Forum > Zakup Hyundaia
KUPNO - Terracan
zeeb:
Z Twoich opisów żaden z powyższych. Szukaj dalej.
trochę rzeczy wyszperanych w necie:
Nieszczelne lampy możesz między bajki włożyć. Handlarze zawsze wciskają kit typu: ten typ tak ma.
Kolejna bujda z silnikiem od mercedesa, poprzednikiem modelu Terracan był Hyundai Galloper, który bazował na licencji Mitsubishi Pajero. Na jego bazie skonstruowano Terracana. Pierwsze modele wyrózniaja się 2,5-litrowym dieselm o mocy 103 KM z Gallopera. Widać to po wlocie powietrza do intercoolera na masce - identycznie jak w poprzedniku - asymetrycznie umieszczony z prawej strony (silnik D4BH uzywany był w Galloperze 2500 TDi). Model ten nie był nigdy w oficialnej sieci sprzedarzy w Polsce.
Od 2004 Pojawia sie nowa wersja silnika 2,9 CRDi - (J3TC) z moca podwyzszona do 163 KM w pierszej generacji 150 KM konstrukcji hyundaia)
Przed kupnem
1. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ma nie być.
2. Połóż się pod samochodem i sprawdź luzy na wałach napędowych. Góra-dół, oraz wokół osi obotu. Luzów brak - ok, maleńkie - też dobrze.
3. Jeśli jest możliwość ustawienia skrzyni w położeniu N - neutralna, to zrób to i wrzucaj, sprawdź po kolei wszystkie biegi od 1 do 5. Nie bój się, samochód będzie stał w miejscu. Skrzynia ma być cicha.
4. Zobacz czy podczaj jazdy na obciążeniu (ruszanie albo jazda pod górę) nie kopci z rury.
5. Podczas ruszania słuchaj uważnie, nie powinno być żadnych stuków i puków.
6. Podczas jazdy sprawdź czy samochód jedzie prosto, czy podczas hamowania nie ściąga go na boki, czy układ kierowniczy pracuje sprawnie i autko nie myszkuje.
7. Podnieś samochód na podnośniku, poruszaj kołami prawo-lewo, góra-dół, nie powinno stukać, czyli łożyska ok.
8. Sprawdź ramę czy nie ma skrzywień, śladów spawania. Rdza zewnętrzna na ramie to norma, ale dziury są niedopuszczalne. Ostukaj ramę młotkiem, nie bój się, jak jest dobra nic jej nie będzie. A ma być dobra!
9. Silnik jak jest ciepły powinien trzymać temperaturę. Standardowo lekko poniżej połowy skali.
10. Obejrzyj budę. Zadrapania to pryszcz. Małe bąble pod lakierem również. Pordzewiała podłoga w bagażniku, nadkola zewnętrzne albo wewnętrzne (podnieś dywaniki kierowcy i pasażera) to też nie problem ale powód żeby zbić z ceny.
11. Przejedź się po przynajmniej szutrowej drodze, sprawdź jak pracuje zawieszenie, czy nie ma stuków i dobrze wybiera nierówności. Włącz przedni napęd (jeśli nie jest automatyczny).
12. Na trawie bądź błotku włącz blokadę i sprawdź czy podczas ostrzejszego ruszania na pełnym skręcie auto zostawia dwa ślady.
13. Mosty mają pracować cicho, nie mogą szumieć i wyć.
14. Odkręć korki spustowe mostów i zobacz jaki jest olej w środku - czysty to ok, maź błotna - niedobrze. Tylko nie wylej całego oleju!
15. Zobacz w jakim stanie są kule na przednim moście (przy kołach od strony mostu) - lśniące i nasmarowane - ok, suche i z wżerami - niedobrze.
16. Sprawdź olej w silniku.
i trochę techniki
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0755&f=mh_536.xml
powodzenia w dalszych poszukiwaniach
popytaj na forum terracana, może tam ktoś będzie chciał sprzedać
barzuc:
Dziękuję Panowie :)
Jutro kolejne oględziny - tym razem 2005 z 200kkm przebiegu i automatem. Cudów się nie spodziewam... niestety ostatni z okolicy (na pierwszy rzut oka) wart jakiejkolwiek uwagi (promień zwiększony już do 100km od domu).
Co do poprzednich - dziś porozmawiałem sobie na ich temat z Panem z serwisu (oba tak jak wy - odradził) Grisbi-Tre z Poznania (polecanego już na forum) i całkiem inna rozmowa niż gdzie indziej. Koszt przeglądu z podłączeniem do kompa i sprawdzeniem całej elektroniki ~200pln + jeśli będzie potrzeba ~250pln za test przelewowy wtrysków (w innych ASO w Poznaniu 220pln - tylko za to co może zrobić dobry mechanik jak ma kanał albo podnośnik + osobno 200 za podłączenie do kompa i podstawową diagnostykę... o ew. teście przelewowym nawet nie chcą gadać).
