Autor Wątek: [Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?  (Przeczytany 77503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Czerwiec 2014, 19:02:32 »
Tak.Świetny pomysł.Przerobić 2WD na 4WD. A na dodatek manuala na automat. Można też wywalić diesla i przerobić na benzynę.Albo odwrotnie.Taki Swap malutki :-) Aaa-i jeszcze założyć potem gaz. :lol:

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Czerwiec 2014, 19:33:16 »
Skrzynie biegów 2WD i 4WD są inne.

krzywydg

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Czerwiec 2014, 22:04:30 »
Cytat: "kosmos2011"
Skrzynie biegów 2WD i 4WD są inne.

Dzieki za konkretną odpowiedz. Wszystko w temacie :)

Cytuj
Tak.Świetny pomysł.Przerobić 2WD na 4WD. A na dodatek manuala na automat. Można też wywalić diesla i przerobić na benzynę.Albo odwrotnie.Taki Swap malutki :-) Aaa-i jeszcze założyć potem gaz. :lol:


Nie widze, żadnego problemu w swapach... sam mam zmieniony silnik u siebie w inny aucie z 3.0 na v8 4.3, Nie wiem jeszcze zbyt duzo o marce Hyundai dlatego chcialem sie zapytać bardzie doświadczonych forumowiczów, ale widzę, że za wiele nie da sie zrobić ;)

derek

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Lipiec 2014, 21:32:36 »
Czy ktoś już próbował/kombinował poliftowego SF z dołączanym napędem, przerobić na napęd przed liftowy, stały :?:
Nie obeznany w mechanice, patrząc na zdjęcia spodu SF tych przed i po lifcie, jakichś dużych komplikacji, różnic, nie widzę  :roll:  Czy pozbycie się tego srebrnego ustrojstwa( elektromagnesu)przyczepionego do tylnego mostu, zamiana wału na dłuższy... czy to już stały napęd :shock:

ps. tylko nie po oczach :mrgreen:

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 233
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #34 dnia: 04 Lipiec 2014, 09:08:35 »
Pozbycie się "srebrnego ustrojstwa" jak to ładnie ująłeś chyba nie pomoże. Musiałbyś zmienić cały tylny most, zmienić wał na dłuższy i kto wie, co z oprogramowaniem komputera. Ja mam to szczęście, że mój santek ma budę po lifcie i stały napęd( sprzed liftu).

mar_p

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #35 dnia: 04 Lipiec 2014, 10:59:39 »
moim zdaniem wersja poliftowa nie ma również sprzęgła wiskotycznego w środkowym moście bo po co? więc prawdopodobnie też środkowy most też by trzeba zmienić (nazywany też reduktorem lub przekładnią kątową). Tu jest fajny schemacik napędu: http://www.awdwiki.com/en/hyundai/#Santa_Fe_I_3_5V6_2002____

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #36 dnia: 04 Lipiec 2014, 13:48:46 »
Też myślę, że musiałby do wymiany iść przedni dyfer, most i wał. No i elektryka mogłaby walić błędami, bo przecież instalacja do "załączania" istnieje, a zostałaby nie podłączona. Zależy na czym komu zależy. Zrobić można wszystko za odpowiednie pieniądze.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #37 dnia: 04 Lipiec 2014, 17:16:16 »
Prościej zrobić z przedliftowego poliftowy: wymiana lamp tylnych,zderzaka tylnego i wlotu na masce i....."tadaaammm"...już mamy poliftowy. :mrgreen:

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Lipiec 2014, 18:33:15 »
Tak czy inaczej gra nie warta świeczki...i w jednym i drugim przypadku koszty były by spore ( tzn, w pierwszym przypadku dużo wyższe). Za to chyba by można było kupić drugie auto do zabawy no chyba, że ktoś tak kocha swoje auto, bardzo mu się podoba i ma sporo kasy to wtedy można zaczynać zabawę.
Kolego derek u wujka googla jest gdzieś stronka co Panowie robili z SM wersję do rajdów - tam bodajże coś przerabiali z napędem, nawet krótki pictorial z tego jest.

derek

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Lipiec 2014, 19:39:09 »
Dzięki Panowie, dzisiaj się wyśpię .... chociaż , w poliftowym Santku napęd na tył dołącza się tylko do 40km/h i ... dalej, wzrost prędkości, jedziemy już jak zwykłym ,,plaskaczem''  :?:  :-/

