Autor Wątek: [Getz] getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi  (Przeczytany 10166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

remlen

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Marzec 2009, 06:29:35 »
U mnie jak padł mi czujnik wałka rozrządu to kasowałem sam "Check'a" poprzez odłączenie aku :!: Hmmm. dziwne, że przy spadku napięcia złapał błąd. A sprawdzałeś jak teraz odłączysz aku co się stanie? Za podłączenie do kompa w ASO rok temu chcieli 100 PLN (więc sam wykasowałem kontrolkę)
pzdr

p_lipa

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Marzec 2009, 21:55:21 »
Niestety nic to nie zmienia próbowałem wielokrotnie odłączenia akumulatora ale kontrolka dalej świeci,Może ktoś ma inny pomysł na skasowanie checka?

RADTUS

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Marzec 2009, 23:14:06 »
Na początek zastanowił mnie Twój opis autka ...
D4FA chyba ma 16V ?
teraz telegraficzny opis akcji w matrix 1.5CRDI 12V
> sprzedane autko wraca po 12h :(
> objaw 'check' > high scan > czujnik położenia wału
> ciekawość i możliwość weryfikacji (identyczny silnik w moim autku)
> podmieniamy czujnik - pudło (u mnie działa)
> weryfikacja czy może pt.: cz.wału nie ukrywa się cz.wałka rozrządu - pudło
> hmmm może pasek przeskoczył ? > weryfikacja - pudło
> wszystkie w/w akcje poprzedzane odłączeniem aku
> składamy z wizją wydatków w ASO :(
> klema "+" a tu w okolicy słychać ciche "tyk" > stacyjka > zapłon i tyle check widzieli :)
> trochę poniżej pompy jest złącze/spinka elektryczna w której to zlokalizowano przewód do cz.wału > jakimś "cudem" mimo solidnej budowy to się wypięło
> akcje z "+" spowodowały poprawne "spasowanie"
> życzę i Tobie magicznego "tyk" > sprawdź tą złączkę!

p_lipa

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Marzec 2009, 14:09:33 »
Mam silnik 12 zaworowy 3 cylindrowy
Cytat: "RADTUS"

> akcje z "+" spowodowały poprawne "spasowanie"

Jakie akcje z plusem,nie wiem?

RADTUS

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Marzec 2009, 15:20:56 »
3 cyl = D3EA

Przewody "+" do aku przechodza w okolicy tej złaczki i ich kilkukrotne odginanie sprawiło że elementy zaskoczyły. Nie zauważyliśmy tego, bo peszle są sztywne i złącze wyglądało jak poprawnie zapięte, a prawda byłą zupełnie inna.

p_lipa

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Marzec 2009, 20:55:40 »
Ale ja jestem pewien,że to przy podłączaniu akumulatora było i jest to tylko i wyłącznie z tym związane.Miałem już wcześniej taką sytuację,pojechałem do ASO i stwierdzili że to tylko była wina podłączenia akumulatora i tylko trzeba skasować taką kontrolkę.Więc stąd moje pytanie czy da się innym "domowym" sposobem wykasować taką kontrolkę, bez wizyty w ASO?

RADTUS

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Marzec 2009, 14:43:37 »
Mechanior podzielił się "wiedzą tajemną" jaki to błąd wyświetlił high scan ?
Wypinałem aku z 10x i nie było problemu. Ostatnie akcja na aku w stanie takim, że po próbie startu zresetował się zegarek :(.
Więc jeżeli sytuacja zmusi Cię do wizyty w ASO zapytaj o cyferki lub podglądaj machera :)

p_lipa

  • Gość
getz problem z kontrolką CHECK w dieslu 1.5 crdi
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Marzec 2009, 15:04:04 »
Cytat: "RADTUS"
Mechanior podzielił się "wiedzą tajemną" jaki to błąd wyświetlił high scan ?

Powiedział tylko, że to była wina akumulatora i odłączania go,skasował ten błąd i tyle. Tylko, że sytuacja się powtórzyła,tzn. wysiadł mi akumulator i po naładowaniu i podpięciu znów wyskoczyła kontrolka check i stąd chciałem się dowiedzieć jak ją samemu skasować?