Wiem, że temat skrzypienia deski był już omawiany, ale nie wiem czy mój przypadek to właśnie to, czy jeszcze coś innego. Niestety jakość wykonania w środku pozostawia nieco do życzenia, u mnie występują dwie wkurzające przypadłości:
1. Coś mi trzeszczy/brzęczy przy około 2500 obrotów i te obroty są kluczowe, poniżej i powyżej efekt nie występuje, a przy około 2500 coś jakby wpadało w rezonans. Oczywiście sprawdziłem, czy to nie coś ze schowka - niestety nie. Nie potrafię też dokładnie zlokalizować źródła tego dźwięku. Czy sławna "trzeszcząca deska" u Was właśnie tak się objawiała, czy to jednak coś innego i może ktoś przerabiał coś podobnego ?
2. Ewidentnie skrzypią mi fotel, przy pierwszym przeglądzie to zgłosiłem, w ASO przesmarowali prowadnice itd. jednak to nie pomogło. A dalsze moje badania wskazują, że to po prostu sprężyny z fotela skrzypią - a przynajmniej tak mi się wydaje. Co ciekawe dotyczy to głównie fotela pasażera, który jest zdecydowanie mniej użytkowany, niestety fotel kierowcy też nie jest idealny, bo zauważyłem, że oparcie zaczyna mi się lekko chybotać. Czy ktoś miała podobny przypadek i udało mu się to w ASO załatwić ?
3. I jeszcze taka sprawa bonusowa, czyli sprzędło. Co jakiś czas przy wstecznym i półsprzęgle, wydaje ono taki dziwny "trący" dźwięk. Nieco mnie to niepokoi, szczególnie, że wymiana sprzęgła mi się nie uśmiecha w około 1,5 rocznym samochodzie. Żeby było "zabawniej", to mam też 16 letnią Felicię i w obu samochodach obchodzę się ze sprzęgłem podobnie, a w Felicii takich cyrków nie mam. Przyznam też, że (chyba) niestety 2 razy zdarzyło mi się nieco sprzęgło przegrzać (poczułem bardzo nieprzyjemny zapach i od razu zluzowałem z gazem) przy stromych podjazdach, ale i tak mam wrażenie, że jest jakieś zbyt delikatne. Czy więc sprzęgło w i20 jest tak delikatne, a może po prostu ten model tam ma i nie trzeba się tym przejmować ? Dodam, że innych objawów zużycia nie widzę, czyli żadnego świszczenia w normalnej jeździe, a jedynie ten wsteczny i to nie zawsze.
Edycja tytułu. tekla