[ Dodano: 2014-07-07, 16:11 ]
Halo 8-)

To jak jest z tym napędem poliftowego Santka, do 40km/h napęd na obie osie, a co powyżej tej prędkości... zwykła osobówka  :?:

[ Dodano: 2014-07-09, 18:15 ]
Proszę bez olewki  :cry: pytanie powyżej :oops:

uherce1

  • Gość
[Santa Fe SM] 4WD dziwna praca prawdopodobnie usterka
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Kwiecień 2015, 10:57:20 »
Witam serdecznie

Posiadam Santa Fe SM rocznik 2004
Wersja :GLS
Napęd i skrzynia : LHD, 4Speed AUT, 4WD

Problem jest następujący ostatnio odwiedziłem znajomych jako że nie posiadają utwardzonego podjazdu stwierdziłem że z napędem na 4 koła bez problemu wyjadę.

Ziemia była bardzo mokra i auto zaczęło ślizgać się przednimi kołami podczas próby wyjazdu wzniesienie malutkie ( jakieś max 3-4 procent) strasznie mnie to zdziwiło że po wyjściu tylko przednie koła się kręciły tylne stały w miejscu. Dodam że zaświeciła się również kontrolka ABS, po wypchnięciu samochodu i wymyciu pojechałem do warsztatu auto zostało podniesione i wał oraz półośki sprawdzone ale coś nam nie pasowało i mechanik wsiadł do podniesionego samochodu odpalił go i delikatnie zaczął gazować sprawa wygląda tak :  Przednie koła zaczynają się kręcić następnie po jakiś 1-2 sec tylne prawe kreci się cały czas a lewe tylne tylko delikatnie drgnie i stoi, dodatkowo dodam że te prawe tylne które się kreci udało się mechanikowi butem zatrzymać gdzie przednie nadal się kręciły jako że nie zna się on na tym nie podjął się naprawy stwierdził tylko że z wałem oraz tyłem wszystko ok i że winę widzi w skrzynce która znajduje się pod samochodem na wysokości skrzyni automatycznej która według niego jest odpowiedzialna za dołanczanie się napędu oraz ze napęd według niego chodzi w proporcjach 90/10 co jest raczej absurdem.


Pytanie do was bardziej wtajemniczeni oraz doświadczenie w tej materii co się mogło stać że tylne koła tak słabo się kręcą? Czy to normalne że zaczynają się kręcić z opóźnieniem oraz czy tak ma być że tylko prawe tylne się kręci a lewe nie?

Dodam tylko że kontrolka abs gaśnie przy przejechaniu z 5m po asfalcie a włącza momentalnie jak tylko zatrzyma się tylne koło czy ręcznie czy tez podczas próby wyjechania z błota gdzie tył nie ma siły wypchać i stoi w trakcie gdy przód kreci i boksuje?

Offline lukasek101

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Kwiecień 2015, 15:26:22 »
Niech koledzy się wypowiedzą, bo u mnie tego nie ma, ale czy późniejsze wersje nie miały blokady napędu pod przyciskiem?

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Kwiecień 2015, 20:51:39 »
Nic dziwnego, że kontrolka ABS świeci jak czujniki wykrywają, że koła niektóre stoją a inne kręcą. ABS stwierdza usterkę.
Masz przycisk po lewej stronie kierownicy? zaświeca się przed odpaleniem silnika kontrolka jakaś w stylu 4WD na zegarach? Podaj VIN auta. Czy ktoś kiedyś zaglądał do tylnego mostu? Jakieś niepokojące odgłosy pewnie nie wystąpiły, zakładam, że byś o tym napisał. Byłeś pod autem kiedy było uniesione? Na forum są też tematy ze zdjęciami jak wygląda skrzynia rozdzielcza z elektromagnesem załączającym tylne koła - poszukaj i sprawdź u siebie jak wygląda. Tyle mogę w ciemno doradzić.

uherce1

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Kwiecień 2015, 21:52:22 »
Hmm na kierownicy mam tylko 2 po lewej i prawej guziki ale to tempomat, co do lampki nic takiego nie zapala sie bylem pod autem tak jak pisalem przod zaczyna sie krecic po chwili tylne prawe zaczyna sie krecic a lewe stoi w miejscu

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Kwiecień 2015, 21:59:49 »