Autor Wątek: [i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.  (Przeczytany 66930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« dnia: 18 Grudzień 2012, 14:23:45 »
Witam,
Czytając forum większość z nas pisze o problemach z autami, a ja (chyba jako pierwszy) napiszę o i40 i jego spalaniu. Otóż w listopadzie (równo miesiąc temu) odebrałem i40 z silnikiem 1.7CRDi (136KM) w wersji Style. Ostatnio po raz trzeci go zatankowałem, więc jakiś obraz spalania się pojawił:

1. 302km (trasa) + 510 (miasto) = 812km --> średnia 8,0l/100km
2. 772km (miasto) --> średnia 8,4l/100km

Biorąc po uwagę, że producent deklaruje spalania na poziomie 5,5l/100km w mieście to auto pali trochę za dużo (o 45-50%)  Obstawiałem, że w mieście będzie spalać ok. 7l/100km, a tu niemiła niespodzianka. Dodam, że nie należę do kierowców z ciężką nogą i jeżdżę także Fordem Mondeo 2.0 TDCi (130KM) i w mieście spala regularnie 8,2l/100km. i40 mając mniejszy silnik, ważąc porównywalnie powinien jednak trochę mniej palić.

Na razie testuję rzeczy, które mogą mieć wpływ na spalanie. Obecnie wyłączyłem automatyczne sterowanie nawiewem i klimatyzacją. Zobaczymy czy w manualu spalanie się obniży. Następne tankowanie odbędzie się na innej stacji paliwowej - obecnie jeżdzę na BP Ultimate, spróbuję na Orlen Verva.

Jeżeli ktoś z kolegów i/lub koleżanek sprawdzał spalanie, podzielcie się proszę.

Pozdrawiam

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2013, 12:44:38 »
Cytat: "mr.?"
i40 z silnikiem 1.7CRDi (136KM) ... Mondeo 2.0 TDCi (130KM)
Nieroztropnym jest oczekiwać, że i40 będzie spalało mniej paliwa. Moc nie bierze się z "powietrza". Bardziej wyżyłowany silnik o mniejszej pojemności zużywa praktycznie tyle samo paliwa, co nieco większy pracujący sobie nieco mniej obciążony.
Cytat: "mr.?"
spalania na poziomie 5,5l/100km
Ach ten marketing.  :mrgreen:
Cytat: "mr.?"
obecnie jeżdżę na BP Ultimate, spróbuję na Orlen Verva.
Nie wiele to zmieni, bo BP kupuje paliwo od Orlenu i dolewa jakiejś "zupy" nazywając to Ultimate później - oktanowość pozostaje niezmienna.  :roll:

Hants

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Styczeń 2013, 20:06:09 »
Moze nowe auto jeszcze się nie dotarło? Może coś jest popsute? Na sprit monitorze użyszkodnicy mają całkiem interesujące wyniki:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1238-i40.html?powerunit=2

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Styczeń 2013, 20:29:12 »
Hants, z tym, to jest tak jak porównywanie tych profili. Różnimy się jedynie stylem jazdy i miejscem zamieszkania.  ;-)

Hants

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Styczeń 2013, 10:41:47 »
IgoReCzeK, Zgoda, noga nodze nie równa - ale z podanego przeze mnie zestawienia wynika...że żadna z tych czterech  i40stek - nie przekracza 7l/100km Poza tym watpię, by ktoś te wpisy fabrykował, bo i po co?

