. Czasem kilka tygodni nic się nie działo, a czasem dwa razy w tygodniu potrafił się rozładować, wymieniłem akumulator na Wartę, bo miałem jakiś tani, niestety też go rozładowało. Ogólnie to żony auto więc wszystkich objawów nie opiszę :)
W czasie jazdy nagle umarł, coś brzęczało. Brzęczał któryś przekaźnik.
Dziś dostałem komputer, kupiłem 39110-33453. Uruchomiłem auto, odpalił, wyłączyłem sprawdziłem elektronikę w ECU i wyglądało OK, przejechałem 5 km, chodził lepiej i dynamiczniej niż na starym ECU. wyłączyłem auto pod domem i postanowiłem wymienić akumulator (bo mam dwa), ten co miałem a aucie był rozładowany bo po wymianie filtra kręciłem trochę rozrusznikiem, aku miał wtedy 11,5 V, Włożyłem świeżo naładowany i zaczęło się !!! Strzelanie przekaźnika i smród palonej elektroniki. Wyrwałem szybko kabel od ECU ale było za późno, kolejny ECU poszedł z dymem.
Przed założeniem ECU zrobiłem zdjęcia więc ścieżki mogę naprawić, lecz muszę dojść do tego co powoduje mi takie obciążenie.
Dla elektroników powiem że przed włożeniem ECU do auta, wymieniłem kondensatory elektrolityczne, tak profilaktycznie żeby nie mieć niespodzianki.
Później wrzucę zdjęcia to może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć coś :)

[ Dodano: 2013-02-06, 09:18 ]
Dziś sprawdziłem co uległo zniszczeniu w ECU, są to drivery silnika krokowego (idle speed motor), dziś postaram się dostać do silnika krokowego żeby go sprawdzić, bo być może że to wiązka przewodów gdzieś zwiera.

[ Dodano: 2013-02-06, 11:09 ]
Wniosek z wszystkiego jest taki:
Jeśli spali wam się ECU w miejscach widocznych na zdjęciach, to jest to powiązane z Silnikiem Krokowym. Do mojego silnika dostała się woda i spowodowała korozję oraz zwarcia. Rezystancja cewek między Pinami silnika krokowego 1-2 2-3 4-5 i 5-6 powinna być w granicach 30 Ohm, niestety u mnie dwie cewki silnika mają zwarcie.


Foto ECU lantra