Autor Wątek: [Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.  (Przeczytany 53331 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Październik 2016, 22:02:54 »
Jeśli temat o napędach znasz to dlaczego Swoich pytań nie dopisałeś tam tylko założyłeś nowy temat?

W modelach z silnikiem benzynowym napęd był stały, w dieslach z VGT było sprzęgło elektromagnetyczne które dołączało napęd na tył.

Na zdjęciu nie widać sprzęgła więc napęd jest stały.

http://hyundai.afora.ru/eur/vin/kmhsc81bp6u038024%20/

Z vinu wynika że jest to 2WD więc:

- błąd przy wprowadzaniu danych przez Hyundai
- dokonano przeróbki na 4WD brak na tylnej klapie znaczka 4WD
- vin nie od tego egzemplarza

http://moto.gratka.pl/tresc/hyundai-santa-fe-i-4x4-vebasto-21140825.html

Offline doc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 118
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #46 dnia: 19 Październik 2016, 22:48:20 »
OK, nie znam jeszcze tutejszych zwyczajów. Może moderator mógłby dokleić ten wątek do istniejącego tematu o napędach?

Dziękuję za potwierdzenie mojego przypuszczenia, że to stałonapędowa wersja.

Z ciekawości, skąd masz informację, że benzynowe miały stały napęd, a VGT dołączany?
Grzebię po ogłoszeniach i oglądam auta od paru miesięcy. W tym czasie widziałem parę zwykłych 113-konnych diesli z przyciskiem 4wd lock. VIN-y miały zgodne ze stanem faktycznym.

Brak znaczka wg mnie o niczym nie świadczy - mógł odpaść. Z kolei ASO wyklucza pomyłkę w numerze, ale wiadomo jak to jest z ASO.
Pozostaje pytanie - składak czy "szczepan".

Zdjęcia z gratki to chyba nie dla mnie...? :roll:  :mrgreen:

 - - - -

Niezbyt uprzejme wejście zrobiłem. Składam to na karb zmęczenia tematem poszukiwań samochodu. Lubię jeździć - szukać i kupować nie znoszę ;)
Postaram się poprawić.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #47 dnia: 20 Październik 2016, 21:37:34 »
Jak będziesz miał na myśli jakiś konkretny egzemplarz to wrzuć ogłoszenie ze screenem i vinem do Działu Zakup Hyundaia / Zakup Santa Fe.

Offline doc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 118
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #48 dnia: 25 Październik 2016, 22:27:46 »
Mam jeszcze jedno pytanie - nie widzę na forum, żeby ktoś to poruszał.

Czy tylny dyfer z LSD różni się czymś od dyfra bez LSD, poza nalepkami?
W przypadku braku nalepek da się je jakoś odróżnić bez podnoszenia auta?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #49 dnia: 25 Październik 2016, 22:55:40 »
Da się po vin.

Offline doc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 118
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Grudzień 2016, 17:47:44 »
Odgrzeję kotleta. Na tym forum jest masę potrzebnych informacji, ale jednej nie widzę:
jak działa napęd 4wd - uwaga uwaga - w aucie z silnikiem VGT 125 KM, które ma sprzęgło EM w moście, ale NIE MA w kabinie przycisku "4wd lock"?

Ogólnie można wyczytać 2 wykluczające się wersje - pierwsza mówi, ze takie auta mają napęd dołączający się podczas uślizgu, a druga, że ten napęd działa ZAWSZE do ok. 40 km/h.

Jak jest naprawdę?

Offline dziki1971

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Grudzień 2016, 19:25:01 »
Blokuje most podczas uslizgu,i do 40km/h dzialaja obie osie jest naped staly.Jedno nie wyklucza drogiego,dodatkowo powinien przy uslizgu ponizej 40km/h blokowac os,powyzej oczywiscie tez,ale chyba nie jezdzi sie tak szybko po pagorkach itp.

Offline doc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 118
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Grudzień 2016, 19:51:40 »
To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Santa 125KM VGT bez przycisku:

- zawsze 4wd do 40 km/h
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA PRĘDKOŚĆ?

Santa 125KM VGT z przyciskiem:

- 4wd do 40 km/h tylko po naciśnięciu przycisku
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA STAN PRZYCISKU I PRĘDKOŚĆ?

Tak czy jednak inaczej?

Offline dziki1971

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Grudzień 2016, 18:16:01 »
Cytat: doc
To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Wyglada na to ze dziala tylko 4x4 po wcisnieciu blokady mostu,czyli wcisniecie przycisku i niema tam ze do 40km/h jest staly,ale lepiej niech sie wypowie ktos z modelem ktory ma blokade reczna.

