Autor Wątek: [ix20] Podwyższone obroty biegu jałowego IX 20 CRDI  (Przeczytany 3476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tommii

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
[ix20] Podwyższone obroty biegu jałowego IX 20 CRDI
« dnia: 11 Styczeń 2013, 13:11:19 »
Mam prośbę do posiadaczy IX 20 z silnikiem CRDI o sprawdzenie czy macie takie same objawy ja te które opisałem poniżej.

U mnie gdy temperatury na zewnątrz są poniżej +8 stopni to nawet po rozgrzaniu silnika (wskaźnik ciut przed 90 st.) obroty biegu jałowego na postoju utrzymują się na poziomie ok. 950 i nie spadają do wartości normalnej tj. ok. 820 obr/min. Jak wyłączę silnik i uruchomię rozgrzany ponownie to obroty są normalne, ale przejechanie kilkuset metrów powoduje ponowne wskoczenie obrotów na ok. 950 obr/min.
Gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej +8 to wszystko jest w porządku tj. zimny silnik obroty podwyższone, rozgrzany silnik obroty normalne.

W czasie moich obserwacji zauważyłem co następuje:
Temperatura na zewnątrz > +8 wszystko w porządku

Temperatura na zewnątrz pomiędzy +5 a +8 podwyższone obroty ciepłego silnika ale przejechanie kilkudziesięciu kilometrów powoduje, że spadają one do wartości normalnej.

Temperatura na zewnątrz < +5 cały czas obroty biegu jałowego na poziomie 950 obr/min.

Serwis twierdzi że wszystko działa poprawnie i tak ma być.
Dziękuję za pomoc;

beazee

  • Gość
[ix20] Podwyższone obroty biegu jałowego IX 20 CRDI
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Styczeń 2013, 17:43:20 »
1.4 benzyna ale obserwuję podobną zależność. Kiedyś ssanie ustawiało się wajchą przy siedzeniu :-) a teraz steruje tym komputer.

Przy niskiej temperaturze zasłoń przedni grill kartonem :-) a jak sie silnik zagrzeje to i obroty spadną.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] Podwyższone obroty biegu jałowego IX 20 CRDI
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Styczeń 2013, 12:32:45 »
1.6 benzyna też potrafi długo pracować na bogatszej mieszance na wolnych obrotach (i potem pije w mieście jak smok).
Ostatnio zauważyłem, że próba dogrzania wnętrza stojąc w korku w sytuacji, gdy na wyświetlaczu temperatury płynu chłodzącego mamy tylko trzy kreski skończyła się... zejściem na jedną kreskę  :roll:
Szczerze mówiąc to mój pierwszy samochód od 23 lat, który się tak zachował mimo włączonego silnika.
Brakuje zarówno osłony podsilnikowej jak i maty pod maską silnika, aby ten tak szybko nie tracił ciepła, w szczególności diesel. Jak producent nie przewidywał takiej maty (choć gotowe otwory pod maską są) mógł zastosować izolacyjną maskę z tworzywa...
Niestety, na chwilę obecną nikt nie oferuje takiej maty do ix20 w przeciwieństwie do osłony podsilnikowej za ładnych parę stówek.