Autor Wątek: [Getz] [Getz] Zamek w tylnej klapie  (Przeczytany 24831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Styczeń 2013, 08:53:37 »
Cytat: "Gal"
@marrgoss
Proszę wstawić link w formie screenu ogłoszenia, aby przyszłe osoby z podobnym problemem nie trafiały na wygaszony link.

Usunąłem link wstawiłem samą fotkę siłownika

Dziękuję. - Gal

[ Dodano: 2013-01-09, 14:24 ]
Kosmos2011  - dzięki za linki.
Trochę się pogubiłem w tych schematach i nie doszedłem gdzie jest centralka sterująca centralnym zamkiem.
Z tyłu pod plastikiem nie znalazłem żadnego gniazda, czy złącza w podobnego do tego o którym piszesz : "Do kostki R18 trzeba podać sygnał z kostki RR21( foto 87 )" i wychodzi na to że trzeba wiązkę podciągnąć do centralki (do tej pory nie zlokalizowanej przeze mnie) albo do któregoś siłownika w drzwiach pasażerów. Tylko, że w opcji podpięcia pod inny siłownik obawiam się że może być np. za duże obciążenie i może palić bezpieczniki albo sprawiać inne problemy.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Styczeń 2013, 21:32:46 »
Na pewno nie ma Pan tej kostki RR-21( do tej kostki podłączona jest tylna wycieraczka więc raczej jest)http://www.fotosik.pl/pokaz_ob jeśli nie to pozostaje kostka FR21 (foto 84) http://www.fotosik.pl/u/hyundai201 pin 6 i 4 w CC strona CC-2.W SD aktywator klapy  jest podłączony do tylnych prawych drzwi.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Styczeń 2013, 04:21:16 »
Cytat: "kosmos2011"
Na pewno nie ma Pan tej kostki RR-21( do tej kostki podłączona jest tylna wycieraczka więc raczej jest)http://www.fotosik.pl/pokaz_ob jeśli nie to pozostaje kostka FR21 (foto 84) http://www.fotosik.pl/u/hyundai201 pin 6 i 4 w CC strona CC-2.W SD aktywator klapy  jest podłączony do tylnych prawych drzwi.


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - czyli siłownik można podpiąć do tej kostki  FR21 pod tapicerką tylnego słupka?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Styczeń 2013, 16:40:59 »
Zacznijmy od początku zdjęcie 1 http://www.fotosik.pl/ niebieska strzałka to kolumna kierownicza w kółku przekażniki od centralnego zamka w przypadku zamontowanego systemu ETACS SD strona SD-813-1 (jeśli jest ten przekażnik to obowiązuje schemat SD-813-1, a jak nie ma to SD-813-3).Zdjęcie 2 SD-813-3 i po kolei pokazane jest połączenie między kostkami czyli od góry FR-21( pin 6 i 4),RR-21(pin 6 i 4),R-18 ( pin2 i 3) 0,85 mm2 przekrój przewodu,G-kolor zielony,R/O-kolor różowo-czerwony.Ze schematu wynika że można podłączyć się też do kostki FR-21 tylko trzeba sprawdzić czy pin 6 i 4 jest w tej kostce podłączony.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Lipiec 2013, 14:56:58 »
Cytat: "kosmos2011"
Zacznijmy od początku zdjęcie 1 http://www.fotosik.pl/ niebieska strzałka to kolumna kierownicza w kółku przekażniki od centralnego zamka w przypadku zamontowanego systemu ETACS SD strona SD-813-1 (jeśli jest ten przekażnik to obowiązuje schemat SD-813-1, a jak nie ma to SD-813-3).Zdjęcie 2 SD-813-3 i po kolei pokazane jest połączenie między kostkami czyli od góry FR-21( pin 6 i 4),RR-21(pin 6 i 4),R-18 ( pin2 i 3) 0,85 mm2 przekrój przewodu,G-kolor zielony,R/O-kolor różowo-czerwony.Ze schematu wynika że można podłączyć się też do kostki FR-21 tylko trzeba sprawdzić czy pin 6 i 4 jest w tej kostce podłączony.

Odświeżam temat - Finalizuję montaż siłownika w klapie, pociągnąłem kable do drzwi pasażera ale trochę się pogubiłem z podłączaniem kabelków. Pociągnąłem 2, w siłowniku drzwi są też dwa  - zielony i niebieski ale w siłowniku są 4 - czerwony, zielony, czarny i brązowy.
I tu pytanie do kolegi Kosmosa:
- Jak je połączyć? Sygnał pewnie idzie do siłownika klapy przez zielony i czerwony ale jak je sparować z siłownikiem w drzwiach?
Czy jak  pomylę to spalę wstawiany siłownik?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Lipiec 2013, 21:11:09 »
Trochę czasu minęło sprawdź czy masz ETACS (będą wtedy przekaźniki koło kolumny kierowniczej tak jak na zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2667ad40087f623.html ) . Brak ETACS to wtedy centralka jest w drzwiach kierowcy.

Porządkując ile przewodów masz przy siłowniku klapy ( powinny być dwa). Do jakiego siłownika chcesz to podłączyć i ile jest tam przewodów. Masz nadwozie 3D czy 5D.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Lipiec 2013, 05:05:39 »
Przy siłowniku klapy tak jak pisałem są 4 przewody - czerwony, zielony, czarny i brązowy. Kupiłem używkę z wpiętą wtyczką i obciętymi kabelkami.
Z tego co udało mi się wydedukować ze schematów sygnał idzie chyba przez zielony i czerwony. Nie wiem od czego są te dwa pozostałe.

Przy siłowniku prawych tylnych drzwi pasażera, do których chcę podłączyć siłownik klapy i pociągnąłem tam kabelki są dwa przewody - zielony i niebieski.

Mam nadwozie 5D.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Lipiec 2013, 20:31:27 »
Jeśli przy siłowniku klapy masz 4 przewody to poprzednio pracował on w systemie z ETACS. W przypadku braku ETACS wykorzystane są tylko dwa przewody czerwono-pomarańczowy i zielony.

 


Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Zamek w tylnej klapie
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Lipiec 2013, 22:12:36 »
Dzięki, jesteś wielki  :-D .
W sobotę biorę się do roboty.
Mam nadzieję, że pójdzie gładko

[ Dodano: 2013-07-15, 15:01 ]
Po zabraniu się za robotę uświadomiłem sobie, że centralny był dorabiany dodatkowo, a nie fabryczny, dlatego pewnie nie było go w klapie.
Problemem  był brak kostek( były zwykłe wsówki) a bardziej kolor kabelków - w wiązkach jak i samych siłownikach był różny ( w sumie sam siłownik w drzwiach pasażera miał niebieski i zielony, wiązka miała czerwony podłączony do niebieskiego i czarny podpięty pod zielony - zonk niezły).
Podłączyłem wszystko na czuja, na szczęście dobrze i teraz centralny działa na wszystkie drzwi.
Cała robota niecałe 2 h zajęła.
Jeszcze tego samego dnia wstawiłem w miejsce halogenów okrągłe światła dzienne. Tu robota była dłuższa - ponad 3 h.
Zdecydowałem się na nie w związku z niedawnym przypadkiem spalenia przełącznika świateł/ kierunkowskazów.  Teraz będzie mniej obciążony więc ryzyko spalenia realnie spadło.
Pozdrawiam