Traianus

  • Gość
Jak prowadzą sie wasze "stałe napędy"?
« Odpowiedź #54 dnia: 06 Styczeń 2017, 16:32:07 »
Podepnę się pod temat, powiedzcie mi jak prowadza się wasze "stałe napędy"? W opiniach na Autocentrum wyczytałem iż samochód na śliskim jest lekko nadsterowny, pytanie czy też tak macie? Pytam gdyż mam problem, mój jest dramatycznie podsterowny  :mrgreen:
Podczas ruszania pod górę, czy w ogóle jeździe na wprost, niema problemu napęd pcha! Ale w zakręcie a szczególnie na placyku podczas próby driftowania :lol:  zamiast driftu jest płużenie przodem, aby tył zaczął się uślizgiwać muszę dodać dużo więcej gazu (mam wrażenie jak by rozdział momentu wynosił 80/20). Jestem pewien, że u mnie napęd nie działa, tak jak na rycinie podpiętej na drugiej stronie tego wątku. Czy mój napęd mógł się zużyć i nie działa jak powinien, czy po prostu ten typ tak ma ?  
Ps nadmieńcie jakie skrzynie macie w swoich pojazdach

Offline dziki1971

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #55 dnia: 06 Styczeń 2017, 22:13:40 »
Witam samochód na śliskim jest lekko nadsterowny,przod jakby wypycha,napedy dzialaja mi dobrze zwlaszcz pod gorke,mam most z LSD,to bardzo dobry naped radzi sobie niezle,jesli tylko jest sprawny.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Styczeń 2017, 12:25:03 »
Mam stały 4x4 z LSD i u mnie jest tak: Na suchym w lecie pomimo sporej masy i wyżej położonego środka ciężkości samochód nawet w ciasnych zakrętach prowadzi się bardzo precyzyjnie, jedzie jak po szynach. Testowane co roku na wąskich lokalnych drogach Pomorza i Mazur. Można mieć wrażenie, że ograniczają go jedynie opony-mam z wysokim profilem dla wygody. W zimie na śliskim wyczuwam w zakrętach lekką nadsterowność z akcentem na "lekką". Ale gdyby Santa Fe był niższy to jeździłby prawie jak gokart  :lol:

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
Re: Jak prowadzą sie wasze "stałe napędy"?
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Styczeń 2017, 11:43:38 »
Cytat: "Traianus"
Podepnę się pod temat, powiedzcie mi jak prowadza się wasze "stałe napędy"? W opiniach na Autocentrum wyczytałem iż samochód na śliskim jest lekko nadsterowny, pytanie czy też tak macie? Pytam gdyż mam problem, mój jest dramatycznie podsterowny  :mrgreen:
Podczas ruszania pod górę, czy w ogóle jeździe na wprost, niema problemu napęd pcha! Ale w zakręcie a szczególnie na placyku podczas próby driftowania :lol:  zamiast driftu jest płużenie przodem, aby tył zaczął się uślizgiwać muszę dodać dużo więcej gazu (mam wrażenie jak by rozdział momentu wynosił 80/20). Jestem pewien, że u mnie napęd nie działa, tak jak na rycinie podpiętej na drugiej stronie tego wątku. Czy mój napęd mógł się zużyć i nie działa jak powinien, czy po prostu ten typ tak ma ?  
Ps nadmieńcie jakie skrzynie macie w swoich pojazdach


Mam takie same objawy  :-/ . Bardzo duża podsterowność na śliskim. Tylny most bez LSD, a mam wrażenie, jakby oba koła pchały tak, że przód nie daje rady skręcić. Skrzynia AT.

Offline lucasy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #58 dnia: 08 Styczeń 2017, 13:31:00 »
Mój tak jeździ po śniegu [brak guzika 4WD lock]


Tył lekko zarzuca, dość trudno o utratę zadanego toru jazdy.

slawto81

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
« Odpowiedź #59 dnia: 12 Styczeń 2017, 20:24:41 »
Cytat: "doc"
To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Santa 125KM VGT bez przycisku:

- zawsze 4wd do 40 km/h
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA PRĘDKOŚĆ?

Santa 125KM VGT z przyciskiem:

- 4wd do 40 km/h tylko po naciśnięciu przycisku
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA STAN PRZYCISKU I PRĘDKOŚĆ?

Tak czy jednak inaczej?
ja mam vtg z przyciskiem 4wd lock i im wiecej czytam sam juz nie wiem jak dokladnie dziala ten naped. z tego co widze na sniegu to  na pewno przy uslizgu przodu dolacza sie tyl a kiedy zalaczam przyciskiem to mam wrazenie ze blokuje jakis "mechanizm miedzymostowy" bo na parkingu przod przytrzymuje i jest pchany tak ponoc jest w nowszych santkach i pisza ze na wlaczonym przyciku lock jezdzic na codzien nie wolno. ja ostatnio z racji zimy jezdze caly czas z zapietym 4wd lock i co dziwne nie czuje zeby naped wylaczal sie przy wiekszych predkosciach kontrolka bynajmniej nie gasnie