Na początek zastanowił mnie Twój opis autka ...
D4FA chyba ma 16V ?
teraz telegraficzny opis akcji w matrix 1.5CRDI 12V
> sprzedane autko wraca po 12h

> objaw 'check' > high scan > czujnik położenia wału
> ciekawość i możliwość weryfikacji (identyczny silnik w moim autku)
> podmieniamy czujnik - pudło (u mnie działa)
> weryfikacja czy może pt.: cz.wału nie ukrywa się cz.wałka rozrządu - pudło
> hmmm może pasek przeskoczył ? > weryfikacja - pudło
> wszystkie w/w akcje poprzedzane odłączeniem aku
> składamy z wizją wydatków w ASO

> klema "+" a tu w okolicy słychać ciche "tyk" > stacyjka > zapłon i tyle check widzieli

> trochę poniżej pompy jest złącze/spinka elektryczna w której to zlokalizowano przewód do cz.wału > jakimś "cudem" mimo solidnej budowy to się wypięło
> akcje z "+" spowodowały poprawne "spasowanie"
> życzę i Tobie magicznego "tyk" > sprawdź tą złączkę!