Autor Wątek: [Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie  (Przeczytany 32159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

corner

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« dnia: 20 Grudzień 2012, 15:06:25 »
Witam wszystkich mam takie pytanko czeka mnie dluzsza trasa  samochodem  okolo 700km, nie jechalem jeszcze Hyundayem  12 letnim  tyle kilometrow na takim odcinku i mam pytanko jak sie autko prowadzi na dluzszych trasach,+jaki jest komfort jazdy no i jak z awaryjnoscia na  trasie   :lol:
 ps;  autko jak narazie dobrze  sie sprawuje  :-D
 moze ktos pokonuje z was dluzsze trasy to sie wypowie na ten temat.
dzieki za odpow..
pozdr...

Edycja tytułu. tekla

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Grudzień 2012, 15:31:30 »
Autko jest całkiem wygodne - przynajmniej w porównaniu z Coupe. Prowadzi się nieźle przy prędkości do 120 km/h. Powyżej 140km/h odrywa się od asfaltu.
Cytat: "corner"
jak z awaryjnoscia na trasie

Auto jest tak proste, że nie ma co się zepsuć.
Ja najwięcej zrobiłem nim jednorazowo około 460 km ale rodzice jeździli nawet 700km i nie narzekali.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Grudzień 2012, 19:40:31 »
Dokładnie, cudów nie ma ale nie jest najgorzej - ja jeździłem i po 1,5tys km tygodniowo, max 1000 w weekend.

Mnie accent nie zawiódł ani razu tak, żeby z powodu awarii nie mógł wrócić o własnych siłach (i oby tak zostało), przez ponad 266000km co moim zdaniem jest naprawde dobrym wynikiem

RHO

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudzień 2012, 19:59:41 »
W lipcu, podczas  tygodniowego urlopu zrobiłem ponad 2 tys km. (Zielona Góra - Suwałki- Tarnów- Zielona Góra.)  Accent 16 letni i dał radę bez problemu. :) Przed podróżą radzę jednak przegląd u dobrego mechanika, chyba że sam kumasz trochę mechaniki. :)

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Grudzień 2012, 10:11:16 »
Ja najwięcej km jednorazowo LC zrobiłem jadąc w trasę Warszawa- Poznań- Wrocław- Poznań- Łódź- Warszawa. 1000 km w dwa dni bez żadnych problemów i nawet specjalnie tego nie odczułem.

NieAmator

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Grudzień 2012, 11:24:40 »
Ja lantrą 17 letnią zrobiłem trase 1300km bez najmniejszego zajęknięcia. Nawet nie miałem koła zapasowego bo nie miałem gdzie wsadzić.

kml

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Grudzień 2012, 19:35:20 »
420km to nie za dużo bo Polska mi się skończyła, ale robię tyle w jakieś 6 do 7,5h i nawet mi przez myśl nie przeszło żeby się czymkolwiek przejmować :) Olej jest, płyn chłodzący jest, hamulce ok i jazda. Z uwagi na wiek samochodu dobrze mieć na wszelki wypadek 1l butlę oleum i wsio.

Jeżeli o mnie chodzi to uważam, że np Yaris jest dużo bardziej męczący w trasie niż accent. Tak jak koledzy napisali wcześniej: cudów nie ma, ale dramatu też nie.

Nie zgadzam się z tym, że przy 140 (zegarowych) odrywa się od ziemi - u mnie takie zjawisko nie występuje :D

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Grudzień 2012, 12:36:45 »
Cytat: "kml"
Nie zgadzam się z tym, że przy 140 (zegarowych) odrywa się od ziemi - u mnie takie zjawisko nie występuje :D


Ja kiedyś jak się mocniej rozpędziłem to spodem o Tupolewa zachaczyłem - do dziś się zastanawiają jak spadł :lol:


Wracając do tematu to komfort jest całkiem dobry ale szczególnie stabilne to auto nie jest. Da się to szczególnie przy dużym wietrze odczuć. Częściowo wynika to pewnie z tego, że jest w nim miękko zestrojone zawieszenie. W każdym razie 140km./godz. to już raczej nie jest odpowiednia prędkość dla tego auta ;)

kml

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Grudzień 2012, 12:39:18 »
14" 185 i ja naprawdę nie widzę żadnych dramatycznych problemów o ile zawieszenie nie jest w stanie agonalnym.

