Autor Wątek: [i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.  (Przeczytany 66873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Styczeń 2013, 08:41:00 »
Cytat: "Suszek"
Witam,
Przejechałem i40 25 000 km.
Odnośnie spalania:
- z boxem V-tech - spalanie około 6 L. Komputer pokazuje z reguły około 5,5/100
- bez boxa - spalanie o litr większe. Komputer pokazauje 7,0/100


Czy masz boxa w wersji na 155KM i 355Nm?
Spalanie 6L to spalanie w mieście?

Czy te kilkanaście KM i Nm rzeczywiście dadzą się odczuć w jeździe na co dzień?

Suszek

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Styczeń 2013, 15:24:17 »
Cytat: "mr.?"

Czy masz boxa w wersji na 155KM i 355Nm?
Spalanie 6L to spalanie w mieście?

Czy te kilkanaście KM i Nm rzeczywiście dadzą się odczuć w jeździe na co dzień?


Mam boxa 160 KM i 360 Nm.
Spalanie 6 L w cyklu mieszanym.
Moim zdaniem - Bardzo warto chocby ze wzgledu na nizsze o litr spalanie. Naszym fotoradarolandzie jezdzi sie coraz wolniej lepiej miec 50 KM w dieslu i sie turlać. Auto super się zbiera - to co teraz oferuje jak dla mnie w 100% wystarcza. Boxa banalnie sie wypina - wiec  z ASO nie ma problemu.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Styczeń 2013, 19:03:40 »
Odebrałem dziś swoją i40  :-)
Zrobiłem ok. 90 km po mieście i okolicach, zaliczyłem też fragment autostrady. Póki co spalanie na poziomie 6,2 l. Generalnie poza tymi drganiami nie mam większych uwag.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Styczeń 2013, 19:29:43 »
Cytat: "Iktorn"
Odebrałem dziś swoją i40  :-)
Zrobiłem ok. 90 km po mieście i okolicach, zaliczyłem też fragment autostrady. Póki co spalanie na poziomie 6,2 l. Generalnie poza tymi drganiami nie mam większych uwag.


Gratulacje :-D . Jest nas coraz więcej. Oby zadowolonych.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Styczeń 2013, 09:48:27 »
Cytat: "Suszek"
Mam boxa 160 KM i 360 Nm.
Spalanie 6 L w cyklu mieszanym.


Czy mógłbyś jeszcze napisać, którego brałeś: Green czy Red? A może jakaś kombinacja skoro moc przyrosła o 24KM a spalanie spadło?
Dopytuję, bo moja żona podłapała temat zwiększonej mocy w aucie :mrgreen:

Suszek

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Styczeń 2013, 11:19:12 »
Cytat: "mr.?"
Cytat: "Suszek"
Mam boxa 160 KM i 360 Nm.
Spalanie 6 L w cyklu mieszanym.


Czy mógłbyś jeszcze napisać, którego brałeś: Green czy Red? A może jakaś kombinacja skoro moc przyrosła o 24KM a spalanie spadło?
Dopytuję, bo moja żona podłapała temat zwiększonej mocy w aucie :mrgreen:


Kolor ma czerwony. Jezdze na 5 programie (samemu mozna zmniejszac-zwiekszac moc). Żonie też autko zchipowałem (Altea TDI 105@135 KM) ale w przypadku Seata nie było takiego spadku zużycia paliwa.

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Styczeń 2013, 01:33:36 »
Przy odbiorze mojego autka pytałem także o zchipowanie silnika w ASO i nie ma problemów ze zrobieniem tego. Pytanie tylko jaka jest różnica między ich robotą a chipem V-techa, wiecie może ?
Na trasie tempem lekko emeryckim (droga krajowa, duży ruch, niewiele możliwości przyduszenia) + autostrada na 300 km spalanie ok. 5,5l, tak więc już lepiej. Jadąc autostradą z prędkością ok. 100km/h myślę że da się zejść do spalania na poziomie 4 l/100 km. Silnik do wyprzedzania w zupełności mi wystarcza (póki co).
Zastrzeżenie mam jeszcze co do rozwiązania jakie zastosowano do zwolnienia hamulca postojowego - dla mnie mało intuicyjne (tzn. przycisk + naciśnięcie hamulca nożnego), zamiast automatycznego zwolnienia przy ruszeniu. Jak coś jeszcze zauważę dam znać.

