Wielkie dzięki za ten numer. Mam pytanie mój samochód długo kręci zanim odpali nawet w ogrzewanym garażu w którym jest ok 18 C. Byłem u diagnosty i powiedział mi że wtryski są w porządku natomiast w momencie rozruchu ciśnienie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową spada do 1,5. w związku z tym pompa wtryskowa potrzebuje jakiś 10 s żeby nabić ciśnienie na listwie wtryskowej, ponieważ ma za niskie ciśnienie na zasilaniu. Według mechanika zarówno pompa w baku jak i pompa wtryskowa są w porządku ponieważ jak tylko samochód zapali to autko bardzo równo chodzi, nie dymi i ma bardzo dobra dynamikę. Zasugerował że może to być uszkodzony właśnie ten zawór na filtrze paliwa. Miał może ktoś z was podobny problem, może da się ten zawór jakoś sprawdzić ja go wykręcałem i wizualnie wygląda ok. Cały układ paliwowy był czyszczony zarówno wtryski jak i pompa w baku. filtr paliwa i powietrza są nowe, wyczyściłem też EGR i przepustnice
Jako że odpalanie dalej stanowi problem poodpinałem węże przy filtrze paliwa i zauważyłem że duża ilość paliwa wraca z przelewu z listwy wtryskowej. Wtryski miały robiona próbę przelewową i wyszło że są OK. Czy możliwe jest aby zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej nie trzymał szczelności i przepuszczał paliwo do baku powodując wolniejsze narastanie ciśnienia na listwie i wolniejszy rozruch. Po odpaleniu silnik pracuje bardzo dobrze. Może da się jakoś sprawdzić ten zawór jego numer to Bosch 0281002445. Byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego. Wydaje mi się że nie mają oni zielonego pojęcia jak ten układ działa. Może ktoś może polecić jakiś fachowy warsztat zajmujący się naprawą układów CR z okolic Dąbrowy Górniczej lub Sosnowca