Autor Wątek: [Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.  (Przeczytany 6131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lukasz871224

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« dnia: 03 Styczeń 2013, 18:09:47 »
Witam.
Mam problem z obrotami, mianowicie są zawyżone z tego co zauważyłem np przy około 3 tyś obrotów samochód jedzie 70 km/h. Na biegu jałowym wskazuje 1200 obr , nie falują ani nie zacinają się . Może ktoś miał już taki przypadek i udzieli mi odpowiedzi co może być tego przyczyną

Hants

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Styczeń 2013, 10:33:15 »
Automat? U mnie - dopóki skrzynia się dobrze nie rozgrzeje - włączenie overdrive'a trochę trwa. 70 mph przy zimnej - to okolo 3000rpm, przy rozgrzanej - 2500. O to Ci chodzi?

Może Ci pada akumulator/alternator i ECU podkręca obroty? A może masz walniętego krokowca?

Lukasz871224

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Styczeń 2013, 17:14:14 »
Skrzynia manualna, no właśnie  z tego co piszesz to u Ciebie jest 70 mph a nie km/h czyli ponad 110. Możliwe że krokowy bo jest coś izolacja owinięte przy przepustnicy ale czy to korkowiec to nie mam pojęcia. Pali sporo a te obroty tak mi się wydaje ze odgrywają dużą rolę bo jak chce jechać sobie spokojnie chociaż te 100km/h obroty wynoszą 4 tyś czyli daje mi paliwo na takie obroty a nie np na 2500 ale to tylko takie domysły....  A ile spala Ci gazu bo mi 15-17?

Hants

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Styczeń 2013, 11:38:40 »
Zerknij dwa centymetry powyzej mojego przycisku 'profil' - to link do sprintmonitora, z tym, że ja mam mniejszy silnik niż Twój.

A tak złosliwie zapytam - zmieniasz Ty w ogóle biegi? V6 i 4 tyś dla V=100km/h to coś dziwnego. W 'mojej' wersji manual, R4 2.0 litra - 70 mph osiągało się na 5 biegu i obrotach 3100.

Może Ci się sprzęgło slizga? Dodatkowo wydaje mi się, że masz kompletenie zasyfioną przepustnicę - zdejmij węża łączącego filtr z przepustnicą i zobacz co tam sie dzieje.

Albo masz jakiś powazny problem z układem wtryskowym, ale nic mi na mysl nie przychodzi.. V mierzona jest czujką w okolicach dyferencjału, obroty, chyba z wałka rozrządu..

Koła masz seryjne?

Lukasz871224

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Styczeń 2013, 14:34:21 »
Tak może to dziwne ale zmieniam biegi:) Po patrze co tam się dzieje w tej przepustnicy ale jeśli była by zasyfiona falowałby na obrotach i by się zacinała.
Tak koła są w oryginalnym rozmiarze.

Hants

  • Gość
[Sonata EF] 2,5 v6 Problem z obrotomierzem, zawyżone obroty.
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Luty 2013, 16:30:50 »
Tu masz genialny opis problemu z pięcioma (!) potencjalnymi rozwiązaniami.

http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

Obstawiam jednak (u siebie, bo mi coś wolne podchodzą do 1100RPM), że czyscik zasyfił mi krokowca.