Suszek

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Styczeń 2013, 06:47:43 »
Roznica miedzy aso a np vtechem:
- aso nie ma hamowni
- byc moze zleca korekty ustawien na zewnatrz jezeli modyfikowana jest standardowa mapa,
- czy w Aso mowili o chipie czy boxie ???
- chip daje wieksze mozliwosci dopasowanai idealnej mapy
- box to takie troche rozwiazanie uniwersalne bez wiekszej personalizacji

Oczywiscie to moja opinia nie jestem expertem . Chipowalem do tej pory 1 samocho i zakladalem boxy do 2 . Dla mnie roznicy nie ma. Zawsze w v-tech lub przedstawicielstwie v-techa (at-2000 Rzeszow)

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Styczeń 2013, 12:08:02 »
Z tego co rozmawiałem w Aso - jest mowa o chipie. Sami wprowadzają zmiany w oprogramowaniu i utrzymują gwarancję. Cena trochę wyższa niż w V-techu.
Co do mocy silnika oraz momentu obrotowego jeszcze nie wiem,

i40

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Styczeń 2013, 21:24:17 »
poniżej odpowiedź serwisu v-techa na pytanie ad. możliwości podniesienia mocy/ momentu obrotowego i40 CRDi 1.7 (136PS)

W tym modelu proponujemy dwa rozwiązania do wyboru. Pierwsze to zmiana oprogramowania sterownika czyli chip. Osiągi około 20-30km oraz 40-60nm. Koszt pełnej usługi wynosi 1499zł(brutto), przy demontażu sterownika doliczamy dodatkowo 200zł. Druga opcja to moduł zewnętrzny , parametry nizsze około 5%. Duży plus to łatwość montażu i demontażu. Koszt pełnej usługi wynosi 1290zł(brutto). W obencnej chwili posiadamy promocje do końca stycznia 20%.

Suszek

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #40 dnia: 22 Styczeń 2013, 23:52:29 »
Cytat: "i40"
poniżej odpowiedź serwisu v-techa na pytanie ad. możliwości podniesienia mocy/ momentu obrotowego i40 CRDi 1.7 (136PS)

W tym modelu proponujemy dwa rozwiązania do wyboru. Pierwsze to zmiana oprogramowania sterownika czyli chip. Osiągi około 20-30km oraz 40-60nm. Koszt pełnej usługi wynosi 1499zł(brutto), przy demontażu sterownika doliczamy dodatkowo 200zł. Druga opcja to moduł zewnętrzny , parametry nizsze około 5%. Duży plus to łatwość montażu i demontażu. Koszt pełnej usługi wynosi 1290zł(brutto). W obencnej chwili posiadamy promocje do końca stycznia 20%.


Brać i się nie zastanawiać :)

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Styczeń 2013, 10:16:12 »
Kolejne tankowanie:

- 164km (trasa) + 623km (miasto) = 787km --> średnia 8,6l/100km  :cry:

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Styczeń 2013, 23:58:23 »
Cytat: "mr.?"
Kolejne tankowanie:

- 164km (trasa) + 623km (miasto) = 787km --> średnia 8,6l/100km  :cry:


Ode mnie informacyjnie:

Ja na razie pierwszy zbiornik dopalam. Z kompa:
pierwsze 300 km mieszane (miasto i podmiejskie rejony- bez trasy) - 7,1
następne 200 km podobna jazda  - przy 500 km na budziku - 6,9
kolejne ok 400 dokulałem  w trasie i teraz mam średnią z kompa na odcinku pod 900 km 6,5. Jak zatankuje to sprawdzę czy sie pokrywają wyniki.

1.02.12
Dziś tankowanie i z kalkulatora wyszła średnia 6,7 l/100 na pierwszym zbiorniku

Pzdr

Konrad

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Luty 2013, 13:24:22 »
Witam,
na zegarze już ponad 30.000 km. Spalanie jak spalanie, wszystko zależy od okoliczności.
W trasie, udało mi się zejść (według wskazań komputera) latem w trasie na urlop, nie przekraczając 120km/h w dwie osoby do 4,5l/100km. W ubiegłym tygodniu wracając z Poznania i nie oszczędzając auta, w trzy osoby na pokładzie wyszło spalanie 7,6l.

Po mieście bywa różnie, wszystko zależy od korków, płynności ruszania, dynamiki. Nie podaję wyników.

Suszek

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #44 dnia: 06 Luty 2013, 20:09:57 »
A tak w temacie pierwszych wrażeń jak oceniacie audio w waszych autach. Oprocz zestawu BT który jest wg. dziadowski i nijak sie ma do choćby Parota. Wymieniłem głośniki z przodu (w trakcie wymiany okazało się ze mam 2 rózne :-) W aucie z tego co mi powiedzieli w firmie Car Audio był głośnik średniotonowy (ten co myślałem że wysokotonowy) i Niskotonowy w drzwiach na dole. Założyłem zesta FOCAL IS165 ale wielkiego szału na firmowym radiu nie ma. Chyba czeka mnie wymiana wszystkiego :< albo połowniczne rozwiązanie wzmacniacz 4 kanałowy i tuba - na seryjnym radiu. Jak macie jakieś doświadczenia w tej kwestii będę wdzięczny.