Autor Wątek: [Santa Fe SM] Informacje na temat automatycznej skrzyni bieg  (Przeczytany 13791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzesiekalf

  • Gość
[Santa Fe SM] Informacje na temat automatycznej skrzyni bieg
« dnia: 10 Styczeń 2013, 15:27:53 »
Witam proszę aby wypowiedziały się osoby które posiadają lub miały styczność z  automatyczną skrzynią biegów w autkach do 2004r  z silnikami benzynowymi.
 Chodzi mi o awaryjność tych skrzyń ?
 czy się psują?
 jak o nie trzeba dbać  o nie ?
na co zwrócić uwagę przy zakupie auta z taką skrzynią by nie wyrzucić kasy w błoto?

Słownictwo na wodzy proszę.
Edycja tytułu bo niewiele mówił. Sorry, ale jak widzę "automat", to złośliwie mam ochotę rozmawiać o pralkach lub parasolach.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: [Santa Fe SM] AUTOMAT
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Styczeń 2013, 22:56:40 »
Cytat: "grzesiekalf"
Witam proszę aby wypowiedziały się osoby które posiadają lub miały styczność z  automatyczną skrzynią biegów w autkach do 2004r  z silnikami benzynowymi.
 Chodzi mi o awaryjność tych skrzyń ?
 czy się psują?
 jak o nie trzeba dbać  o nie ?
na co zwrócić uwagę przy zakupie auta z taką skrzynią by nie wyrzucić kasy w błoto?


Skrzynie są chyba identyczne - bez względu na to, czy to benzyna, czy diesel.
Awaryjność? Niewielka - raczej padnie coś innego, niż skrzynia (jeżeli nie była katowana).
Dbałość - typowo - prawidłowy serwis (odpowiedni olej - ja dla świętego spokoju serwis olejowy robiłem w ASO - olej z logo Hyundaia i numerem katalogowym) i w miarę normalna eksploatacja. Jak to ktoś kiedyś ładnie napisał - sprawdzanie na każdych światłach, czy opony ładnie piszczą nie przedłuża życia ASB ;).
Skrzynia powinna zmieniać biegi (w obie strony) praktycznie bez żadnych szarpnięć itp. objawów znanych choćby ze starszych autobusów miejskich ;) Jeżeli tak jest oraz nie słychać żadnych dziwnych dźwięków - a także w skrzyni jest prawidłowy poziom oleju i olej jest przejrzysty - powinno być OK.

Edycja wulgaryzmu w cytowanym fragmencie.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Informacje na temat automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Styczeń 2013, 09:11:54 »
Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś się posypała skrzynia w Santku. Oczywiście jeżeli będziesz do niej wlewał olej silnikowy to pewnie długo nie pożyje....
Najważniejsze to:
1. Wymiana oleju co jakiś czas.... ja robię co 50 tyś - koszt ok 1000 zł razem z przekładniami ale nie robię tego w ASO ale u speców od automatów.
2. NIE WAJCHOWAĆ JAK SIĘ STOI W KORKU!!! skrzynie automatyczne nie są przystosowane do tego, żeby co chwilę przerzucać z D na N i odwrotnie. Można wtedy dość szybko ją zajechać. N (lub P) jest praktycznie tylko po to żeby odpalić i wyrównać ciśnienie (N) pomiędzy biegami R i D. Stoisz w korku to masz na D i hamulec.
3. Nie zmieniaj biegów dopóki samochód się nie zatrzyma. Zanim zmienisz bieg z R na N czy D i odwrotnie to się zatrzymaj - zatrzymanie to stanie w miejscu a nie toczenie. Wiele osób ma przyzwyczajenia z manuala gdzie można było machać wajchą po naciśnięciu sprzęgła zanim samochód stanął.... w automacie to jest śmierć dla skrzyni... od kolegów mechaników nasłuchałem się opowieści jak to chłopaczki ze wsi pokupują sobie stare automaty bo są tanie a potem płacz, sraczka i zgrzytanie zębami bo oni chcieli się popisać i skrzynia się popsuła a naprawa kosztuje 3000, :mrgreen:  a skąd oni mają wziąć jak na OC biorą pożyczki z Providenta:)

Jak sprawdzić:
Przede wszystkim wszystkie biegi mają wchodzić płynnie... pojeździj w trybie ręcznym i popróbuj.... tylko się nie zdziw jak przy 70km/h nie będziesz mógł na 1 wrzucić:)
Jak wszystko będzie ok. to najważniejszy test... Downkick czyli jedziesz np. na 3 (potem to samo na 4.) i gaz w podłogę... zobaczysz reakcję samochodu... powinno być bez zgrzytów. tylko uważaj żeby kogoś nie przejechać.