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Styczeń 2013, 13:20:28 »
Cytat: "Hants"
z podanego przeze mnie zestawienia wynika...że żadna z tych czterech i40stek - nie przekracza 7l/100km
Faktycznie daje to do myślenia.  :roll: Ciekawe jak by zareagowało ASO, gdyby zgłosiło się to jako usterkę? W końcu jak ktoś kupuje samochód i ma możliwość wyboru bardziej lub mniej ekonomiczny silnik i zależy mu na tym pierwszym, to można się spokojnie poczuć oszukanym po tym co napisał. mr.?, ja bym taki produkt reklamował.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Styczeń 2013, 14:39:46 »
Cześć.
W teorii do i40 (narazie) -  mr.? piszesz , ze mondek pali Ci >8 średnio. Jak sie posiedzi na forum forda to można wyczytać (jak w każdym innym forum ) wiele skrajnych opinii na temat spalania. Od takich  wg mnie wyssanych z palucha  do trochę przy wysokich.
Mój sąsiad ma mondeo chyba 2009  2.0 TDCI i sobie chwali  wg niego jest baaardzo  oszczędne....dokładnie co ma na myśli nie wiem, nie zgłębiałem.
Może to trochę technika  jazdy dokłada  coś skoro i tu i tu jest 8 l?
Ja osobiście uważam, że to że jest troszkę większa szklanka mniej pojemności w i40 i cudów nie zdziała. Masa jest 1600 kg i to trzeba bujać. A propos piszesz że zrobiłeś tyle i tyle na zbiorniku. Mam pytanie czy to są miarodajne "zbiorniki"? W sensie czy podobne odcinki pokonujesz np po mieście zawsze - np do pracy i do domciu? Czy raz sporo krótkich kawałków na zimnym silniku w korkach innym razem inaczej? Mamy zimę i spokojnie 1 literek myślę na setkę można dorzucić na krótkich kawałkach.
Ja mam octavie II w super niby oszczędnym 1,9 TDI i jak słucham/czytam o średnich spalaniach rzędu 4,8-5,0-5,2 to .....nie wiem jak to się robi...
Mi średnia z przewagą miasta wychodziła ok 6/100 i nic niżej. Przy aucie o masie 1375 kg i z "legendarnie" oszczędnym silnikiem.
A jak wgrałem mapę  to 6,5/7  w podobnym cyklu. Z pewnością wpływ na to ma fakt, że miło jest ją depnąć teraz ale każdy mówił,że  po mapie z reguły mniej palą. Robiłem to na osiągi a nie na spalanie.
Testowałem różne auta przed zakupem. Wziąłem na pół dnia L3 150KM kombi i jeżdżąc poeirdzmy średnio dynamicznie ale bez wciskania  komp pokazał na 120 km 8,9 gdzie w zasadzie to  była powiedzmy "trasa" miasta tylko wyjazd i dojazd do salonu na jego obrzeżach.
A jak czytam porównanie auta w pewnym tygodniku  ;-) czytam   średnie W TEŚCIE : C5 - 7,1; MOndeo 7,3; i40 5,9; Laguna 6,2  :-/
Jak nas tu paru przybędzie może jakieś wnioski szersze będą.
W  superbie 2,0 TDI też spalania potrafią być średnie na poziomie 7-8 litrów a w mieście i 10 w zimę u chłopaków...w TDI. Jak czytam że jednemu TDI pali 8 a innemu 1,8 TSI średnio ....też koło tego (8-9) to się zastanawiam  jakby te wyniki rózniły sie pod jedną i tą samą nogą?

Może jak nawiniesz więcej km i sie silnik "ułoży" też będzie lepiej=mniej....?

Pozdro

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Styczeń 2013, 13:01:09 »
Tak jak piszecie spalanie to sprawa mocno indywidualna. Ja ze swojego doświadczenia mogę podać fakt, iż w trasie 400 km (odcinek i z powrotem) jadąc z prędkością w trasie ok. 130 km/h miałem spalanie na poziomie ok. 6 l/100 km (307, 1,6 benzyna).  Choć to też przypadek jednostkowy.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Styczeń 2013, 00:09:25 »
Cześć chłopaki.
Maszynka wczoraj odebrana  :mrgreen: .
Z każdym kilometrem coraz bardziej mi sie podoba, a silnik mimo pojemności z dobrze (wg mnie) dobraną do niego skrzynią daje radę.
Generalnie pozytyw.
Dopiero jakieś 130 km  powiedzmy normalnej jazdy ale z przewaga spokojnej , ale mieszanej nie cięgiem po porostej 100 km/h.
Średnio komp pokazuje w tym mieszanym cyklu 7,3. Jak dla mnie nic więcej nie trzeba.
Na minus:
no melodyjka oczywiście, ale też słabe światła drogowe, i szum z ori kół, ale te wiosna będą zamienione na wieksze.

Ogólnie jestem po 2 dniach zadowolony i co istotne moge sie na niego gapić bez końca  i podziwiać go. Jest ładny :lol:

i40

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Styczeń 2013, 00:59:45 »
To może trochę o mojej i40-tce ze 136KM motorem...
Nie należę do driverów, którzy jeżdżą 'lajtowo' i tak w mieście spalanie (latem) wychodziło max. 6,3-6,5l/100km, na trasie ok. 7,0 - 7,2. Stan na dziś to jakieś 7,3 w mieście.
Co do uwagi kolegi powyżej ad. "słabych świateł" nie potwierdzam.
Generalnie uwagi mam do:
- "tępej skrzyni biegów" zaraz po uruchomieniu auta... po 'rozgrzaniu się' jest już tylko lepiej;
- denerwujących (zbyt dużych?) wibracjach odczuwalnych w kabinie podczas pracy silnika na biegu jałowym;
- momentami skrzypiącej na wybojach tylnej kanapie (oparcie);
- lekkiej ospałości do 2000 obr/min (wgranie mapy zmieni wykres)

Niemniej auto sprawia wielką frajdę i jest warte polecenia.
Btw. czy silnik 1.7 jest faktycznie z ISUZU?

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Styczeń 2013, 10:22:47 »
Cytat: "i40"
Stan na dziś to jakieś 7,3 w mieście.

