Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Sprężyny obniżające  (Przeczytany 5451 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« dnia: 27 Styczeń 2013, 17:31:39 »
Może ktoś podpowie, jak obniżyć i20 z silnikiem 1.2 ;)

Wszelkie kity obniżające są do 1.4 lub 1.6, ewentualnie do diesli.

Jedynie Eibach podaje, że ma sprężyny do wszystkich wersji silnikowych, ale tez znalezienie jakichkolwiek informacji na temat różnic w zawieszeniach jest niemożliwe :/

Może ktoś na forum posiada tajemną wiedzę, czym się różni zawieszenie i20 z silnikiem 1.2 od reszty modeli???

Albo może ktoś wie, z czego ewentualnie innego można dopasować zawias? Może Getz ma takie samo? :D

Pozdrawiam serdecznie :)
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 12:52:41 przez Brt »

areksz1977

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Styczeń 2013, 21:04:53 »
Dlaczego chcesz obniżać to zawieszenie, żeby poprawić prowadzenie czy dla efektu wizualnego? Nie odpowiem Ci na Twoje pytanie czym się te zawieszenia różnią ale napiszę, że jak na potrzeby 80 konnego silnika zawieszenie już jest mocno sztywne a nadwozie raczej miękkie z tendencją do skręcania. Jak chcesz poprawić prowadzenie to raczej w rozpórki kielichów zawieszenia zainwestuj lub amortyzatory. Jak chodzi efekt wizualny to pamiętaj, że im niżej tym sztywniej, im sztywniej tym bardziej obciążone elementy zawieszenia (koszty) i nadwozie, które jak pisałem nie jest sztywne. Rajdówki czy te profesjonalne czy amatorskie najpierw sie obspawowywuje w newralgicznych miejscach, bo standardowe zgrzewanie na sztywnych zawieszeniach nie daje rady. Koniec kazania zrobisz jak będziesz chciał.

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Styczeń 2013, 22:21:31 »
O Paaaaanie, z całym szacunkiem, ale bez przesady :D

To co napisałeś to zbiór jakichś dziwnych przekonań ludzi, którzy nigdy takich przeróbek w życiu nie robili ;) Skoro koreańska konstrukcja z lat 80-tych (Daewoo Nexia) wytrzymuje -80mm i ponad 200km pod maską, to i i20-ce nic się nie stanie :)

Co tam niby ma się w tym zawieszeniu tak szybko zużyć? Końcówka wahacza za 30 PLN? :)
Nie mówię o ekstremalnych obniżeniach, chciałbym obniżyć max 50mm (aczkolwiek patrząc po dostępności tego typu części pewnie skończy się na 30mm).

Mam na celu efekt wyłącznie wizualny ( na 17" z ori zawieszeniem wygląda jak wóz drabiniasty).

Muszę powiedzieć, że fabryczne zawieszenie jest faktycznie bardzo fajnie zestrojone, autko prowadzi się jak po szynach :)

Pytanie nadal aktualne :)

Pozdrawiam serdecznie ;)

domin

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Styczeń 2013, 20:07:44 »
Cytat: "ziemniak0783"
czym się różni zawieszenie i20 z silnikiem 1.2 od

Coś czuje, że tylko twardością :-P i graty z 1.4 bedą pasowały i do Twojego.
Cytat: "ziemniak0783"
dopasować zawias

To już wychodzi rzeźba z kątami koła, mocowaniem... Dla efektu wizualnego moim zdaniem nie warto.

ziemniak0783, na jakim laćku upchałeś te 17?

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Styczeń 2013, 22:28:39 »
Cytat: "domin"
Cytat: "ziemniak0783"
czym się różni zawieszenie i20 z silnikiem 1.2 od

Coś czuje, że tylko twardością :-P i graty z 1.4 bedą pasowały i do Twojego.
Cytat: "ziemniak0783"
dopasować zawias

To już wychodzi rzeźba z kątami koła, mocowaniem... Dla efektu wizualnego moim zdaniem nie warto.

ziemniak0783, na jakim laćku upchałeś te 17?

No właśnie też podejrzewam, że o twardość tylko chodzi :) Wątpię, żeby koreańce się wysiliły na inną konstrukcję do 1.2 ;) O Getza pytałem, bo wydawało mi się, że to taki bliźniaczy model i że może ma takie samo zawieszenie (wymienne). W Oplach się sprawdzało ;p

17 weszły bez problemu. Obecnie mam je na 215/50. Nic nie wystaje, wszystko jest cacy. Lepiej się wpasowały niż moje poprzednie 15" z za małym trochę ET :)
Idealna opona do tego to będzie (docelowa) 205/40/17. Przekłamanie licznika to niecały 1% przy tych oponach no i nie za szerokie :)
Na razie kupiłem dwie zimówki 225/50 na próbę i zobaczymy, jak się zmieszczą jutro :) Bo felgi kupiłem można powiedzieć że bez opon :)

Foto poglądowe (jeszcze na flaku)



domin

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Styczeń 2013, 22:47:24 »
No powiem Ci, że ta Twoja karoca nawet bez gleby wygląda całkiem fajnie na tej 17 - te. :-D
Nie wiem do czego używasz auta (tzn. wiem - do jazdy), ale w codziennej eksploatacji ten profil opony 40 w kontakcie z naszymi "autostradami" może przysporzyć Ci sporo problemów :-| Moim zdaniem powinieneś zostać przy 50.
Swoją drogą te nasze auta nie jeżdżą na fabrycznym kole, a jak przyspieszenie na takim kółku?
Cytat: "ziemniak0783"
Przekłamanie licznika

Martwi Cię to?  :lol:

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Styczeń 2013, 22:55:33 »
Auto używam do jazdy  :mrgreen: oczywiście i w sumie to dosyc dużo jeżdzę (w ub. roku ponad 40tys, a nie jest to jedyne auto, którym się poruszam).

-30 glebą ciężko nazwać, bo w sumie to lekka kosmetyka, którą chciałbym jednak zrobić ;)

Co do przyspieszenia to jeszcze się nie wypowiadam, bo dziś dopiero była przymiarka i wyprawa po nowe opony, które założę dopiero jutro i wtedy będę mógł przetestować jakie są straty  :lol:

A z tymi przeklamaniami to tak tylko napisałem, staram się sobie uzasadnić, że tak niski profil jest mi potrzebny, żeby licznik dobrze działał  :lol:

[ Dodano: 2013-01-28, 23:36 ]
ET 49

[ Dodano: 2013-02-23, 10:00 ]

[ Dodano: 2013-02-23, 10:01 ]
Joł :D

Dla potomnych;
gleba z 1.4 pasuje do 1.2. Tzn ciężko to glebą nazwać, bo ledwo przysiadł ;)

Ale jakby ktoś chciał, to można zarzucać :)

Mógłby tak jeszcze z 2 cm w dół pójść :)


andrew56-51

  • Gość
[i20 PB] Sprężyny obniżające
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Styczeń 2013, 22:55:33 »
Napisz jakie ET mają te Twoje alusy bo fajnie wyglądają i nie wystają na zewnątrz.