Autor Wątek: Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW  (Przeczytany 5083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cien

  • Gość
Cytat: "k7s5a2"
1. Kontrolka powinna zapalić się na kilka sekund podczas startu. W czasie jazdy jak masz nie zapięty pas powinna się świecić i plumkać.
2. Gdybyś miał dławik miałbyś 44 kW
3. http://www.korea-opt.ru/images/hyundai/220_C7000005.jpg - Sprawdź czy masz te elementy. Jeśli tak to masz ABS. Może być też tak, że czujnik jest uszkodzony, kontrolka powinna się świecić a podczas sprowadzania wyjęto aby nie stresować nabywcy.
4. Nie widziałem Accent`a X3 z tylnymi szybami elektrycznymi.
5. Za to el. lusterka były ale też nie widziałem takiego modelu jeszcze.

Co do tego ABS i żarówek to sam muszę zajrzeć do siebie ponieważ wydaje mi się, że wszystkie GLS miały ABS w standardzie i czas w końcu wstawić spaloną żaróweczkę od czerwonego pola na obrotomierzu ;)


ABS- Dzieki, sprawdze :)

A co do mocy - to jak ograniczono moc do 55KW ?
Bo to przeciez ten sam silnik ... co 60 KW - czy sie myle ?

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Luty 2009, 23:16:15 »
Ja może powtórzę pytanie ... jak u mnie uzyskano 55KW

Skoro nie ma ograniczenia na przepustnicy - to jak ?
Bo to przeciez ten sam silnik ... co 60 KW - czy sie myle ?

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Luty 2009, 06:43:43 »
Moc będzie ograniczona komputerem w sterowniku albo masz inny typ katalizatora spalin który daje większe opory :-P ( wywalić go i zamontować strumiennice a moc będzie z tobą ;-) )

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Luty 2009, 08:42:50 »
Cytat: "BLOONDYN"
Moc będzie ograniczona komputerem w sterowniku albo masz inny typ katalizatora spalin który daje większe opory :-P ( wywalić go i zamontować strumiennice a moc będzie z tobą ;-) )

Kata wywalac nie bede - bo zwykle wtedy rosnie spalanie

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Luty 2009, 12:11:01 »
Rośnie właśnie z powodu większej mocy - nic za darmo niema . Ty widzę chciałbyś coś za nic - "perpetuum mobile" jeszcze nie wymyślono. :-P Spalanie rośnie tylko o tyle o ile masz więcej mocy ;-) ALe i tak wszystko zależy od twojego stylu jazdy bo zostaje sonda lambda która kontroluje mieszankę poliwo- powietrze właśnie według tego co zawierają spaliny ;-)
Znam gościa któremu sypnął się katalizator w Passacie - spalanie podniosło mu sie o 0,5 litra (tak mówi ) ale jak twierdzi jakiego teraz ma kopa! ;-)

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Luty 2009, 23:31:08 »
nie do konca sie zgodze ze wszytstkim, ale nie bede tutaj rozprawek prowadzil na temat wywalenia kata ;)

Pytanie brzmi czy jak ograniczyli moc do 55 KW - na pewnie nie dolozeniem/wywaleniem kata ;)

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Luty 2009, 08:30:45 »
Pytanie nie na miejscu bo tutaj inżynierów z Hyundai Motor nie znajdziesz :-P więc dzwoń do Korei :-P

wlad

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Luty 2009, 09:21:55 »
Cytuj
Rośnie właśnie z powodu większej mocy - nic za darmo niema . Ty widzę chciałbyś coś za nic - "perpetuum mobile" jeszcze nie wymyślono. Spalanie rośnie tylko o tyle o ile masz więcej mocy

cos chyba sciemniasz...
przeciez przyrost mocy powinien obnizyc spalanie.zakladajac tak jak mowisz ze katalizator jest obciazeniem dla silnika to po jego wyrzuceniu spalanie powinno spasc-silnik jest mniej obciazony.

