niestety elantra CRDI do specjalnie oszczednych nie nalezy w miescie 7,5-8,5 w trasie od 5,0l przy 90km/h do 8l /100km przy 150 km/h.minimalne zuzycie jakie pokazal mi komputer to 4,7l/100km przy 85km/h na 5 biegu.
trasa anglia-polska-czechy-anglia srednie zuzycie rowne 6l/100km
co do silnika-jesli pytasz sie ,czy jest to mul to widocznie masz takie odczucia :mrgreen:
ja tez-na codzien dosc czesto jezdze [jako pasazer] land roverem z turbodieslem BMW i silnik ten chodzi o wiele lzej i ciszej.
w przypadku silnikow CR awaryjnosc i wytrzymalosc jest glownie uwarunkowana poprzez osprzet[wtryski,pompa,komputer,czujniki].moj mimo 120kkm na razie jest bez awarii.
wazna sprawa-przed tankowaniem zastanow sie 2 razy,czy a by ta stacja jest dobra.jezdzac w anglii nie mam takich dylematow,jednak bedac w czechach bylem zmuszony zatankowac na malej stacji.zaraz po wyjechaniu ze stacji wiedzialem ,ze jest zle-silnik chodzil jak C-330.na najblizszej markowej stacji zatankowalem do pelna-problem zniknal.o ile wtedy zmniejszylem zywotnosc wtryskow-mam nadzieje ze sie nie dowiem :cry:
CR to niestety takze bardziej skomplikowana technologia i wieksze upakowanie elementow pod maska.praktycznie z obslugi samochodu mozna tylko wymienic olej :mrgreen: bo juz swiece zarowe to problem z powodu bliskosci turbiny.wiekszy jest tez koszt ew.napraw lub serwisu-przykladowo do wymiany paska rozrzadu trzeba wyciagac silnik.
miliony czujnikow powoduja,ze z tematem radza sobie tylko nieliczne warsztaty -na pomoc przyslowiowego pana henia nie ma co niestety liczyc.
w dziesiejszych czasach,gdy ropa jest praktycznie w tej samej cenie co benzyna[lub jak na wyspach -drozsza] kupno diesla jest uzasadnione chyba tylko umilowaniem do klekotania.
podsumowujac-elantra tak,diesel -niekoniecznie...