Autor Wątek: Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben  (Przeczytany 7010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

raf44

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« dnia: 06 Luty 2009, 13:22:46 »
Witam, jestem dopiero na dotarciu :-) , przejechane 850km i trochę niepokoi mnie spalanie.
Do 550km jazda w mieście i ze startowego zużycia 14,3 spadło do 11,1, potem trasa i zjechało do 9,2 następnie 30 km w mieście i 9,3.
Czy to normalne zużycie na dotarciu i kiedy to się ustabilizuje. Nie cisnę gazu , jazda w przedziale 2000-4000 obrotów.

Jak to u was wyglądało.

Pozdrawiam

BartBartez

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Luty 2009, 13:44:21 »
Jest to normalne na dotarciu. Scoupe na początku "dotarcia" spalało mi coś koło 18 litrów

raf44

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Luty 2009, 13:51:31 »
Oki dzięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie.
Pozdrawiam

gummi.cezar

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Luty 2009, 21:25:19 »
U mnie po 2000 km mam tak:
Trasa max 90km/h: 6,8
Autostrada: 7,5
Miasto: nawet ponad 9.0 - tyle miałem w grudniu, kiedy jeszcze obwodnica Krakowa była remontowana, teraz kiedy do pracy jadę przez miasto(20km) a wracam obwodnicą(30 km) to spalanie kształtuje się na 8.0l/100km.

Ponad 100 wypowiedzi na ten temat znajdziesz tu:
http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=38

szymonmtb

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Luty 2009, 11:11:12 »
Witam
Kupiłem w salonie i30 (2008) 1.6 16V CVVT-122KM wersję DEMO-jazdę próbną, miała przejechane miał 750KM przy pierwszym tankowaniu - wlałem ok. 48 litrów.
Do kolejnego tankowania przejechałem na zbiorniku ok. 611km - JAZDA MIESZANA = MIASTO i DROGI PODMIEJSKIE.

Średnie spalanie (po przeliczeniu km i przejechanego dystansu) WYSZŁO W GRANICACH 7,86L/100km - podczas gdy komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie na poziomie 6,9/7,0/7,1/7,2 L - ponieważ komputer NIE UWZGLĘDNIAŁ WŁĄCZANIA KLIMATYZACJI na przemian z chłodzeniem "wiatrakiem" :mrgreen:
 
Nadmieniam, że z przejechanego powyżej dystansu 400km jeździłem do pracy, "mając na pokładzie samochodu" 5-osób !!
Moja jazda jest (wydaje mi się) "dość ekonomiczna" staram się jak najmniej żyłować silnik/korzystać z hamulców (wyjątek momenty wyprzedzania) do skrzyżowań dojeżdżam na odpowiednio niskim biegu ewentualnie na luzie :-P


Uważam, że mój samochód - "teoretycznie" również powinien być jeszcze na dotarciu ??

jzk77

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Marzec 2009, 09:29:37 »
Mam nadzieję, że zrobiłeś tak:
- zatankowałeś do pełna,
- wyzerowałeś liczniki,
- przejechałeś określoną trasę którą wskazał licznik,
- zatankowałeś do pełna 2 raz,
- ilość zatankowanego paliwa ( 2 tankowanie ) podzieliłeś przez ilość wskazanych km,
- uzyskałeś średnie spalanie,
- jeśli nie jest zgodne z wskazaniami komputera ( "+", "-" 5% ) i jeśli masz wymiarowe opony
 ( zgodne z dokumentacją techniczną ) to zjeżdżaj do serwisu.
Ja stwierdzam, że mój komputer pokazuje bardzo precyzyjne informacje.
Pozdrawiam

jzk77

  • Gość
Wysokie spalanie "na dotarciu" i30CW 1,6 122KM ben
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maj 2009, 08:59:42 »
Miałem przyjemność odbyć podróż do Baden Baden w Niemczech ( 1100 km w jedną stronę i 1100 km drogi powrotnej ).
Poruszałem się z prędkością 120 - 160 km/h po autostradach a po drogach niższej klasy zgodnie z przepisami.
Samochód był obciążony przez 3 słusznej postury osoby a bagażnik maksymalnie.
Osiągnięte średnie spalanie to 7,4 l/100km.
Silnik benzynowy 1,6 wykazał się jak na swoją wielkość dużą skutecznością przy pokonywaniu długich podjazdów.
W przedziale prędkości 120 - 160 km/h i przy włączonej klimatyzacji nie miałem problemów ze skutecznym wyprzedzaniem.
Poprzedni mój samochód Ford Focus 1,6 benzyna nie mógł mi zapewnić takich parametrów.
Moim zdaniem obecny mój samochód jest dobrym w swojej klasie.
Mankamentem jest jednak zbyt głośna praca silnika po przekroczeniu 130 km/h ale nie na tyle, by od hałasu bolała głowa. Nie należy mankamentu tego uważać za znacznie obniżający element oceny samochodu. Ja osobiście nie odczułem "zmęczenia" z tytułu nadmiernego hałasu od silnika.