Teraz mam pewność, że właśnie tam pojadę na sprawdzenie (i nie ze względu na cenę a na podejście - tam mimo urwania głowy - co było słychać - Pan poświęcił mi czas a nie tylko serwował suche odpowiedzi...) i bez sprawdzenia w ASO nie kupie. Za duże ryzyko.
zeeb:
Oj i tu się z Tobą nie zgodzę szanowny Leszku. Automat zwłaszcza w terenówce ma zalety, poza spalaniem :)
Można jak w każdym temacie polemizować, znajdą się za i przeciw ale jedno jest niepodważalne - nie spalisz sprzęgła.
I np. nie zgaśnie Ci auto na stromym i długim podjeździe kiedy już mocy zaczyna brakować.
P.S
a może warto tego zobaczyć?
http://moto.allegro.pl/hyundai-terracan-2-9-crdi-climatronik-lub-zamienie-i2959469611.html
a następnie te:
http://otomoto.pl/hyundai-terracan-2-9crdi-150km-4x4-4wd-salon-C26468850.html
http://moto.allegro.pl/hyundai-terracan-2-9-crdi-4wd-bezwypadkowy-i2941902497.html
http://otomoto.pl/hyundai-terracan-2-9-crdi-4wd-reduktor-klma-C25170638.html
http://otomoto.pl/hyundai-terracan-chrom-pl-aut-4xele-xenon-rury-C27605003.html
zrób sobie wycieczkę objazdową np w piątek to spokojnie zobaczysz wszystkie
PS 2
albo takie coś :)
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-3-2-did-automat-faktura-vat-23-C27583645.html
http://moto.allegro.pl/okazja-mitsubishi-pajero-3-2-did-nowa-pompa-manual-i2964730855.html
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-3-2-did-super-stan-rzeszow-C27557679.html
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-C27552864.html
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-3-2-did-165km-navi-7-osobowy-C27041619.html
barzuc:
--- Cytuj ---P.S
a może warto tego zobaczyć?
http://moto.allegro.pl/hy...2959469611.html
--- Koniec cytatu ---
Wczoraj wieczorem na niego patrzyłem i zacząłem się nad nim zastanawiać :)
Przekonuje mnie ze ktoś ma go 7 lat, malutkim minusem - że stoi na "kołkach / cegłach" w komisie.
Nawet zaczynam szukać info po różnych forach czy ktoś go kojarzy. Na terracan.pl pewnie najszybciej, ale póki co nie mogę się zarejestrować bo chyba jakieś problemy są, jak się czegoś dowiem i będzie zapowiadało się nieźle to może te 300km w jedną stronę się przejadę :)
Może tu ktoś to auto kojarzy albo zna właściciela?
--- Cytuj ---a następnie te:
http://otomoto.pl/hyundai...-C26468850.html
--- Koniec cytatu ---
Już byłem i oglądałem (to punkt 3 w moim zestawieniu oglądanych).
Co do reszty - niestety daleko... i bardzo daleko...
Póki co ponad 100km w jedną stronę nie pojadę "w ciemno" (bo rozmowa przez telefon to jedno, zdjęcia drugie - a ostateczny stan - trzecie) oglądać samochodu (po tym co widziałem) do auta którego nikt nie zna. Mieszkam w okolicach Poznania więc do większości podanych to byłaby długa wycieczka :)
Niemniej - dziękuję :) Nawet to, że nie pojadę utwierdza mnie, że w miarę poprawnie zacząłem ze wszystkich wyłuskiwać te warte obejrzenia - zwracamy uwagę na podobne samochody... odrzucając masę innych :)
P.S. Co do automat / ręczna - nie jestem wybredny. Osobiście preferuję ręczną, automatem jeździłem okazjonalnie (kilka tys km - ale głównie na trasie) i potrafię docenić jego wygodę w codziennej jeździe. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady... nie ma ideałów niestety.
zeeb:
Dlatego pisałem o całodziennej wycieczce objazdowej z oglądaniem kilku wyselekcjonowanych aut. Auto nie jest tak popularne jak santa fe więc będziesz miał problem w krótkim czasie znaleźć dobre auto w promieniu 100 km. Ja zanim znalazłem swojego odbyłem 2 takie wycieczki. Ale opłaciło się. :D
PS
Myślałeś nad Pajero? Ceny podobne, gabaryty prawie takie same, mniejszy spadek wartości, zużycie paliwa podobne a możliwości terenowe znacznie większe. Jak Cię zacznie wciągać hasanie po krzakach i bezdrożach to możliwości tuningu (przynajmniej w Polsce) też dużo większe. Nie jeździłem terkiem więc tylko przypuszczam że komfort podróżowania w miśku będzie większy.
Nawigacja
[#] Następna strona