Autor Wątek: NAPĘD 4x4 w SANTA FE  (Przeczytany 11739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

santafer

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« dnia: 16 Luty 2009, 18:58:17 »
miłej zabawy z ...

Oryginalna treść postu:
miłej zabawy z dupkami :-/
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-06-25, 08:14 ]
Post po edycji przez autora w dniu 24.06.2009 roku obecnie zawiera treści niezgodne z regulaminem forum.

weldon

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Luty 2009, 13:52:07 »
Tutaj:

http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

SF opisany jest jako: "okresowo, automatycznie dołączana oś tylna [VCU]
(poprzez sprzęgło wiskotyczne)".

pzdr

zackart

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Luty 2009, 23:21:48 »
Witam
Jak rozumiec okresowo dolaczana tylna os w SF?
Czy tylni naped aktywuje sie w czasie utraty przyczepnosci przedniej?

wojtek_z

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Luty 2009, 10:01:21 »
ok,
nie bijcie
tak więc jaki mam napęd - silnik 2.0 CRDi na klapie przywieszka 4WD

??

wojtek_z

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Luty 2009, 07:50:03 »
6
To znaczy mam sprzęgło wiskozowe.
Thx

Brt85

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Luty 2009, 23:53:32 »
Sympatyczny kolego santafer, mogę spróbować, tyle że nie znam się na tym,więc potrzebuję bardziej dokładne informacje czego i gdzie mam szukać. Co do Service Manuala, jak i instrukcji do Tucsona, jest dostępna na forum w odpowiednim dziale. Poza tym jakieś informacje na ten temat można znależć na hmaservice, Mogę zrobić zdjęcia, jeżeli to coś pomoże, ale dopiero w przyszłym tygodniu. Jakieś zalecenia, na co zwrócić uwagę?

Brt85

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Luty 2009, 10:18:17 »
Cytat: "santafer"
Miałem na mysli Twoje doświadczenia własne oraz to co mówi instrukcja uzytkownika sachodu-po prostu instrukcja dla kierowcy

Moje doświadczenia, jak narazie, kończą się na tym, że wiem, że jest i działa. Testowany przy okazji kilku zabaw na śniegu.
Co do zwykłej instrukcji użytkownika, również znajduje się na forum. Konkretnie w tym temacie: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=155

amps11

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Luty 2009, 07:30:38 »
Faktycznie z tym 4x4 w SF to straszna lipa, co prawda nie mam TCS ale myślałem że auto będzie się prowadzić jak po szynach, na śliskim. Na zakrętach jest bardzo nadsterowne i trudno wyczuć co w danym momencie może pomóc, raz pomoże dodanie gazu, no a przeważnie to trzeba nogę z gazu zdjąć. Ale generalnie jest lepiej jak w ostatniej mojej tylnonapędówce. Dzisiaj jadę w teren z dziećmi na sanki to też troszkę potestuję napęd SF.
Pozdrawiam

Brt85

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Luty 2009, 19:44:06 »
Witam
Moje zdjęcia możecie znaleźć tutaj
Co do oznaczeń na nim to znalazłem tylko: " JM/KM VGT 3.818R ", jeżeli coś Ci to mówi...

Przeglądałem również instrukcje w poszukiwaniu czegoś o 4WD, jednak nie znalazłem nic ciekawego...

Pozdrawiam
Brt

weldon

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Marzec 2009, 12:09:23 »
Cytat: "santafer"
Cytat: "wojtek_z"
ok,
nie bijcie
tak więc jaki mam napęd - silnik 2.0 CRDi na klapie przywieszka 4WD

??

Nie napissałeś, albo nie zauważyłem,czy masz w aaucie systemy kontroli trakcji.
Jesli masz tylko abs,MASZ ZWYłA ,BANALNA ORDYNARNA WISKOZĘ ... niestety.
Ostatnio było ślisko-pohasałem sobie.
i Cóż ROZCZAROWANIE ...
Dotychczasowe zalety:lekkie błotko,trawa itd poszły w pipe ...
N abardzo śliski(łuki ,zakrety) załączonyu tył zamienia SF w mocnoNADSTEROWNY pojazd.
Jest to fajna zabawa :lol: ,wymaga treningu i czujności-ale w zabawie.
W czasie jazdy może być zaskoczeniem reakcja tyłu auta.
albo
gupi jestem ....................... :oops:


A czyż napęd 4x4 nie powinien wiązać się z istnieniem mocno widocznego wału napędowego skierowanego do tylnych kół?
Mój teoretycznie spełnia wszystkie warunki istnienia wiskozy (2.0 CRDi, brak kontroli trakcji, znaczek 4WD), ale zajrzałem dziś pod spód i, jak pamiętam z Niwy, brak mi wymienionego wyżej atrybutu.
Czyżby ostał mi się ino znaczek ... :-(

pzdr

wojtek_z

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Marzec 2009, 12:58:42 »
A ja znaczek i wał jeszcze mam :-)

Że ty nie masz to znaczy jakąś przeróbkę miałeś ?

Dareq36

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Marzec 2009, 17:41:14 »
Hmm, znaczek ..mam (4WD) , wał ..mam ,, i do tego jeszcze "guziczki" w kierownicy : cruise on/of.. i jeszcze 3 inne . Tempomat włączam za pomocą "cruise" i przytrzymując przy danej prędkości "set coast". hihi... :)

weldon

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Marzec 2009, 13:39:53 »
Cytat: "wojtek_z"
A ja znaczek i wał jeszcze mam :-)

Że ty nie masz to znaczy jakąś przeróbkę miałeś ?


Właśnie o to się pytam. Czy istnieją wersje 2WD?
Mimo, iż mam na klapie znaczek 4WD skłonny jestem podejrzewać, że napęd mam tylko na przód.
Zimno i mokro, więc nie chce mi się teraz kłaść pod spód, ale przy wymianie kół zauważyłem jakby brak wału i pewnych innych elementów, które miałem w Ładzie Nivie.

Co prawda od 1990 roku minęło już trochę czasu, więc pewnie nastąpił jakiś rozwój w technice motoryzacyjnej, moja wiedza zaś na te tematy skończyła się jeszcze wcześniej, wraz ze sprzedażą ostatniego malucha, ale czuję pewien dysonans nie będąc pewnym czy mogę sobie pozwolić na pewną dozę szaleństwa i wjechać w jakąś kałużę, czy też nie ryzykować?

Wiem, trochę odszedłem od tematu NAPĘD 4x4 w SANTA FE, ale, z drugiej strony, ciekaw jestem, jak takowy realizowany jest w moim samochodzie?

pzdr

Brt85

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Marzec 2009, 15:29:29 »
weldon, Spójrz na moje zdjęcia-> link wyżej. Może to i coś powie. Poza tym zawsze można to sprawdzić po VINie

weldon

  • Gość
NAPĘD 4x4 w SANTA FE
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Marzec 2009, 16:10:01 »
No właśnie spodziewałbym się czegoś takiego.

Wygląda na to, że mój znaczek 4WD sugeruje podział 100 x 0? ;-)
Przynajmniej nie mam "ordynarnej wiskozy" :-P .

A gdzie i co mogę sprawdzić za pomocą VIN?

pzdr