Autor Wątek: [ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym  (Przeczytany 7385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

malowany

  • Gość
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« dnia: 08 Styczeń 2013, 11:08:37 »
Witam, od jakiegoś czasu niepokoi mnie nierówna praca silnika na biegu jałowym po rozgrzaniu... sprawa dokładnie wygląda tak, np. na trasie gdy dojeżdżam do jakiegoś skrzyżowania to  po redukcji na bieg jalowy samochód zaczyna telepać/skakać i wydobywa się z tylniej części samochodu, jakby z tłumika dźwięk dudnienia typu bu.. bu ... bu ... bu ... bu... mija jakaś minuta i silnik wraca do normy..  Nie zdarza się to zawsze

Nie wiem jak to dokładnie opisać, mam filmik na komórce nagrany ale na nim dużo tego nie da się usłyszeć :(

Moje pytanie jest takie, czy ktoś się spotkał z takim czymś w swoim samochodzie, a dokładniej w ix35 Diesel ?

Jechałem do ASO ale jak to w ASO, akurat wtedy nie było takiego objawu, a oni mówią, że wszystko ok :( Nie wiem co z tym zrobić :(


Zauważyłem też, że na trasie jak zaczynam hamować silnikiem, np. redukcja z 6 na 5 tkę to nie raz czuję , jakbym na tarce jechał...  i to nie mam wspólnego nic z asfaltem :)

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Styczeń 2013, 12:12:47 »
Twoja przypadłość jest mi chyba znana. Dotyczy diesela, (mam 2,0). Jest to objaw włączenia przepalania się DPFa (filtra cząstek stałych). W momencie kiedy następuje jego wypalanie (inaczej czyszczenie) silnik ma trochę obniżone obroty, a z tłumika wydobywa sie dziwne dudnienie. U mnie dochodzi jeszcze dodatkowy smród spalonego plastiku lub gumy. To jest normalny objaw i nie masz się czym martwić. Zwróć uwagę, że w momencie wypalania dpf komputer wykazuje jeszcze (przy opcji "chwilowego zużycia") częściowe spalanie w momencie zjeżdżania ze wzniesienia (oczywiście na jakimś biegu) podczas hamowania silnikiem.
Normalne wskazania komputera przy zjeździe z góry podczas hamowania silnikiem - wskazują "0,0" l/100km, a w przypadku aktywności DPF - wskazują "0,3" lub "0,8",L/100km albo jeszcze inaczej.

Na tym kończę zanudzanie - (aha- dotyczy to silnika ze skrzynią w manualu) :mrgreen:
 :oops:

malowany

  • Gość
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Styczeń 2013, 12:43:42 »
Cytat: "jacek2"
Twoja przypadłość jest mi chyba znana. Dotyczy diesela, (mam 2,0). Jest to objaw włączenia przepalania się DPFa (filtra cząstek stałych). W momencie kiedy następuje jego wypalanie (inaczej czyszczenie) silnik ma trochę obniżone obroty, a z tłumika wydobywa sie dziwne dudnienie. U mnie dochodzi jeszcze dodatkowy smród spalonego plastiku lub gumy. To jest normalny objaw i nie masz się czym martwić. Zwróć uwagę, że w momencie wypalania dpf komputer wykazuje jeszcze (przy opcji "chwilowego zużycia") częściowe spalanie w momencie zjeżdżania ze wzniesienia (oczywiście na jakimś biegu) podczas hamowania silnikiem.
Normalne wskazania komputera przy zjeździe z góry podczas hamowania silnikiem - wskazują "0,0" l/100km, a w przypadku aktywności DPF - wskazują "0,3" lub "0,8",L/100km albo jeszcze inaczej.

Na tym kończę zanudzanie - (aha- dotyczy to silnika ze skrzynią w manualu) :mrgreen:
 :oops:


Kurcze dzięki jacek2, to jest to...!!!!  chyba z 2 razy czułem taki zapach gumy.... Jeszze raz dziękuję za info , uspokoiłem się...

Żeby tego w serwisie nie wiedzieli (ja akurat u Karlika bywam)? ale powiem Tobie tak.. mała anegdota....

Dzwonię do wyżej wymienionego serwisu i pytam się jakie ET może mieć max/mi alus w ix35 (bo akurat kupowałem koła zimowe ) to serwisant przez telefon mi mówi, my nie wiem jakie ET pasuje do iX35, musi Pan przyjechać z tymi alusami i przymierzyć czy nie wystają lub czy pasują :P... buahahhahahah  .. i to na tyle...

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Styczeń 2013, 13:54:41 »
Nie widzę nic śmiesznego w tym, że serwis nie podaje, jakie może być max./min. ET przy felgach alumuniowych. Nawet przy fabrycznym ET felga aluminiowa może nie pasować ze względu na inną konstrukcję wewnętrzną. Miałem już taki przypadek, kiedy felga o fabrycznym ET aluminiowa nie dała się zamontować do piasty, bo zahaczała o zacisk hamulcowy. Poza tym ważna jest jeszcze szerokość felgi, średnica i profil opony, ilość miejsca w nadkolach. Tych wszystkich informacji żaden serwis nie poda, a najlepszym źródłem informacji mogą być posiadacze ix35, którzy to już przerabiali.

malowany

  • Gość
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Styczeń 2013, 13:58:41 »
Cytat: "albert"
Nie widzę nic śmiesznego w tym, że serwis nie podaje, jakie może być max./min. ET przy felgach alumuniowych. Nawet przy fabrycznym ET felga aluminiowa może nie pasować ze względu na inną konstrukcję wewnętrzną. Miałem już taki przypadek, kiedy felga o fabrycznym ET aluminiowa nie dała się zamontować do piasty, bo zahaczała o zacisk hamulcowy. Poza tym ważna jest jeszcze szerokość felgi, średnica i profil opony, ilość miejsca w nadkolach. Tych wszystkich informacji żaden serwis nie poda, a najlepszym źródłem informacji mogą być posiadacze ix35, którzy to już przerabiali.

O resztę parametrów nie pytali, dziwne, że zadzwoniłem do innej firmy sprzedającej felgi to mi powiedzieli do razu, że te felgi o tym ET będą pasować i będą koła wystawać 1,5 cm więcej niż te dotychczas... i się to sprawdziło w 100%
Idzie.. jak widac tak... a ogólnie  z ASO mam więcej śmiesznych sytuacji.. z innym samochodami

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
[ix35 EL] Nierówna praca silnika na jałowym
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Styczeń 2013, 07:44:42 »
Cytuj
malowany
masz rację w serwisie powinni wiedzieć o co chodzi z oznaczeniem ET. To że felga zaczepia o zacisk tak jak pisał albert, to jest tylko rozmiar w calach i nie ma nic wspólnego z ET. :oops: