Witam,
Przeglądając specyfikacje techniczne modelu H-1/H200 i silnika 2.5 (turbo diesel) o oznaczeniu fabrycznym D4BF dostrzegłem dwie (a nawet trzy) wersje mocy w/w jednostki napędowej.
Moje autko napędza najsłabsza jego odmiana - 83KM/200NM.
Czy ktoś wie z czego wynika ta różnica? w jaki sposób mogę wzmocnić swój motor? rozumiem, że jest przystosowany do większej mocy.. nie mam tu na myśli silnika CRDi który ma zupełnie inny układ zasilania (CR), turbinę ze zmienną geometrią (podobno) i wzmocniony dół silnika.
Mój motor jest w stanie fabrycznym
przebieg 110tys.km (po kpl. remoncie na częściach oryginalnych - odkręciło się koło pasowe na wale przy okazji go obrabiając) turbina i układ wtryskowy w najlepszej kondycji.
Auto jest pakowne i ma solidne podwozie, a to pozwala na przewożenie niemałych ładunków. Czasami zwyczajnie brakuje mu mocy (głównie w mieście) na trasie jest OK.
Gdy jednak jest pusty (a tak przeważnie jeździ) mimo pozornie małej mocy potrafi zapędzić w kompleksy niejednego właściciela osławionego Transportera ze wspaniałym TDI pod maską ;-)
ASO nie wie nic.. także na nich nie liczę :-)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.
P.S
Jeśli moderator stwierdzi, że temat powinien znajdować się w innym dziale proszę o przeniesienie i przepraszam za kłopot