k7s5a2

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Luty 2009, 10:29:44 »
Moja wiedza na ten temat nie jest zbyt wielka ale obstawiam tutaj dwie możliwości:
1. 55 kW zostało osiągnięte poprzez ustawienie kąta zapłonu, wtrysku w komputerze sterującym silnikiem co wg. mnie jest chyba najbardziej prawdopodobną przyczyną.
2. Być może masz troszeczkę inny układ dolotowy do silnika ale to raczej jest mało prawdopodobne.
3. Mógłbyś mieć jeszcze jakieś dławiki ale nie wyobrażam sobie gdzie mogłyby one siedzieć. Chyba, że w plastikowym elemencie doprowadzającym powietrze do silnika od przodu lub w przepustnicy.
4. Tu masz takie skromne, porównanie wersji 55 kW i 62 kW.

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Luty 2009, 10:34:14 »
Cytat: "k7s5a2"

3. Mógłbyś mieć jeszcze jakieś dławiki ale nie wyobrażam sobie gdzie mogłyby one siedzieć. Chyba, że w plastikowym elemencie doprowadzającym powietrze do silnika od przodu lub w przepustnicy.

Nie mam dławików, sprawdzałem.
Były ponoć tylko w silnikach z 44KW (usuwasz i masz 60 KW)
Dlatego mnie ciekawi jak, to zrobiono u mnie :>

IgoReCzeK

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Luty 2009, 10:56:38 »
Witam. Tak się jeszcze zastanawiam, Cien jeśli masz możliwość porównania wtryskiwaczy przy obu wersjach silnika, to warto byłoby to zrobić. Moje przypuszczenia idą w tym kierunku, że są różne (przy 55kW mogą być mniejsze), co w sumie przy innych czynnikach wymienionych przez kolegów sumarycznie może obniżyć moc silnika o te cennych 5kW.

BLOONDYN

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Luty 2009, 12:05:11 »
Cytat: "wlad"

przeciez przyrost mocy powinien obnizyc spalanie.zakladajac tak jak mowisz ze katalizator jest obciazeniem dla silnika to po jego wyrzuceniu spalanie powinno spasc-silnik jest mniej obciazony.

Nic podobnego. KAŻDY przyrost MOCY nie związany z jej uzyskaniem przy jednym pełnym cyklu pracy z jednakowej ilości paliwa - powoduje jego wieksze zużycie :-P (charakterystyka silnika)
A idąc twoim tokiem myślenia to bolidy F1 powinny być najekonomiczniejszymi samochodami :-P
IgoReCzeK - wtryski nie mają nic do tego bo uzywa się jednakowych do np. 150ps i od 150ps w górę . ALE już dawkowaniem paliwa przez te wtryski zajmuje się sterownik- komputer i TU moze być różnica , bo konstrukcja silnika 55kw i 60kw jest TA SAMA. ;-)
A taka mała różnica mocy może być spowodowana np INNYM TYPEM katalizatora i niema się co rozwodzić bo przy tych przebiegach jakie mamy to mój silnik majacy 84KM , niema nawet juz 75KM i płakał z tego nie będę że kilka koni się już rozbiegło.... ;-)
Płacz nad rozlanym mlekiem... :-D

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Luty 2009, 15:23:34 »
ja jednak chętnie bym poznał tą tajemnicę ;)

k7s5a2

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Luty 2009, 16:42:14 »
Cytat: "Cien"
ja jednak chętnie bym poznał tą tajemnicę ;)

To już wiemy [;
Sprawdź to co Ci zaproponowaliśmy i daj znać o wynikach.

Cien

  • Gość
Podobieństwa i różnice silników G4EH-55kW i G4EH-60kW
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Luty 2009, 16:53:02 »
Cytat: "k7s5a2"

Sprawdź to co Ci zaproponowaliśmy i daj znać o wynikach.


TRylko jak mam sprawdzic :/
Nr komputera na pewno bede inne.
Jedyna pewna metoda to podmienic z innego Hyundaia 60 KW komputer :/
Jest ktos chetny w Lodzi na taki test ?