140 zegarowe to ok 130 rzeczywiste.

Offline accencik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 359
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Grudzień 2012, 15:58:06 »
kml masz rację ;) u mnie w x3 jakoś również takie zjawisko nie występuje żebym przy 140 był na wysokości samolotów ;p

wracając do tematu to mam accenta x3 '96 rok 285 tyś przejechane i w zeszłym roku zrobiłem prawie 700 km w jeden dzień i gdyby wtedy nie głośny tłumik to było by wszystko w porządku. Fakt faktem że nie jest to s-klassa jednak jak na taki mały samochodzik to jest wygodnie ;)

kml

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Grudzień 2012, 21:12:28 »
Jeżeli samochód odrywa się od ziemi to coś jest naprawdę wysrane w zawieszeniu a zazwyczaj wszystko czyli amory+sprężyny+elementy gumowe+luzy+wymęczone opony.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Grudzień 2012, 23:23:26 »
No tak, zapomniałem, że jak się chce zażartować to trzeba to wyraźnie zaznaczyć bo wszyscy wezmą to na poważnie...

Chyba zbyt dosłownie rozumiecie określenie "odrywa się od ziemi". Accent to całkiem przyjemne auto ale zdecydowanie nie nadaje się do szybkiej jazdy. Odradzałbym jazdę z prędkościami typu 140km./godz. i więcej bo jak będziecie musieli awaryjnie wyhamować albo coś ominąć przy takiej prędkości Accentem to już może nie spotkamy się na Forum.

kml

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Grudzień 2012, 23:40:11 »
Kiepskie żarty nie są śmieszne.

Accent jeżeli jest elementarnie zadbany to jest normalnym samochodem. Prymitywnym, ale mającym wszystko tak jak trzeba a nawet ma udokumentowany drobny bonus w postaci niezależnego tylnego zawieszenia.

Naprawdę jeżeli układ kierowniczy, zwiecha i hamulce oraz opony są ok to punktem, który zawodzi w 9 na 10 przypadków jest... KIEROWCA.  Za każdym razem kiedy jestem w trasie to jeżdżę licznikowe 130/140 i to nie przez 30 sekund tylko stale. Wiedząc, że nie mam luzów, hamulce są ok opony podobnie nie mam jakiejś schizy przed awaryjnym hamowaniem. Mało tego od kiedy sam robię hamulce to zaraz po ułożeniu klocków awaryjne hamowania od 120 do 0 są moim standardowym testem na jakość mojej pracy. Accent nadal jest w jednym kawałku bez udziału artysty metaloplastyka.

Pisałem to na poprzednim forum, które dzięki Witkowi przeszło w smugę cienia, więc muszę się powtórzyć na tym: accent jak na swoją klasę samochodów jest całkiem ok o ile jest utrzymywany w należytym stanie technicznym. Osobiście uważam, że zakręty przejeżdża nadspodziewanie dobrze tyle, że w całokształcie jest makabrycznie wolny  :-/

Jedno hamowanie ze 140 do 0 nie przegrzeje układu hamulcowego, ale kilka szybko następujących po sobie zrobi to bez problemu dokładnie tak jak w każdym zwykłym samochodzie.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Grudzień 2012, 10:04:33 »
Cytat: "kml"
Jeżeli samochód odrywa się od ziemi to coś jest naprawdę wysrane w zawieszeniu a zazwyczaj wszystko czyli amory+sprężyny+elementy gumowe+luzy+wymęczone opony.

Auto ma przejechane całe 105tyś km. Nic nie stuka nic nie puka, luzów brak.
Może to tylko moje odczucia gdy wsiadam z Coupe.

kml

  • Gość
[Accent LC] Komfort jazdy na dłuższej trasie
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Grudzień 2012, 10:14:45 »
Ja mam 110k km i różne rzeczy mógłbym napisać, ale nie to że odrywa się od ziemi. Wspomniany wcześniej Yaris jest dla mnie dużo bardziej niestabilny w zakrętach. Na trasie nie przekraczam 130 bo się źle czuję pomimo tego, że przebieg jest o połowę mniejszy a sam samochód o połowę młodszy.

Accenta ratuje niezależne tylne zawieszenie i to środek, że  ciężkości jest stosunkowo nisko jak na tego typu samochód. Jeżeli go porównywać to do lanosów etc :)