Forum > ix35 EL
[ix35 EL] Stabilność Hyuika na śliskich nawierzchniach
Tommygun:
Poćwicz na jakimś placu, tak właśnie ma być i trzeba poznać zachowanie samochodu, jedzie się inaczej niż przednionapędówką. Jest poślizg ale i ciągnie do przodu, 2WD wlecze podsterownie tył bez większej kontroli. Przy tylko tylnym napędzie bardziej prawdopodobne, że przy takim uślizgu zaliczyłbyś spina (obrót). Mi dużo bardziej podoba się 4WD, dozuj przy takim kontrolowanym poślizgu gaz a po opanowaniu tego zaczyna się prawdziwa zabawa, kierujesz jakby gazem. :mrgreen:
malowany:
--- Cytat: "Tommygun" ---Poćwicz na jakimś placu, tak właśnie ma być i trzeba poznać zachowanie samochodu, jedzie się inaczej niż przednionapędówką. Jest poślizg ale i ciągnie do przodu, 2WD wlecze podsterownie tył bez większej kontroli. Przy tylko tylnym napędzie bardziej prawdopodobne, że przy takim uślizgu zaliczyłbyś spina (obrót). Mi dużo bardziej podoba się 4WD, dozuj przy takim kontrolowanym poślizgu gaz a po opanowaniu tego zaczyna się prawdziwa zabawa, kierujesz jakby gazem. :mrgreen:
--- Koniec cytatu ---
tzn? jak bardziej przydusisz gaz to na 4WD samochód poprawi swoją stabilność?
Łukasz:
Jak ucieka tył to jest to nadsterowność a nie podsterowność. Z nadsterowności w AWD wychodzi się podobnie jak w FWD. Można wyjść z takiego poślizgu robiąc kontrę kierownicą w kierunku w którym ucieka tył i dodająć gazu ale... nie ma róży bez kolców. Jak przesadzimy z gazem i/lub za mocno odrkęcimy kierownicę to tył może nas wyprzedzić i auto się obróci. Dlatego czasem jak jest wystarczająca ilość miejsa lepsze może być zachomowanie. IX35 to nowe auto i oprócz ABS ma też z pewnością inne systemy wspomagające hamowanie i trakcję więc jest bardzo duża szansa, że po wciśnięciu mocno hamulca auto złapie przyczepność.
Oczywiście jak masz do dyspozycji duży plac na którym mógłbyś to bezpiecznie przećwiczyć to na pewno warto.
jacek2:
Łukasza teorię popieram jak najbardziej. Wie chłop o czym pisze i mądrze pisze :-P
mada:
Fajnie się wam pisze o placach ale w realu gdy masz wąską i krętą górską drogę i przed sobą tobą sznur samochodów , z jednej strony skały a z drugiej przepaść to spróbuj wtedy manewrować jak w poślizg zaczynasz wpadać jadąc ich tempem?
Nawigacja
[#] Następna strona