Btw. czy silnik 1.7 jest faktycznie z ISUZU?


7,3 to wynik w pełni satysfakcjonujący....

Z tego co wyczytałem to KIA i HYUNDAI robią ten silnik, a o ISUZU nic mi się nie obiło.

2200km na liczniku i pierwsza wizyta w ASO (zaplanowana). Zgłosiłem poniższe rzeczy:
1. kontrolka AFLS ---> prowadzona jest akcja serwisowa, wymiana lamp (sic!), więc ASO zamówiło i czekam na telefon od nich;
2. problem z wrzucaniem biegu nr 1 i czasami nr 2 ---> nic nie stwierdzono, poproszono mnie o zwrócenie uwagi czy nie skracam sobie drogi przy wrzucaniu biegu nr 1, na razie sprawdzam;
3. szum w okolicach przedniego słupka po stronie pasażera ---> na razie cisza, więc poprawiono;
4. odpadł chrom od przycisku hamulca postojowego ---> zamówiono, będzie dołożony przy wymianie lamp;
5. wycieraczka po stronie pasażera nie wraca na miejsce ---> nie naprawiono bo nie można było odkręcić ramienia, więc popryskano chemią i przy następnej wizycie naprawa;
6. spalanie na poziomie ponad 8l w mieście ---> nie potrafili odnieść się do tego, gdyż to była ich pierwsza i40 w dieslu. Jedyne co powiedzieli to, że komputer pokazuje fikcyjne spalanie i jest obarczone to błędem (znamy to z rzeczywistości).

Dostałem też informację, że były jeszcze 2-3 akcje serwisowe na i40 m.in. 2 razy programowano komputer. W moim przypadku potwierdzone zostanie to przy następnej wizycie.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Styczeń 2013, 12:07:01 »
Cytat: "i40"
To może trochę o mojej i40-tce ze 136KM motorem...

Co do uwagi kolegi powyżej ad. "słabych świateł" nie potwierdzam.
Generalnie uwagi mam do:
- "tępej skrzyni biegów" zaraz po uruchomieniu auta... po 'rozgrzaniu się' jest już tylko lepiej;
- denerwujących (zbyt dużych?) wibracjach odczuwalnych w kabinie podczas pracy silnika na biegu jałowym;
- momentami skrzypiącej na wybojach tylnej kanapie (oparcie);
- lekkiej ospałości do 2000 obr/min (wgranie mapy zmieni wykres)

- Skrzynia pracuje z oporem to fakt ale jakoś nie uważam na razie tego za wadę, zobaczymy co dalej
- wibracje - potwierdzam, nie denerwuje mnie to ale czuć delikatnie  jak zejdzie na obrotach - tego mogłoby nie być
- ospałość wynika z charakteru silnika sądzę a i z pojemności chyba. Ale mimo, że przesiadam się z TDI na PD gdzie dół był świetny nie narzekam strasznie jakoś. Miedzy 2-4 tyś jest naprawdę dobrze a cichutki silnik pozwala na wkręcanie.
- co do drogowych muszę w takim razie zgłosić na serwisie bo u  mnie są  słabe.



Cytat: "mr.?"

Dostałem też informację, że były jeszcze 2-3 akcje serwisowe na i40 m.in. 2 razy programowano komputer. W moim przypadku potwierdzone zostanie to przy następnej wizycie.


Wszytskie dot oprogramowania? Jak zdobędziesz jakieś szczegóły kiedy i o co biegało to proszę napisz.

Czy ktoś z kolegów ma wiedzę czy można wyłączyć te melodyjkę przy odpalaniu/gaszeniu?

Pozdrawiam

Offline mr.?

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Styczeń 2013, 12:24:26 »
Cytat: "Alonzo_"

- co do drogowych muszę w takim razie zgłosić na serwisie bo u  mnie są  słabe.

Czy ktoś z kolegów ma wiedzę czy można wyłączyć te melodyjkę przy odpalaniu/gaszeniu?


Ja mam wrażenie, że moje światła drogowe świecą w górę. Jak jechałem drogą przez las to mijania oświetlały drogę, a drogowe drzewa :)

W sprawie melodyjki to pytanie postawiłbym nieco inaczej: Czy można ją zmienić na swoją np. Witaj Kochanie! :mrgreen:

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Styczeń 2013, 13:51:44 »
A ja chciałbym ją wyłączyć.

i40

  • Gość
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Styczeń 2013, 15:12:10 »
Cytat: "Alonzo_"

Czy ktoś z kolegów ma wiedzę czy można wyłączyć te melodyjkę przy odpalaniu/gaszeniu?


Można, w ustawieniach "User Settings - Stop & Edit Settings"
http://www.myhyundai.ie/HyundaiEuropePwp/implementations/IE/includes/OwnersManuals/i40.pdf

str. 143 i 145

;-)